geen spanning op voorgloei weerstand???

Gestart door jhman, 22-12-2010 11:13:17

Vorige topic - Volgende topic

jhman

Mijn 850/V70 tdi start dus niet met deze kou,alleen als ik lang doorstart dan slaat hij uiteindelijk aan.Grote rookpluim natuurlijk!
Nu meet ik op de ingang van de weerstand die naast de ruitensproeiervuldop zit wel gewoon spanning maar op de 2 uitgangen aan de onderkant niet(de twee paarse draden)volgens mij meet ik daar massa?????Klopt dat?
Ik heb de auto nog niet zo lang en de motorafdekplaat ook nog niet er af gehad,dus weet niet of de gloeiers direct stroom9of dus massa??) vanaf de weerstand krijgen.

groeten Jeroen

darius

Je hebt in iedere cilinder een gloeistift, en ook nog drie gloeispiralen in je kleine koelsysteem van de motor. Als je de afdekplaat loshaald zie je ze wel zitten. Even controleren of ze branden. En het koperen plaatje van je weerstand ff goed schoonmaken. succes
No show, only go.

elianmars

Zijn alle verbindingen bij de weerstand goed schoon? Daar wil nog wel eens corrosie op komen, waardoor deze niet (goed) werkt.

macdriver

gloeispiralen laten doormeten/zelf doen en de kabel checken.
Bij mij was de kabel bijna weggerot en na vervanging van deze kabel heb ik geen problemen meer om hem opgestart te krijgen  ;D

jhman

Sorry voor de late reactie! :'( Ik moest ook nog aan het werk met dit weer!Ik ga morgenochtend meteen even de kap eraf halen en alles even nalopen.
Hopenlijk een van de oplossingen want anders moet ik eerst nieuwe gloeiers bestellen en met de feestdagen ertussen kan dat wel een dag of wat duren.Gelukkig start hij nog wel als het niet kouder is als -5 a -6!

bvd Jeroen