motor valt uit boven 4000 toeren

Gestart door Passie99, 10-11-2010 20:11:32

Vorige topic - Volgende topic

Passie99

De kabels zijn allemaal nog oke, weet zo niet van welk jaar ze zijn maar de slaan niet door, toch zal ik ze nog eens nakijken op leeftijd.

Ik kwam alleen gisteren voor een andere onaangename verrassing. Ik ben gistermiddag normaal thuis gekomen met de auto, wel had ik voor de 2e keer in de afgelopen week net of de startmotor in een verkeerde stand stond en met 2e keer starten, starte de auto normaal. Gisteravond wou ik nog even weg en de auto starte ineens als een tractor. Een getik onder de kap vandaan :eusa_think:
Vanmorgen een kennis gebeld met een garagebedrijf, de auto er nog naartoe gereden  :eusa_wall: eenmaal daar was de conclusie snel getrokken.. distributieriem verschoten. Alles gedemonteerd en inderdaad stond het allemaal niet meer op tijd. De riem was wat slapjes, aangezien dat de riem er net een jaartje opzit kon het geen slijtage zijn.
Alles weer op tijd gezet paar keer alles met de hand gedraaid en de motor gestart om te kijken wat de schade was.... :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: alles loopt als een zonnetje. Dus geen schade aan de motor!!! alleen was direct de riem weer slap. De hydraulische spanner is dus niet fris meer. Deze was niet meer te krijgen op zaterdagmiddag 16:55u dus maandag de eerste, de verdelerkap en de rotor vernieuw ik dan ook meteen en dan hoop ik dat de rest van de problemen ook opgelost zijn.

volvobug

Citaat van: Passie99 op 20-11-2010 21:06:49
Alles weer op tijd gezet paar keer alles met de hand gedraaid en de motor gestart om te kijken wat de schade was.... :eusa_dance: :eusa_dance: :eusa_dance: alles loopt als een zonnetje. Dus geen schade aan de motor!!!

Ik zou meteen krasloten gekocht hebben, it's your lucky day  ::) als het daarbij blijft.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Passie99

volgens mij waren de winkels met krasloten ook al om 17:00u dicht... maar inderdaad voelde ik wel een engeltje op mijn schouder. Ik hoop ook dat straks de problemen werkelijk verholpen zijn en niet dat er straks toch nog een verborgen schade opduikt.

ulkeman

jeetje dat is echt wel geluk hebben dan ;)
hoop dat die als een zonnetje blijft lopen :D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

cas

Pfieeuw... lucky you !

mocht je gaan denken aan nokkenassensor vervangen. Ik heb die van mij nieuw gedaan. maar heeft bij mij niet het gewenste resultaat.

totaal geen verschil...

dus ik heb evt een prima goede sensor liggen!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

850blues

Puur uit interesse, is dat nog de originele hydrailische spanner en zo ja, hoeveel km's heeft ie het dan uitgehouden?

8)
2016 => ....         | V70 2.5 10v classic '98 | 218dkm --> ....
2004 => 2016 | 854 2.5 10v '96                  | 118dkm --> 249dkm

Passie99

Ik zal eens kijken of ik de historie kan achterhalen. De riem is in ieder geval 2009 vervangen .

Passie99

Het was de originele hydraulische spanner of zoals later bleek hydraulische demper, deze worden volgens de dealer bijna nooit vervangen. En dus moeilijk te krijgen.
Ik heb de hydraulische demper vervangen en direct ook maar de riem en de spanrol boven de demper, hiervan was het lagertje niet echt fris meer. Deze was dus ook niet mee vervangen met de riem in 2009. 
Na het geheel weer samen gebouwd te hebben en dus ook een nieuwe verdelerkap en rotor erop gezet te hebben, starte hij niet meer. Na lang zoeken de oude verdelerkap en rotor terug geplaatst en alles loopt weer. Onverklaarbaar...type alles hetzelfde... Maar goed na 4 dagen testen is alles weer normaal.

denian