Hoe kouder, hoe slechter starten..

Gestart door Rianne, 24-12-2010 12:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rianne

Hoi hoi..

Mijn lieftallige v70 met 478.000 op de teller vind deze temperaturen 's ochtends niet zo geweldig..
Hij start echt niet of gigantisch beroerd...

Gloeilampje brand wel als ik hem op contact zet.. , gloei soms 5x en hij lijkt dan iets beter te starten...
Heb de tip al gehad er eens superplus benzine bij in te gooien.. ?

Komt er op neer dat 30sec tot een minuut de sleutel omdraaien en vasthouden totdat hij aanslaat nu eigenlijk normaal is.
Bij de minder koude temperaturen (tot -4) gaat het goed. Daarna gaat het helemaal fout..

Hij start tot nu toe nog altijd maar hij laat mij een keer staan ben ik bang.
Na het starten loopt hij netjes stationair.

Gloeispiralen worden volgende week doorgemeten maar zijn er nog meer opties?
Dan kan ik die bij de garage aangeven.

Bedankt.

Rianne



Jack v

zijn je gloeispiralen Rianne, als je deze laat vervangen gaat het hoogwaarschijnlijk weer als vanouds.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

UserID6342

idd zoals Jack al zegt even je gloeispiralen laten controleren en laat ze gelijk de verbindingsbrug / kabel controleren, tussen de gloeistiften in.  Deze sneuvelen erg vaak en dan wilt tie ook niet.

Rianne

Op deze kabel zat wat speling, is wat ingekort bij zijn kleine beurt 3 weken terug maar mocht niet helpen.

Jack v

nu bedoel je wat anders denk ik, tussen de gloeistiften zitten metalen bruggetjes of kabeltjes die lopen van stift naar stift.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

FGG

Als ie start, gaat t dan gepaard met een grote witte rookwolk? Ook de (afstelling van) de brandstofpomp kan een oorzaak zijn. (of een afgebroken spie van de krukaspoelie)

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

macdriver

Citaat van: Rianne op 24-12-2010 15:05:04
Op deze kabel zat wat speling, is wat ingekort bij zijn kleine beurt 3 weken terug maar mocht niet helpen.
Bij mij ook gedaan zonder gewenst resultaat dus een nieuwe kabel er opgezet en start weer als van ouds

Rianne

Tijdje hier niet geweest...
Vorige week woensdag is hij bij de garage geweest.
1 nieuwe gloeispiraal in gekomen, er waren 4 nog goed.
Wel zat de galerij (?) los van de gloeispiralen, deze hebben ze goed vastgezet.

Heb tot dusver nog niet kunnen testen of hij beter start want het is niet kouder dan -4 geweest sindsdien.
En dan komen de problemen pas.
Hij start met deze temperaturen als vanouds (goed dus)

ff afwachten dus..

cas

Citaat van: Rianne op 19-01-2011 20:50:10
Tijdje hier niet geweest...
Vorige week woensdag is hij bij de garage geweest.
1 nieuwe gloeispiraal in gekomen, er waren 4 nog goed.
Wel zat de galerij (?) los van de gloeispiralen, deze hebben ze goed vastgezet.

Heb tot dusver nog niet kunnen testen of hij beter start want het is niet kouder dan -4 geweest sindsdien.
En dan komen de problemen pas.
Hij start met deze temperaturen als vanouds (goed dus)

ff afwachten dus..

had ze meteen allemaal vervangen  :-\  volgende keer denk je, dat kan het niet zijn, dat is al bekeken, en dan kan je achteraf weer kosten maken, omdat ze weer getest moeten worden enzo.... 

ook even je accu door laten meten?

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sven850

Citaat van: Rianne op 24-12-2010 12:16:51
Heb de tip al gehad er eens superplus benzine bij in te gooien.. ?

CiteerOm vlokken van de diesel te voorkomen leveren de brandstofmaatschappijen elk jaar vanaf oktober 'winterdiesel'. Hier zit geen paraffine in, de stof die de vlokvorming veroorzaakt. Normale zomerdiesel kan al bij enkele graden boven nul gaan vlokken. Winterdiesel is meestal gegarandeerd tot - 20 graden Celcius. Vroeger werd ter voorkoming van het vlokken vaak een beetje benzine bij de diesel gemengd. Buiten dat het tegenwoordig niet meer nodig is, kan het bij moderne dieselmotoren ernstige schade veroorzaken. Bron: ANWB

En inderdaad vind ik het een beetje vreemd dat er maar 1 spiraal is vervangen, bij ons worden ze altijd als set vervangen. Maar goed, misschien was het genoeg  ;)

Pomp zou naar mijn inzien niet moeten zijn, had vandaag toevallig een daf met een inspuitpomp die afgesteld moest worden, die startte echt slecht ook met relatief warme temperatuur (binnen). Als die pomp van tijd is heb je het ook met warmere temperaturen.
XC40 T4 Recharge

Rianne

Door meten doen ze gratis, das geen probleem.. :)

Accu niet door laten meten, nee.
Volgens mij is daar ook niks mis mee.

mevita

Citaat van: Rianne op 20-01-2011 08:58:43
Door meten doen ze gratis, das geen probleem.. :)

Accu niet door laten meten, nee.
Volgens mij is daar ook niks mis mee.
dat zou ik niet te vlug roepen, door de kou kan hij smorgens net te weinig brengen om te starten, ik zou toch even doormeten

gr mevita

Rianne


Rianne

Accu doorgemeten, niks aan de hand.
Maar nu het weer kouder is, start hij niks niet beter.
Nog altijd hortend en stotend en met veel rook...

Rianne

Vandaag -5.
2x gloeien, starten en lopen?

Schiet mij maar lek..