Trillen 110km-120km/u met flauwe bocht rechts

Gestart door Jaco S, 25-12-2010 10:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jaco S

Als ik op de snelweg rij met gangetje 110/120km/u en wissel van rijbaan naar rechts of heb een bocht naar rechts trilt me stuur ligt.
Zodra ik de bocht naar links heb of wissel van rijbaan naar links is het trillen helemaal weg.

Is dit een kwestie van banden balanceren??

Johann


Jaco S

Citaat van: Johann op 25-12-2010 10:51:47
Sneeuw of ijs in de wielen liggen?
Nee had het al voor de sneeuw maanden

thuur


ed

Wellicht een bobbel aan de binnenkant van de band? Heb ik ook gehad, en toen ik de velg eraf haalde zag ik pas hoe ernstig het was. Heb meteen een nieuwe band erom gelegd. Wel even checken dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

toppertje

of een wiellager dat niet helemaal fris meer is

Jaco S

#6
Vandaag gevonden wat er niet meer in orde is.

De linker buitenste stuurkogel heeft speling, dus deze gaat vervangen worden. Alleen nu heb ik een vraag, moet daarbij ook de binneste stuurkogel vervangen worden??en moet de stuurstang ook vervangen worden??

thuur

Citaat van: Jaco S op 15-01-2011 13:45:11
Vandaag gevonden wat er niet meer in orde is.

De linker buitenste stuurkogel heeft speling, dus deze gaat vervangen worden. Alleen nu heb ik een vraag, moet daarbij ook de binneste stuurkogel vervangen worden??en moet de stuurstang ook vervangen worden??

Nee. Is hetzelfde als de binnenste kogel.


Gr 8)

Jaco S

Citaat van: thuur op 15-01-2011 13:56:59
Citaat van: Jaco S op 15-01-2011 13:45:11
Vandaag gevonden wat er niet meer in orde is.

De linker buitenste stuurkogel heeft speling, dus deze gaat vervangen worden. Alleen nu heb ik een vraag, moet daarbij ook de binneste stuurkogel vervangen worden??en moet de stuurstang ook vervangen worden??

Nee. Is hetzelfde als de binnenste kogel.


Gr 8)

Thuur,
De binnenste is toch anders dan de buitenste kogel??
En de stuurstang zit aan de stuurkogel in een hoes?

thuur

Citaat van: Jaco S op 15-01-2011 15:06:54
Citaat van: thuur op 15-01-2011 13:56:59
Citaat van: Jaco S op 15-01-2011 13:45:11
Vandaag gevonden wat er niet meer in orde is.

De linker buitenste stuurkogel heeft speling, dus deze gaat vervangen worden. Alleen nu heb ik een vraag, moet daarbij ook de binneste stuurkogel vervangen worden??en moet de stuurstang ook vervangen worden??

Nee. Is hetzelfde als de binnenste kogel.


Gr 8)

Thuur,
De binnenste is toch anders dan de buitenste kogel??
En de stuurstang zit aan de stuurkogel in een hoes?


Ik gaf antwoord in dezelfde volgorde als jij je vragen hebt gesteld.


Gr ;)

Jaco S

Ik snap hem nu! kwartje valt laat. Maar beter te laat dan nooit :D

Maar zoals ik een beetje op het forum lees, zou het geen luxe zijn deze mee te vervangen??

thuur

Citaat van: Jaco S op 15-01-2011 19:17:46
Ik snap hem nu! kwartje valt laat. Maar beter te laat dan nooit :D

Maar zoals ik een beetje op het forum lees, zou het geen luxe zijn deze mee te vervangen??

Tja, ik vervang ze doorgaans pas bij klachten of speling. Je kunt wel alles preventief gaan vervangen ;)


Gr 8)