Achterklepslot V70 in 855?

Gestart door henknoordhuis, 25-12-2010 13:34:53

Vorige topic - Volgende topic

henknoordhuis

Ik heb een prachtige 850 TDI uit 96 en ik heb wat problemen gehad met het slot in de achterklep (3x wilde die gewoon niet open, alleen met gereedschap en behoorlijk grof geweld)
Nu had een vriend van mij een slot overcompleet op de plank liggen van een V70 uit '02. Gatenpatroon komt overeen, vorm klopt, stangetje voor het openen past ook, maar het stangetje voor de vergrendeling met de sleutel past niet. Ik heb hem ingebouwd. Nu sluit ie beter dan ooit, maar hij kan alleen maar op slot en van het slot af middels de centrale vergrendeling. Is voor nu wel even goed maar ik wil dit toch opgelost hebben.
Hoe werkt dit bij een V70? Kan dit met een simpel onderdeel worden opgelost of moet ik hiermee leren leven? Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Henk

cas

Voor zover mijn eigen onderzoek reikte, ligt het probleem van de 850 sloten in het motoraanstuurgedeelte. Dat zwarte kunstof kastje. Die van mij was/is schoon en prima in t vet, maar het (nogal kleine) motortje is gewoon op. Onbelast doet hij t prima, maar zodra alles weer aangesloten is, af en toe.

Waar ik naartoe wil....

Als dar zwarte kastje met witte kunstof pikkie tvzelfde is, zet die dan over, en dan moet het volgens mij gewoon over zijn. Of.... T motortje in die van de 850 vervangen. Dat is t mooiste. is zon klein kutding, mag niet meer dan een tientje kosten lijkt mij.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

wimped

garage vertelde mij vandaag dat slot achterklep 855 estate is overleden;((
Zijn hier gebruikte te vinden, of moet ik mij op sloopgebied gaan richten?

wim
:-[

thuur

Citaat van: wimped op 30-12-2010 02:45:58

wim

Wat zijn de klachten dan?

Overleden kan maar op 2 manieren volgens mij:
- ontzet (aanrijding)
- elektrisch (motortje of microswitch)

Gr ;)

henknoordhuis

Citaat van: wimped op 30-12-2010 02:45:58

wim

Wat zijn jouw klachten? Bij mij wilde die gewoon niet meer open. Later wilde die niet meer dicht. Dat was nog wel te verhelpen, maar het niet meer open gaan was niet te verhelpen omdat het meestal wel goed ging.
De oorzaak bij mij: Mijn achterklep heeft inderdaad een tik gehad, maar heeft het daarna nog twee jaar zonder problemen gedaan. Is waarschijnlijk wel de aanleiding voor de problemen. Toen ik hem demonteerde kwam er een handvol plastic kruimeltjes uit. Het kunststof om de onderdelen in het slot was helemaal uitgehard en brokkelde er af. Ik heb de losse delen verwijderd en de boel gesmeerd en weer gemonteerd. Daarmee was het probleem niet verholpen.

Ik heb gezocht naar een tweedehandse en ik heb er een gevonden via marktplaats en hem gekocht maar ben niet enthousiast. Ligt nu bij mij in de stelling. Het slot is gewoon 15 jaar oud en dat zie en voel je ook. Toen die vriend van mij met dat slot van die V70 uit 2002 aan kwam zetten was ik wel enthousiast. Dat ding loopt gewoon als een nieuwe en functioneert grotendeels, alleen het afsluiten met de sleutel werkt niet, maar wel met de CV. Als dat kan worden opgelost is het helemaal perfect.  ;D
Als ik dit niet had gedaan had ik dat sloopdeel ingebouwd, had waarschijnlijk prima gefunctioneerd.
Wim, als je goedkoop klaar wilt zijn, ik heb er dus nog eentje liggen: 20 euro incl vrachtkosten.

Henk

wimped

Halo Thuur en Henk,

Slot viel in die haak die aan het chassis? zit, maar net niet helemaal op slot,
en was niet meer met sleutel te openen.
Kon klep alleen van binnenuit openen.
Garage heeft slot bewerkt (gesloopt?), en kan nu klep weer van buitenaf openen, echter weer niet volledig, en kan ook niet meer op slot.
Was gisteren weg, vandaar de late reactie

wim

wimped

Henk, ik woon in Asd en houdt me aanbevolen.
woon je in de buurt?
Anders ptt inderdaad

wim

henknoordhuis

Op Wim gereageerd via mail.

Ben er trouwens al uit: Veel V70's hebben geen sleutelgat in de achterklep, dat schijnt een extra te zijn. Eigenlijk heb ik dus een hele luxe uitvoering: Wel een sleutelgat maar hij doet het niet.  ;)

Ik laat het maar zo, werkt uitstekend.