Slecht starten TDI's: DE oplossing?

Gestart door Topsport180, 25-12-2010 13:38:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

Er zit wel iets in het verhaal van Dirk, wij mochten in dienst tijden niet op de kazerne tanken met busjes en personenauto's die op diesel liepen, daarvoor moesten we uitwijken naar de burger pomp langs de weg.

tegenwoordig mogen we wel op de kazerne tanken, het leuke is dat je daar ook je huurbus mag aftanken, hoe dat zit
als de douane er een brandstoftest op loslaat weet ik niet.

pimsam

CiteerZelf heb ik er geen enkel probleem mee tot nu toe, maar een kennis van mij wel, en wat bleek zijn EGR sloot niet voldoende waardoor er te veel lucht in zijn inlaat kwam.

Hoe kan een diesel teveel lucht hebben? Een diesel heeft altijd te veel lucht. Sterker nog, hoe meer hoe beter.

V70 classic

Citaat van: pimsam op 16-03-2011 20:53:36
CiteerZelf heb ik er geen enkel probleem mee tot nu toe, maar een kennis van mij wel, en wat bleek zijn EGR sloot niet voldoende waardoor er te veel lucht in zijn inlaat kwam.

Hoe kan een diesel teveel lucht hebben? Een diesel heeft altijd te veel lucht. Sterker nog, hoe meer hoe beter.

Dan zouden we geen turbo nodig hebben  :eusa_think: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

MICHEL306

Citaat van: pimsam op 16-03-2011 20:53:36
CiteerZelf heb ik er geen enkel probleem mee tot nu toe, maar een kennis van mij wel, en wat bleek zijn EGR sloot niet voldoende waardoor er te veel lucht in zijn inlaat kwam.

Hoe kan een diesel teveel lucht hebben? Een diesel heeft altijd te veel lucht. Sterker nog, hoe meer hoe beter.

Ben geen monteur, maar het verhaal had met de aansturing, luchtmeting te maken. in iedergeval is zijn probleem wel mooi opgelost.

gr M