Trillen s70 tdi

Gestart door maichel.pruijn, 28-12-2010 10:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taranis

Citaat van: maichel.pruijn op 03-02-2011 13:39:15
Ben inmiddels bij de dealer geweest. Deze vertelde mij dat het trillen op zich vrij normaal was gelet op het bouwjaar en de kilometerstand. Wel kon hij de brandstof pomp nog iets aftellen. Ga er vrijdag heen om dit te laten doen.

Kul.

Net als elianmars heb ik destijds bij mijn 2.5D alle motorsteunen (laten) vervangen, met uitzondering van de hydraulische exemplaren. Het trillen was toen goeddeels weg. Een keertje pomptiming nakijken kan ook zeker wat doen, maar let er wel even op dat ze naar een oorzaak van een verlopen pomptiming zoeken (zie de blog van FGG).

maichel.pruijn

Ik heb de pomp inmiddels af laten stellen. Deze stond volgens de dealer (Thom de Jong in Delden) op plus 2 en zou op min een (1) moeten staan. Verder kreeg ik te horen dat mijn motorsteunen waren versleten.

De motorsteun rechtsonder heb ik al vervangen. Als ik het goed heb zitten er dus aan de onderzijde nog twee steunen die ik kan vervangen. Dan heb ik nog de steun aan de bovenzijde.

Klopt het dat de overige steunen van die hydro-steunen zijn?

Ik kon overigens twee motorsteunen tweede hans kopen (zie de link). Ik weet echter niet of ik er goed aan doe om tweedehands steunen te kopen. Wat vinden jullie?

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/volvo-onderdelen/410338285-v70-motorsteunen-motorrubbers-motorsteun-rubbers.html

elianmars

Ik zou niet snel gebruikte steunen kopen. Dan ben je net zo ver, lijkt me.

Ik heb de onderste motorsteunen in Duitsland gekocht tegen redelijke prijzen.

Wat bedoel je trouwens met hydro steunen?

maichel.pruijn

Het schijnt dat de originele rubbers met een vloeistof zijn gevuld. Je hebt ook imitatie rubbers te koop die niet met vloeistof zijn gevuld. Deze zijn een stuk goedkoper, maar ook beduidend slechter, althans dat heb ik gelezen.

Wat kosten de motorsteunen in Duitsland en waar kan ik deze bestellen?


Taranis

Die hydro steunen zijn bijna nooit versleten. Ik zeg niet dat het niet kan, maar 't komt zelden voor en ze zijn super duur. Probeer eerst gewoon de rubberen exemplaren vervangen, die zijn veel goedkoper. Als dat het probleem niet oplost kun je altijd nog veel geld uitgeven...

volvoc70T5

steun aan de schutbord bovenin..deze niet vergeten te checken?
vaak moeilijk te zien of deze nog goed en of slecht is..

maichel.pruijn

De steun aan de zijde van distributie is reeds vervangen. De dealer had het over de voorste en de achterste steun. Een van de steunen werd de baksteun genoemd. Ik heb de motorsteunen opgezocht op internet, maar ik zag dat er twee verschillende waren.

Weet iemand wat de kleurcode bij de motorsteun inhoud?

En weet iemand misschien exact hoeveel motorsteunen er aan de onderzijde zitten?

Jack v

Onderin heb je er 4. Er zit een steun voor en achter. Dan heb je nog een baksteun. Dan zit er nog 1 op de distributiezijde. Bovenin zitten er twee. Motorsteun en een schutbordsteun.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

maichel.pruijn

Alle steunen vervangen. Er zitten geen 4 steunen onder als het goed is maar 3. Alleen de bovenste steun heb ik nog niet vervangen. Het trillen is weer iets minder geworden, maar als ik de rem intrap (automaat) en ik sta voor het verkeerslicht, dan trilt de hele carrosserie nog steeds.

Erg irritant !  :eusa_doh:

UserID6342

Uhm, inclusief baksteun heb je er aan de onderkant toch echt 4 zitten hoor...

baksteun
motorsteun voorzijde
motorsteun achterzijde
motorsteun distributiezijde

en

motorsteun bovenzijde

SMartin

Erg herkenbaar...heb inmiddels de motorsteun aan de distributiezijde laten vervangen (was er finaal aan) en bij de bovenste motorsteun (schutbord) was het rubber doorgescheurd.

Het trillen is wel iets minder geworden maar bij het intrappen van de koppeling op lage snelheid voel ik een "rilling" en bij het afzetten van de motor heb ik ook de genoemde dreun.

De onderste motorsteunen zijn niet vervangen "want die gaan nooit kapot" volgens de dealer. Ik denk dat ik het toch maar wel doe (alle 3).

(betreft een '99 V70 2.5D, voor de volledigheid)

Taranis

Shop wel even rond voor de prijs van die hydro motorsteunen, dat kan lonen. Ze staan op internet voor circa 75-95 euro afhankelijk van het merk.

Voordat je motorsteunen gaat vervangen, kijk ook even naar de staat van je krukaspoelie. Als die rot is, klopt de pomptiming niet meer en loopt de motor ook rauwer.

SMartin

Citaat van: Taranis op 12-04-2011 09:33:12
Shop wel even rond voor de prijs van die hydro motorsteunen, dat kan lonen. Ze staan op internet voor circa 75-95 euro afhankelijk van het merk.

Voordat je motorsteunen gaat vervangen, kijk ook even naar de staat van je krukaspoelie. Als die rot is, klopt de pomptiming niet meer en loopt de motor ook rauwer.

Thx, heb je een linkje of een site voor de hydrosteunen?

Qua pomptiming: het is voornamelijk bij lastwisseling, motor loopt naar mij idee redelijk soepel. Maar ik neem het in ieder geval mee.

Taranis

Citaat van: SMartin op 12-04-2011 10:35:35
Citaat van: Taranis op 12-04-2011 09:33:12
Shop wel even rond voor de prijs van die hydro motorsteunen, dat kan lonen. Ze staan op internet voor circa 75-95 euro afhankelijk van het merk.

Voordat je motorsteunen gaat vervangen, kijk ook even naar de staat van je krukaspoelie. Als die rot is, klopt de pomptiming niet meer en loopt de motor ook rauwer.

Thx, heb je een linkje of een site voor de hydrosteunen?

Qua pomptiming: het is voornamelijk bij lastwisseling, motor loopt naar mij idee redelijk soepel. Maar ik neem het in ieder geval mee.

Ik had het bij mijn auto ook juist bij lastwissel, bleek dus later te komen doordat dan ook de last/druk op het rubber van de krukaspoelie verandert (en dus je pomptiming).

Linkje: http://www.teilesuche24.de/volvo/s70-p80-96/2-5-tdi-27/motorlagerung-100538

fredtref

De dreun bij het afzetten is volgens mij standaard bij deze blokken,
Motorsteun rechtsonder nieuw
Motorsteun schutbord nieuw
Krukaspoelie nieuw
En nog zit de dreun er in bij het afzetten, trilling bij ingetrapte koppeling kan ik niet over mee praten ik heb een at.