Trillen s70 tdi

Gestart door maichel.pruijn, 28-12-2010 10:19:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maichel.pruijn

Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een s70 tdi van 98.  Hij heeft nu zo'n 260.000 km. gelopen en het meeste onderhoud heeft hij gehad.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik voor de verkeerslichten sta en ik trap de rem in (automaat) dan begint de auto ongelooflijk te trillen van binnen. De motor steunen zijn reeds nagekeken en daarbij is de steun aan de distributie zijde vervangen. Echter mijn probleem was hierna niet verholpen. Als ik de versnelling in de N zet word en getril en gedreun wel een stuk minder maar het is nog steeds overmatig. 

Wie kan mij verder helpen?

RRRRR_Ramon

Citaat van: maichel.pruijn op 28-12-2010 10:19:02
Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een s70 tdi van 98.  Hij heeft nu zo'n 260.000 km. gelopen en het meeste onderhoud heeft hij gehad.

Nu heb ik het volgende probleem:

Als ik voor de verkeerslichten sta en ik trap de rem in (automaat) dan begint de auto ongelooflijk te trillen van binnen. De motor steunen zijn reeds nagekeken en daarbij is de steun aan de distributie zijde vervangen. Echter mijn probleem was hierna niet verholpen. Als ik de versnelling in de N zet word en getril en gedreun wel een stuk minder maar het is nog steeds overmatig. 

Wie kan mij verder helpen?

Misschien net een te laag of te hoog stationair toerental. Kun je bij de dealer aan de computer iets lager of hoger laten zetten. Hoger stationair heeft ook nadelen, je gaat in de file dan erg "hard" en dan moet je steeds bijremmen, te laag kan betekenen dat een koude motor nog meer gaat trillen en/of onregelmatig lopen.

Wat gaat er eigenlijk trillen? De hele auto of alleen je dashboard?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

maichel.pruijn

Voornamelijk het dashboard trilt. Ook als je de motor uit zet gaat dit met een harde dreun in het stuur. Het vreemde is dat het niet uit maakt of de motor warm of koud is en het is niet altijd even erg.

rpakuypers

#3
Bovenste motorsteunrubber defect ? De mijne wel (moet hem nog steeds vervangen) en wat je noemt doet mijn TDI ook, alhoewel ik geen automaat heb maar het rammelen in het dashboard en de dreun herken ik wel.

Groet,
Roger

cas

appart... dat een diesel met een dergelijke stand wat met een klapje uitgezet wordt, is niet altijd even gek volgens mij. mijn diesels hadden hier na verloop van tijd ook wel iets last van.

lijkt toch een soort van onbalans/trilling van het blok wat je hebt. idd alle steunen nalopen, of gewoon vervangen. scheurtjes zijn niet altijd even goed te zien. bovenste bestaat uit 2 delen. beide uiteinden van de arm.

omgeving den haag ben je welkom voor bakkie koffie! maar je info verklapt weinig  ;) 


stuurt het stuur wel goed? als je stil staat helemaal links en rechts om??

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Ik had het ook bij Roetmobiel. Daarom trok ik soms de hand/parkeerrem aan en liet het rempedaal los.

Geen idee of het eventueel met de vacuümpomp te maken heeft?  :eusa_think:

maichel.pruijn

Ik moet zeggen dat na het vervangen van de motorsteun rechts onder het trillen tijdens het rijden minder is geworden. Ik ga nu de bovenste steun laten vervangen. Als ik hem namelijk in de D zet trekt het blok iets naar achteren. Het zou dan logisch zijn dat wanneer het bovenste rubber is versleten de auto harder gaat trillen.

Word vervolgd......

dikke hollander

heb ik ook wat elianmars zegt
handrem ipv rempedaal,ben benieuwd naar het verloop en de oorzaak

elianmars

Ik had bij Roetmobiel alle motorsteunen vervangen (ook de onderste twee en de baksteun), maar dat heeft niks tegen dat trillen gedaan.
Het gebeurde ook echt alleen bij het intrappen van de rem. Zodra het rempedaal los gelaten werd, was het over.

v40pokemon

Ik had het ook. Ik heb ermee leren leven. Tijdens het uitschakelen van de motor trilde ook nog eens de stuurkolom na.

dikke hollander

#10
bij mij hebben ze gister een vacuumslangetje gevonden wat lekte vanaf de vacuumpomp
als het gemaakt is en het is over,dan weten we misschien allemaal waar we moeten zoeken
na het dichten van het gaatje in de desbetreffende vacuumslang is het trillen
beduidend minder
hopelijk voorlopig bij mij opgelost
het was zo een pietleuterig dun slangetje

post767

welke slang was het? ik heb het namelijk ook!

dikke hollander

het slangetje wat van de egr afkomt was open geschuurd of gebrand tegen andere kabels
het was bij mij een witte,van egr richting lmm

maichel.pruijn

Ben inmiddels bij de dealer geweest. Deze vertelde mij dat het trillen op zich vrij normaal was gelet op het bouwjaar en de kilometerstand. Wel kon hij de brandstof pomp nog iets aftellen. Ga er vrijdag heen om dit te laten doen.

hathü

Lijkt mij niet normaal de TDI van mij met  4 ton+ op de teller heeft dit niet. De enigste keren dat ie trilt is bij strenge vorst -10 en meer, na een kleine 5 minuten rijden is het trillen dan al weer weg.