ABS foutmelding

Gestart door animated, 28-12-2010 16:21:17

Vorige topic - Volgende topic

animated

Hallo allemaal, ten eerste wil even vermelden dat ik pas nieuw ben op dit forum dus als ik iets niet goed doe of wat vergeten ben , excuus hiervoor.

Bij mijn volvo v-70 uit 1999 heb ik een storing die al wat vaker op dit forum is besproken. Het gaat om een foutmelding van mijn ABS-systeem
( uitgelezen door de volvodealer ) waarbij ook nog het TRACS lampje en remcircuitlampje brandt. Het gaat om de wielsensor linksvoor. Mijn vraag is nu , is het verstandig om de wielsensor te vervangen ( hoe kan ik trouwens de sensor  het beste controleren of deze echt defekt is ) of kan ik mij beter concentreren op de ABS-controller om de bekende punten opnieuw te solderen. Ik heb wel wat sleutelervaring dus wil dit eigenhandig uitvoeren, heb nl. in het verleden al genoeg euros naar de dealer gebracht en wat ik zelf kan repareren is altijd mooi meegenomen.
Wie heeft hier meer ervaring mee.

Groetjes, animated.

thuur

Tja, de controllers gaan allemaal een keer stuk dus daar zou ik zeker beginnen.

Gr 8)

UserID6342

Ik zou het, als ik jou was, dus ook niet zelf doen maar laten doen door iemand die daar (van ons allemaal hier uit gezien) de meeste ervaring in heeft.  Dan kun je de controller op zeker uitsluiten als verdachte.  Zou 'm dus naar Thuur brengen / opsturen, whatever.

animated

Bedankt voor de reakties tot zover. Ik zal me toch maar even uitleven op de controller wat Thuur aangeeft. Mocht ik er niet uitkomen of het niet aandurven dan kan ik de controller alsnog door deskundigen laten repareren. Ik heb de volvo wel dagelijks nodig, kan je dan ook zonder controller nog rijden.

Groetjes, animated.

UserID6342

Je kunt rustig zonder controller rijden, alleen heb je dan geen ABS.

thuur

Citaat van: Dirk342 op 29-12-2010 17:15:12
Je kunt rustig zonder controller rijden, alleen heb je dan geen ABS.

En geen snelheidsmeter en een verlaagde turbodruk (indien aanwezig).

Gr 8)

animated

OK, ik weet voorlopig even genoeg. De waarschuwingslampjes zijn nu weer uitgegaan maar voor hoelang? Zodra de ABS weer storing geeft dan gaan we de boel demonteren. Ik hou jullie op de hoogte.

Prettige jaarwisseling,
animated.

animated

Na een periode van lampjes aan en dan weer uit toch maar besloten om op de gok de sensor te vernieuwen en voila de lampjes zijn uit. Bedankt Dirk342 en Thuur voor het meedenken.