Start problemen

Gestart door ronnie 850, 27-12-2010 07:48:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Ja zie het, een automaat had ik even over het hoofd gezien.  :eusa_doh:
Dat is makkelijk te onderscheiden van de startmotor.
Als die vast zit hoor je een duidelijke klik.
Geen klik, dan is jou beschrijving wellicht beter om na te gaan.

mevita

Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:30:50
Ja even een 2é persoon regelen is handiger.  ;D
Als ie meteen na een klopje aanstaat, is de startmotor aan revisie of vernieuwing toe.

De thermostaat staat los van een vastzittende bendix.
die koolborstels kan je die los vervangen biij een volvo startmotor ,bij andere types heb ik weleens ,ik meen 2 schroefjes uitgedraaid en kon je ze zo omwisselen voor nieuwe koolborstels

Ludo

Geen idee of die los te vervangen zijn.
Ik heb de startmotor ooit eens opnieuw laten wikkelen.

mevita

Citaat van: )()()sT op 27-12-2010 23:29:01
Citaat van: mevita op 27-12-2010 23:09:25
Citaat van: Ludo op 27-12-2010 23:04:25
Citaat van: mevita op 27-12-2010 22:59:08
de mijne ook startproblemen, smorgens als hij koud is sleutel in kontakt, kontackt aan lampjes branden maar er gebeurt niks ,

Wat zou er dan moeten gebeuren, met de sleutel in contactstand II?.
er gebeurt niks als ik de sleutel doordraai om hem te starten

Dat had ik ook vorig jaar..... Net alsof ie in de D staat --> PNP switch?
Probeer bij het euvel eens te starten door met een extra draadje vanaf de + ingang van de startmotor op de plus van de accu te houden? Let wel dat ie dan in de P of N staat en contact op stand 2 natuurlijk.
zou misschien ook nog kunnen een paar maand geleden tijdens een rit naar holland ging die pijl lichtjes oplichten en schakelde hij terug ,toen ben ik ergens gestopt de pook verschillende keren op en neer gedaan en tot op heden is het pijl lampje niet meer aangegaan,
gr mevita

)()()sT

Misschien toch eens proberen dan...
Ik heb de plusdraad naar de startmotor op een extra schuifstekkertje met extra pootje op de startmotor aangesloten. Op de andere aansluiting even een draad geknepen die ik in geval van nood op de plus van de accu kon houden.

Zo omzeil je die PNP even en zet je dus spanning op de startmotor.
Was wel handig als ik na het tanken stond te pielen met een niet startende auto  :eusa_doh:

Ludo

Citaat van: )()()sT op 27-12-2010 23:51:49
Misschien toch eens proberen dan...

EERST even luisteren, zoals ik eerder schreef...

mevita

danke voor de tips, als het een beetje beter weer hier is ga ik me er eens in verdiepen of ik de desbetreffende delen ga vervangen of wat ik al langer wil hem inruilen voor een s70,

gr mevita

mevita

Citaat van: Ludo op 28-12-2010 00:04:27
Citaat van: )()()sT op 27-12-2010 23:51:49
Misschien toch eens proberen dan...

EERST even luisteren, zoals ik eerder schreef...
zal ik morgenvroeg even doen Ludo, geeft hij daar ook een foutcode voor aan?

gr mevita

Ludo

Nee geen foutcode.
Als je een duidelijke klik hoort, weet je 100% zeker dat het de startmotor is.
Hoor je helemaal niks, zal het eerder de pnp switch zijn.

mevita


mevita

Vanmorgen getest bij de 1e en 2e keer hoor ik alleen benzinepomp zoemen en naarmate ik de sleutel verder doordraai om te starten een ietsje anders gezoem van de pomp verder niks gehoord, bij de 3e keer sloeg hij meteen aan. de volgende keren na een stukje rijden slaat de motor meteen aan bij de 1e keer starten en hoor ik de benzinepomp zoemen en een klik maar die komt ook ergens achter bij de pomp vandaan, zou t de accu niet zijn vanwege de kou dat hij smogens te weinig stroom levert

gr mevita