xenon H4 (off-topic??)

Gestart door )()()sT, 28-12-2010 20:39:36

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

De enige luxe die de Yaris heeft is een sigaretten aansteker dus een lamp-kapot-indicatie is no-go  ;D

Heeft iemand trouwens ervaring met die H4 setjes waar er naast de xenon een aparte halogeenlamp zit?
Hoe is het grootlicht daarbij?

UserID6342

Halo geen lamp, zo iets ;D

mevita

Citaat van: Bouke op 04-01-2011 21:37:12
Citaat van: )()()sT op 03-01-2011 20:34:30
Nou, ik heb een setje bi-xenon binnen voor de Jap.....

..... dat ziet er toch wel ff anders uit als ik gewend ben  :-[ :eusa_shifty:

Een enkel xenonsetje zoals ik in de V70 heb is gewoon easy plug & play. Twee draadjes op de voeding van de oude lamp en de rest van het kabelboompje met de stekkertjes aansluiten op de ballast.

Echter, een bi-xenon setje heeft naast de 2 ballasten ook een compleet relaiskastje wat volgens mij gevoed wordt direct door de accu ??? Daarnaast zie ik maar één aansluiting die op de normale H4 stekker aangesloten moet worden.
Zoiets dus:
http://xenonspecs.com/images107/h4_hi_lo.jpg

Scheisse ::) ;D
Dat van die ene aansluiting op de lamp dat klopt en geeft dus een storing aan dat er een lampje kapot is dat had ik ook bij de GLT alter1 (Dat kon ik niet iedereen wijs maken,maar het was wel zo)
Klopt bij de mijne blijft lampje kapot ook aan

haasje

Daar zijn cancelers voor te krijgen.

mevita

Citaat van: haasje op 05-01-2011 01:44:44
Daar zijn cancelers voor te krijgen.
Zoals welke dan voor bi-xenon, dit zit nl iets anders aangesloten, moet je maar 1 canceler hebben of alleen eentje voor op de loze stekker of 2 ik kan maar niet vinden welke nou geschikt is voor bi-xenon,

gr mevita

haasje

Het zijn cancelers voor op de ongebruikte aansluiting. Ik heb er hier 1 op ebay gevonden.

)()()sT

Nou, het setje zit erin. Op zich niet heel spannend maar bij dat H4 bi-xenon is het net ff anders.
Met behulp van Math (Mevita) even de boel gemonteerd en zoals te verwachten was een enorm verschil!

Hij flikkerde alleen wat met draaiende motor, even erna was het weg.
Ik ben benieuwd hoe het Nynke bevalt straks  8)

Bedankt Math!

innocenti

En hoe werkt dat nu als de lampen uit zijn en je wil seinen? Mag dit volgens de APK regels of moet je nu ombouwen voor de keuring? Meeste Bi-xenon lampen hebben af fabriek een losse halogeen lamp om te seinen.

Ik heb aan deze zitten denken voor de yaris. http://link.marktplaats.nl/410049250 Kan een halogeen lamp in voor seinen.

mevita

Citaat van: innocenti op 05-01-2011 21:12:53
En hoe werkt dat nu als de lampen uit zijn en je wil seinen? Mag dit volgens de APK regels of moet je nu ombouwen voor de keuring? Meeste Bi-xenon lampen hebben af fabriek een losse halogeen lamp om te seinen.

Ik heb aan deze zitten denken voor de yaris. http://link.marktplaats.nl/410049250 Kan een halogeen lamp in voor seinen.
Als de lampen uit zijn kun je gewoon seinen (bi-xenon wordt rechtstreeks op accu aangesloten), bij h4 bi-xenon dimlicht xenon grootlicht xenon schijn je met grootlicht met xenon heb je h4 bi-xenon met een halogeenlampje erbij wordt dat gebruikt om grootlicht te schijnen in dit geval dus niet xenon maar halogeen bij schijnen grootlicht, voor de APK moet je lichtbeeld alleen in orde zijn.
gr mevita

mevita

Citaat van: )()()sT op 05-01-2011 17:47:36
Nou, het setje zit erin. Op zich niet heel spannend maar bij dat H4 bi-xenon is het net ff anders.
Met behulp van Math (Mevita) even de boel gemonteerd en zoals te verwachten was een enorm verschil!

Hij flikkerde alleen wat met draaiende motor, even erna was het weg.
Ik ben benieuwd hoe het Nynke bevalt straks  8)

Bedankt Math!

Graag gedaan )()()sT  ;D

)()()sT

Citaat van: innocenti op 05-01-2011 21:12:53

Waarom is het dan bi-xenon? Dan is het mono-xenon+halo ;D
Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe dat grootlicht is met zo'n aparte hallo-geen-lamp. Die setjes zijn i.i.g. wel wat makkelijker te monteren. Niet dat dit nu zo lastig is, maar je moet met een schakelkastje dus naar de andere kant en direct op de accu aansluiten. Daarnaast oogt het grootlicht in deze setup wat "primitief" klik-klak  ;D

Voor Nyn's auto ga ik geen hippe lampen kopen, dat ding is meer een functioneel karretje.

mevita

Citaat van: haasje op 05-01-2011 11:40:30
Het zijn cancelers voor op de ongebruikte aansluiting. Ik heb er hier 1 op ebay gevonden.
zo eentje heb ik gezien ja maar hoe zit dat dan die kant wat wel aangesloten is geeft met xenon 35w ipv 55w dus zou die kant dan niet misschien alsnog het lampje lampdefect  doen oplichten,
gr mevita

mevita

Citaat van: )()()sT op 05-01-2011 21:42:14

Ik ben eigenlijk nog steeds benieuwd hoe dat grootlicht is met zo'n aparte hallo-geen-lamp.
Dat heb je beslist al eens gezien )()()sT voor dat we t setje ingebouwd hebben  ;D
origineel had je toch een halogeenlampje bij de yaris voor grootlicht, dus schijnt dan hetzelfde (gelig)
daarbij je xenon dimlicht schijn sowieso al veel verder dus dat halogeen lampje erbij heeft dan bijna geen functie meer alleen eigenlijk nodig voor de apk daar alle functies van je lichthandel dienen te werken.
zoals nu bij jou setje heb je tenminste nog wat aan je grootlicht door de xenon en t klikklak ;D systeem schijnt t nog een stuk verder,

gr mevita

haasje

Citaat van: mevita op 05-01-2011 21:45:15
Citaat van: haasje op 05-01-2011 11:40:30
zo eentje heb ik gezien ja maar hoe zit dat dan die kant wat wel aangesloten is geeft met xenon 35w ipv 55w dus zou die kant dan niet misschien alsnog het lampje lampdefect  doen oplichten,
gr mevita

Durf ik niet te zeggen of het goed zal werken. Dit is mede afhankelijk van jouw H4 set. Detector van onze auto's kijken niet of er een lamp defect is, ze kijken of er een verschil is tussen de linker en rechter lamp. Zijn ze beide 35Watt, zal het dus ook geen foutmelding geven. Je zou kunnen proberen of de verkoper misschien iets meer weet. er zullen nog wel meer bedrijven deze cancellers verkopen, wellicht dat je daar meer info kunt krijgen of zelfs wel kunt testen.