xenon H4 (off-topic??)

Gestart door )()()sT, 28-12-2010 20:39:36

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Forumvrienden,

ik heb een vraagje over xenon H4. Het gaat om de auto van Nynke, een Toy Yaris, vandaar dat ik hem even in offtopic zet.
Haar auto heeft nu gewoon halogeenverlichting (lijken welk kaarsenpitjes in het donker) H4.

H4 heeft dimlicht en grootlicht in één lamp, dus een dubbele gloeidraad (?)
Nou ben ik op zoek naar een betaalbaar xenonsetje in dat hok, en kwam o.a. op de site van xenonworld terecht alwaar ze verschillende xenonsetjes voor H4 hebben....

Wat is nou het beste voor een H4 lampunit?
Ik zie daar bv. "H4-2 HID - Hi/Lo XENON WORLD CONVERSIE KIT" en "H4-3 HID - Bi XENON WORLD CONVERSIE KIT"
xenon H4

Hoe wordt het grootlicht bij bi-xenon geregeld; echt door die ene xenonlamp of zit er iets extra's bij?
Normaliter is een xenonlamp niet geschikt voor kortstondig licht omdat ie moet opwarmen. Of zit er iets in de lamp in de vorm van een kapje o.i.d.?

Bedankt voor input.

EdenAli

soort van reflector wat heen en weer beweegd
Gaat volgens mij magnetisch.

edit gevonden http://www.youtube.com/watch?v=L3ae307K_iQ

Domaso

De H4 Bi-xenon lampen zijn uitgerust met 1 lichtbron die door een schakelmechanisme gebruikt wordt voor dimlicht en grootlicht.

edit:
Wat is Bi-Xenon?
Een Bi-Xenon lamp vervangt een H4 halogeenlamp die zowel dimlicht als grootlicht produceert. In een H4 halogeenlamp zitten twee gloeispiralen, een voor dim- en een voor grootlicht. De Bi-Xenon lamp heeft echter maar zo'n 'lichtkamer'. Door middel van een vernuftige elektromechanische constructie kan deze lichtkamer verplaatst worden. In de normale stand functioneert de lamp als dimlicht lamp. In de 'Hi' stand functioneert de lamp als grootlicht lamp.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

)()()sT

Dank een H4 b-xenon is dus in feite een xenonlamp in een extra behuizing zie ik op het filmpje :D

zijn er hier meerdere alter 1 rijders met xenon? Mevita heeft het, maar nog anderen? Is de lichtopbrengst ook zoveel beter als bij bv. bij een H1 of H7 lamp zoals ik in de R heb?
Waarom zijn er dan eigenlijk "gewone mono" H4 xenon kitjes in de handel; een H4 halogeen moet toch altijd in dim- en grootlicht voorzien? Een niet bi-xenonlamp kan hierin dus niet voorzien.

Bi-xenon principe is inderdaad onderstaand:

mevita

Hoi )()()sT,
Ik denk dat de lichtopbrenst niet beter is ten opzichte van H1 of H7 xenon,
ik heb nu dat bi-xenon setje weer nieuw erin en de lichtopbrengst is wel duidelijk meer ten opzichte van gewoon h4 maar ik vermoed door de reflectors van de alter 1 dat het iets gedempt wordt.die van mij flikkeren een beetje trouwens.
Voor je Yaris zou ik kijken voor een gewoon H4 xenon, met een extra halogeenlampje ingebouwd voor t grootlicht zodat je toch normaal grootlicht kunt opzetten alhoewel ik grootlicht bijna nooit meer hoef te gebruiken bij het xenon dimlicht. En wil je dan een echt goede lichtopbrengst neem dan de 55w versie heb je tevens geen probleem met het dashbord foutconrolelampje, oja en neem niet de dikke ballasten maar de dunne digitale ballasten de dikkere ballasten gaan nog wel eens stuk of starten soms niet goed op,
gr mevita

en mocht je keertje s,avonds even willen kijken hoe t licht is mail maar even en dan treffen we ons wel even bij burgerking of zo,

peteRRR

Heb ook een HID H4 Bi Xenon setje in de 850 glt gehad en dat scheen als een tierelier.

Heb nu in de 850 een xenon H1 setje zitten en het doet niet onder voor elkaar.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT

Zo'n bi-xenonlamp geval heeft een aardig dikke fitting die dus uitsteekt.
Hoe gaat dat met het klemmetje dat de lamp borgt?

peteRRR

Citaat van: )()()sT op 28-12-2010 22:18:00
Zo'n bi-xenonlamp geval heeft een aardig dikke fitting die dus uitsteekt.
Hoe gaat dat met het klemmetje dat de lamp borgt?

Volgens mij gewoon de originele methode met het beugeltje en dan die kap er op draaien,m,n maat had het er toen in gezet en had een

half uurtje er voor nodig.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

)()()sT

Ik zie het nu ook op het filmpje van Ed; die "kap" kun je eraf draaien en die wordt dus à la H4 halogeenlamp vastgezet met het normale klemmetje.

Zo leer je nog eens wat :D

mevita

inbouwen bij de 850 gaat in ieder geval heel simpel met t setje wat ik had, alles past zoals t origineel ook zit heb niets hoeven aanpassen, bij de yaris weet ik alleen niet of je een beetje plaats heb om je lampjes erin te krijgen, wil je anders wel even assisteren bij t inbouwen, wil je geen gezeur en goed vraag dan eens op de nobelstraat in heerlen bij die automaterialenzaak die hebben pilot ,bouwen in en je hebt garantie alleen kost t wat meer maar dan heb je ook wat ;D

mevita

Citaat van: )()()sT op 28-12-2010 22:45:26
Ik zie het nu ook op het filmpje van Ed; die "kap" kun je eraf draaien en die wordt dus à la H4 halogeenlamp vastgezet met het normale klemmetje.

Zo leer je nog eens wat :D
aande lamp zitten dezelfde uitsparingen als bij een gewone dus ff goed om insteken, klem erover heen en hij zit

)()()sT

Als het zover is.... Bedankt voor het aanbod alvast.
Bij die Jap heb je twee keer zoveel plek  :eusa_whistle:  :D

)()()sT

Nou, ik heb een setje bi-xenon binnen voor de Jap.....

..... dat ziet er toch wel ff anders uit als ik gewend ben  :-[ :eusa_shifty:

Een enkel xenonsetje zoals ik in de V70 heb is gewoon easy plug & play. Twee draadjes op de voeding van de oude lamp en de rest van het kabelboompje met de stekkertjes aansluiten op de ballast.

Echter, een bi-xenon setje heeft naast de 2 ballasten ook een compleet relaiskastje wat volgens mij gevoed wordt direct door de accu ??? Daarnaast zie ik maar één aansluiting die op de normale H4 stekker aangesloten moet worden.
Zoiets dus:

Scheisse ::) ;D

mevita

Citaat van: )()()sT op 03-01-2011 20:34:30

..... dat ziet er toch wel ff anders uit als ik gewend ben  :-[ :eusa_shifty:

Een enkel xenonsetje zoals ik in de V70 heb is gewoon easy plug & play. Twee draadjes op de voeding van de oude lamp en de rest van het kabelboompje met de stekkertjes aansluiten op de ballast.

Echter, een bi-xenon setje heeft naast de 2 ballasten ook een compleet relaiskastje wat volgens mij gevoed wordt direct door de accu ??? Daarnaast zie ik maar één aansluiting die op de normale H4 stekker aangesloten moet worden.
Zoiets dus:
http://xenonspecs.com/images107/h4_hi_lo.jpg

peace of cake ;D

Bouke

Citaat van: )()()sT op 03-01-2011 20:34:30

..... dat ziet er toch wel ff anders uit als ik gewend ben  :-[ :eusa_shifty:

Zoiets dus:
http://xenonspecs.com/images107/h4_hi_lo.jpg

Dat van die ene aansluiting op de lamp dat klopt en geeft dus een storing aan dat er een lampje kapot is dat had ik ook bij de GLT alter1 (Dat kon ik niet iedereen wijs maken,maar het was wel zo)