Nieuwe tellerplaten geplaatst. PROBLEEM.

Gestart door cammaro, 28-12-2010 20:44:40

Vorige topic - Volgende topic

cammaro

Na eindelijk blauwe tellerplaten weten te vinden, ben ik vandaag maar begonnen met de inbouw ervan.
ging opzich wel makkelijk, maar na het contact aanzetten is er een probleempje. Alles werkt weer goed op de temp. meter na
deze schoot gelijk omhoog (Koude motor). Voor de omzet werkte alles goed trouwens. Dus alles weer losgehaald wijzer los gehaald. Klokkenwinkel weer terug zonder glasplaat ::) motor warm laten lopen en de naald op 3 uur terug geduwd, poosje laten draaien en hij blijft netjes op 3 uur staan, maar als ik nu het contact uitzet valt de naald verder terug dan voorheen :eusa_think: Is dit een probleem of gewoon laten zitten hoe het zit en verder niet druk meer om maken ???

gr pascal

Jack v

stekkers wel goed teruggeplaatst. Niet toevallig een draadje geknoeit?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

BenC70ES

Ik denk dat Marko met de Saffron C70 hetzelfde probleem heeft/had...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.90.html

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

MarkoC70T5

Citaat van: BenC70ES op 28-12-2010 20:59:58
Ik denk dat Marko met de Saffron C70 hetzelfde probleem heeft/had...

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,24709.90.html

Yup en dat is na dagen  prutsen en overleg met mijn dealer. Nooit opgelost.  Ik weet dat Marc dit ook heeft gehad bij het monteren van een tellerplaat. 
Mijn werkt goed maar gaat inderdaad te ver terug.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

cammaro

Zo staat de meter nu ook bij mij. nou ja dan blijft het maar zoals hoe het is. Het werkt verder goed.
Toch is het raar ???

MarkoC70T5

Citaat van: cammaro op 29-12-2010 07:37:14
Zo staat de meter nu ook bij mij. nou ja dan blijft het maar zoals hoe het is. Het werkt verder goed.
Toch is het raar ???
Ja heel erg raar.  Ik heb het zelf bij 2 autos gehad en is niet meer op te lossen. lijkt wel of er een veer niet meer goed zit.  Want de slag werkt gewoon prima voor de temp alleen bij uit komt er 20% slag bij.
Going broke in style. 

fbm

Denk dat er toch iets anders aan de hand is, heb zelf met verschillende tellerunits zitten prutsen en denk (weet het wel zeker) dat hij niet vergenoeg er terug opgedrukt zit............of is bij het demonteren het hele kleine pinnetje op de onderkant van de naald afgebroken!

Op de teller lichtplaat (zo noem ik het maar even) waar je de blauwe tellerplaaten op monteerd zitten 2 stoppers in verwerkt, daar komt dat kleine pinnetje tussen en zou hem dan moeten stoppen op de juiste uiterste standen!

Heb hier zelf nu een oude V70R tellerunit open voor me liggen! Zal straks proberen foto's te maken!

Gr Remco

MarkoC70T5

Citaat van: fbm op 30-12-2010 19:45:37
Denk dat er toch iets anders aan de hand is, heb zelf met verschillende tellerunits zitten prutsen en denk (weet het wel zeker) dat hij niet vergenoeg er terug opgedrukt zit............of is bij het demonteren het hele kleine pinnetje op de onderkant van de naald afgebroken!

Op de teller lichtplaat (zo noem ik het maar even) waar je de blauwe tellerplaaten op monteerd zitten 2 stoppers in verwerkt, daar komt dat kleine pinnetje tussen en zou hem dan moeten stoppen op de juiste uiterste standen!

Heb hier zelf nu een oude V70R tellerunit open voor me liggen! Zal straks proberen foto's te maken!

Gr Remco
Anders moeten we in het voor jaar er eens naar kijken als je zin en tijd hebt. Misschien zie jij het wel gelijk.
Going broke in style. 

fbm

Heb het geprobeerd om te fotograferen, maar krijg het niet scherp genoeg om het duidelijk te kunnen zien!