paar vraagjes over overzetten interieur

Gestart door wodkacola, 29-12-2010 20:59:50

Vorige topic - Volgende topic

wodkacola

omdat de termostaat van mijn stoel verwarming niet werkte, heb ik nu een prachtig gat in mijn bestuurders zetel.

maar niet getreurt er staat nog een andere met een beige lederen interieur, en eigenlijk vind ik dat ook mooier

nu zijn er een paar dingen waar ik niet uit kom, de banken en stoelen daar is een mooi topic over, maar zelfs met de zoek opdrachten vind ik een paar oplossingen niet.

waar zitten de hendels van de ramen mee vast, heb het geprobeerd met een aantal torxjes, maar het lukt me niet.

de auto waar alles uit moet staat al een tijdje in de vrieskou, dus al het plastic is lekker hard, dus durf niet overal maar aan te gaan trekken. ben een beetje bang voor breuken

dus hoe krijg ik de onderkant van het dashboard eraf, de bovenkant moet blijven zitten, want die is beschadigd bij de nieuwe. heb bij de bestuurders kant een gedeelte eraf maar krijg hem niet echt los van het boven gedeelte.

hoe krijg ik de zijkanten van de middenconsol er af?

en kan ik de lijsten van mijn  deuren en ramen er ook gewoon aftrekken?

vloerbedekking lijkt me geen probleem voor zover ik nu heb kunnen zien, of zit daar ook nog een adder onder het gras?

thuur

Citaat van: wodkacola op 29-12-2010 20:59:50
omdat de termostaat van mijn stoel verwarming niet werkte, heb ik nu een prachtig gat in mijn bestuurders zetel.

:eusa_shifty: ;D

Citeer
1. waar zitten de hendels van de ramen mee vast, heb het geprobeerd met een aantal torxjes, maar het lukt me niet.
2. dus hoe krijg ik de onderkant van het dashboard eraf, de bovenkant moet blijven zitten
3. hoe krijg ik de zijkanten van de middenconsol er af?
4. en kan ik de lijsten van mijn  deuren en ramen er ook gewoon aftrekken?
5. vloerbedekking lijkt me geen probleem voor zover ik nu heb kunnen zien, of zit daar ook nog een adder onder het gras?

1. Als je het uiteinde eraf schuift in tegengestelde richting als waar de knop zit, zie je een metalen ringetje. Hieraan zitten 2 lange haken. Duw een Torx 30 schroevendraaier in het gat en met een platte schroevendraaier til je het klemmetje uit het gat.
2. Niet
3. Middenconsole uit de auto nemen, omdraaien en losschroeven/klemmen verwijderen
4. Ja, alleen bovenin achter de B-stijl zit een apart klemmetje voor de plafondlijsten.
5. Alleen de eerste Alter I's hebben de vloerbedekking uit 1 stuk. Later zijn het 3 tapijten geworden.

Gr 8)

Jeff

1. Trek je er zo af, met beetje geweld.
2. Dan moet je bovendek eraf, je parafan onder de motorkap en daar zie je 4 torx 30 bouten die moet je eruit draaien. En ik meen aan de zijkant naast de deuren ook wat schroeven, dan zou je het dashboard in zijn geheel eruit kunnen halen!
3. Zoals Thuur al beschreven heeft, asbak eruit, dan zie je naast de sigaretten aansteker vakje nog 2 torx 15 of 20 boutjes zitten, nu kan je het gedeelte eruit trekken, niet te hard trekken anders trek je misschien je asbak verlichting en kabel stuk. Vergeet niet het stukje plastic bij je handrem te verwijderen en de schroeven onder je armleuning steun. Dit waren dacht ik torx 15 schroeven, zit onder het klepje wat je ziet, als je de leuning omhoog trekt.
4. De A stylen trek je zo los (naast de voorraam) De B stylen krijg je pas los als A style los is en moet je iets omhoog trekken in verband met de vloerbekleding.
C style is kwestie van beetje trekken, maar ook wel met beetje geweld.
5. Deurenpanelen zitten met torx schroeven vast, voorpaneel zit met 2 torx 30 bouten vast achter de stoffe/leren gedeelte van de deur. Voor de rest even de zijkant van de deuren bekijken en voelen dan zie je vanzelf waar er torx bouten nog zitten, vergeet ook niet de speaker eruit te halen want deze moet er ook uit met de torx bouten.
Achterpaneel hetzelfde als voor, alleen dan zitten er achter het stoffe/leren gedeelte van de deur geen torx schroeven meer. Verder kan je allebei de deurpanelen er zo aftillen door ze naar boven te tillen. De rest volgt vanzelf.

Doe dit alles wel met een beetje kracht en geweld, maar pas ook wel op want plastic wilt met dit weer heel snel breken.

Succes met de klus! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

ulkeman

@jeff

hij wil het dashboard uit elkaar hebben het donkere gedeelte van het grijze af of donker van het beige af.
zoals thuur zei dat kan niet.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: Jeff op 30-12-2010 00:58:26

Nou Jeff, als je dat zo ook bij je eigen auto hanteert, zijn foto's in de toekomst overbodig.
We kunnen dan zo wel raden met wat voor wrak je de straat op gaat.  :eusa_doh:

Nee, beter even zoeken naar de afbeelding, samen met Thuur zijn beschrijving is het dan overduidelijk, dat dit ook heel netjes kan.

v40pokemon

Voor de rest even de zeikant van de deuren bekijken

Welke kant van de deur is dat? ik neem aan de buitenkant, want van binnen er tegenaan zeiken is een kunst  ;D :eusa_doh:

wodkacola

ok, dan even terug komen op het dashboard, ik neem aan dat als ik het in zijn geheel er uit zou halen. Dat ik het daarna wel kan scheiden.

bij de sloop volvo zit het handschoenvakje nammelijk geblokeerd, de handel werkt niet meer, of het slot een van de twee, nu hebben zal al geprobeerde dit met geweld te open en daardoor is het bovendek zwaar beschadigd. en om hem open te krijgen wou ik dus met een haakse slijper de beugel doorslijpen, en dit dan door het bovendek heen.

maar zelfs al is er een andere oplossing dan blijft het bovendek te beschadigd om het te gebruiken, zelfs een dashcover zou hier niet helpen

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jeff

Citaat van: Ludo op 30-12-2010 01:13:39

Nou Jeff, als je dat zo ook bij je eigen auto hanteert, zijn foto's in de toekomst overbodig.

Nee, beter even zoeken naar de afbeelding, samen met Thuur zijn beschrijving is het dan overduidelijk, dat dit ook heel netjes kan.
Ludo,

Toen ik toen der tijd nog van die hengels had voor de achterraam, heb ik ze er gewoon uit getrokken met een beetje kracht (geweld) der zijn meerdere mensen op het forum die dat zo gedaan hebben, zo is mij het toen ook verteld! Ik wist geen andere manier, maar heb jij die manier wel dan?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Citaat van: ulkeman op 30-12-2010 01:05:15
@jeff

hij wil het dashboard uit elkaar hebben het donkere gedeelte van het grijze af of donker van het beige af.
zoals thuur zei dat kan niet.
Klopt, verkeerd gelezen! :)

ulkeman

Citaat van: wodkacola op 30-12-2010 09:38:23
ok, dan even terug komen op het dashboard, ik neem aan dat als ik het in zijn geheel er uit zou halen. Dat ik het daarna wel kan scheiden.

bij de sloop volvo zit het handschoenvakje nammelijk geblokeerd, de handel werkt niet meer, of het slot een van de twee, nu hebben zal al geprobeerde dit met geweld te open en daardoor is het bovendek zwaar beschadigd. en om hem open te krijgen wou ik dus met een haakse slijper de beugel doorslijpen, en dit dan door het bovendek heen.

maar zelfs al is er een andere oplossing dan blijft het bovendek te beschadigd om het te gebruiken, zelfs een dashcover zou hier niet helpen

dan zul je toch echt een compleet ander dashboard moeten zoeken. wat jij wil kan gewoon niet

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: Jeff op 30-12-2010 16:59:44

Ludo,

Toen ik toen der tijd nog van die hengels had voor de achterraam, heb ik ze er gewoon uit getrokken met een beetje kracht (geweld) der zijn meerdere mensen op het forum die dat zo gedaan hebben, zo is mij het toen ook verteld! Ik wist geen andere manier, maar heb jij die manier wel dan?

Zoals vaak geschreven Jeff, op http://www.volvo850forum.nl vind je het allemaal.   ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19483.0.html
Een duidelijke beschrijving, incl plaatje.

In dit geval, even zoeken op 'raamslinger', of 'bekleding' levert binnen 20 sec resultaat op.
Zelfs jij kan dat.  :D

Jeff

Citaat van: Ludo op 30-12-2010 19:03:40
Citaat van: Jeff op 30-12-2010 16:59:44

Ludo,

Zoals vaak geschreven Jeff, op http://www.volvo850forum.nl vind je het allemaal.   ;D
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19483.0.html
Een duidelijke beschrijving, incl plaatje.

In dit geval, even zoeken op 'raamslinger', of 'bekleding' levert binnen 20 sec resultaat op.
Zelfs jij kan dat.  :D
Had inderdaad gekund toen der tijd! Volgende keer beter :)

wodkacola

Citaat van: ulkeman op 30-12-2010 17:09:27
Citaat van: wodkacola op 30-12-2010 09:38:23

dan zul je toch echt een compleet ander dashboard moeten zoeken. wat jij wil kan gewoon niet

heb het vandaag nog even nagrvraagd bij CS_Parts in beernem, een handel die alleen mar tweede hands onderdelen van Volvo verkoopt, en eenmaal los, dan is het gewoon te scheiden, het dashboard bestaat gewoon uit twee delen ;-)

EdenAli

Klopt en gelijmd succes met het demonteren dan :eusa_doh: