remmen V70 help!!

Gestart door volvomarcel, 05-04-2004 14:54:01

Vorige topic - Volgende topic

volvomarcel

Hulp gevraagd.. Ik heb met de zoekfunctie geen antwoord op onderstaande vragen kunnen vinden.

Mijn remschijven achter moeten vervangen ivm afkeur bij apk. Ik schrok nogal van de prijs dus ik wil het zelf gaan doen maar ik kan nergens een werkplaatsboek van de V70tdi 1997 vinden.

Ik heb nog wel een boek van mijn 1992 er 850. Is het vergelijkbaar of zitten er toch nog addertjes onder het gras?

2. Er is ook een remslangetje voor aan vervaning toe. Dit betekent ontluchten. Is dit zelf te doen met de "jampotjesmethode" en moet je nog rekening houden met de abs?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

ed

Schijven van de diesel zijn niets anders dan die van de 850. Let op dat de eerste 850's (tot 93) viergatsvelgen hadden. ook de schijven zijn dan natuurlijk anders.
Let echter wel op met de goedkope schijven. Deze zijn zeer snel krom. Ik had na een week mijn Brembo schijven achter al weer krom bij mijn 850. Dat waren ook geen dure schijven, ik geloof iets van 40 euro per stuk.

Remslang zou ik iets voorzichtiger mee zijn. Door te pompen komt de hoofremcilinder op een punt waar hij nog nooit is geweest. Hierdoor kan het vuil wat zich daar al die jaren heeft opgehoopt in de afdicht gaan zitten waardoor deze kan gaan lekken. De dealer doet dit onder druk, waardoor je het pedaal niet hoeft aan te raken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!