Even voorstellen: 850 T-5 met 300+ PK

Gestart door RJ, 29-12-2010 23:30:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

)()()sT

Dat kan idd ook preventief gebeurd zijn, of gezien een max. tijdsinterval (niet aan km's alleen).
Pas idd. maar heel erg op met je gasinstallatie; als het een vrij standaard setup betreft is het met dat type idd wachten op motorschades  :-\
Misschien is er wel iets speciaals aan, maar dat zou ik dan maar snel uitzoeken.

En dan die stoere praatjes over topsnelheden... Tsja, er zijn een paar 850's hier die in de buurt komen, maar herinner me Eugène's wagen die 267 deed maar dan kom je er niet met "maar" 300 pk.

Ronald21

heel mooi  :eusa_clap:

270 280 300 PK .so wat,  als het maar tussen de oren goed zit

wel waxen (of Xkote) regelmatig. Wax in , wax out

mvg,

Ronald

Teddy81

#17
Nu je toch met filpmjes bezig bent, ik zou wel eens een filmpje willen zien gemaakt op een Duitse Autobahn. Eens kijken wat de werkelijke topsnelheid is. Oh en als je toch bezig bent, zoek even een keer een rollenbank op.
Het is een mooie auto, maar ik heb mijn twijfels of het vermogen ook daadwerkelijk gehaald wordt. Het zou wel eens uit kunnen draaien op een deceptie (met of zonder gesmolten zuigers).

Edit: Oh ja, de draagarmen zijn alleen een zwak punt als je een olielekkage hebt ergens. Anders niet hoor.

capri

Eens in een porsche gereden met 310 pk en dat ging heel hard en niet te vergelijken met mijn T-5R automaat met chip die 260 pk heeft.  ???

:eusa_think:

peteRRR

Welkom hier RJ met je mooie rode 850.

En joh wat het vermogen ook zal zijn,veel plezier met je nieuwe aanwinst  ;)

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

RJ

Citaat van: Ludo op 30-12-2010 00:25:31
Welkom RJ.

Citaat van: RJ op 29-12-2010 23:30:46
De auto is werkelijk waanzinnig goed onderhouden geweest.

Als ik dit lees, en vervolgens dit topic zie:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46454.0.html

Stel ik me daar toch vraagtekens bij.  :eusa_think:

M'n uitspraak was wellicht iets te enthousiast, dit doet zich inderdaad voor, maar wil volgens mij niet zeggen dat de auto niet heel goed onderhouden is geweest. Er zit dus ergens een probleem (waardoor code 1-1-3 verschijnt) en dat kan uiteindelijk aan heel veel dingen liggen. Ga rustig op zoek naar de oplossing. Ik ga me pas echt zorgen maken als de auto haperingen gaat vertonen of vreselijk veel brandstof gaat verbruiken (verbruik lijkt redelijk normaal te zijn namelijk, zo'n 1 op 9 op gas).

De gasinstallatie icm de tuning is inderdaad een punt van zorg (wellicht ook de reden van het brandende lampje). Vol vermogen op gas is sowieso, bij welke auto en bij welk gassysteem dan ook, nooit verstandig. Over het algemeen ben ik een rustige rijder, dus dat scheelt wel. Ook overschakelen op benzine gaat heel soepel, dus als het vermogen moet worden aangesproken kan dat altijd op benzine gebeuren.
Ik ga nog eens wat verdere navraag doen bij de lpg-inbouwer en de vorige eigenaar in hoeverre hier nog extra op is ingespeeld bij de inbouw van het gassysteem, als ik het hier op het forum zo lees dan zou het inderdaad geen kwaad kunnen als hier rekening mee is gehouden. Bedankt voor de info.

Of de auto daadwerkelijk de pk's heeft die worden beweerd weet ik niet en interesseert mij ook niet zo heel veel eerlijk gezegd. Die stoere praatjes over topsnelheden neem ik zelf ook met een korrel zout hoor. Mocht ik het ooit zelf gaan testen (op benzine uiteraard...) dan laat ik het weten. Feit is in ieder geval dat hij snel is en ontzettend lekker rijdt!

mehn

Citaat van: RJ op 30-12-2010 12:44:01
Vol vermogen op gas is sowieso, bij welke auto en bij welk gassysteem dan ook, nooit verstandig.

Ik zou niet weten waarom niet? Ik heb Vialle LPi met grote injectoren en die loopt volgas met gechipte ECU echt niet te arm.
Als je maar de juiste hardware en software hebt kan dat best.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: RJ op 30-12-2010 12:44:01
M'n uitspraak was wellicht iets te enthousiast, dit doet zich inderdaad voor, maar wil volgens mij niet zeggen dat de auto niet heel goed onderhouden is geweest. Er zit dus ergens een probleem (waardoor code 1-1-3 verschijnt) en dat kan uiteindelijk aan heel veel dingen liggen.

Dat een auto van een Volvo monteur is geweest, en ook onderhouden heeft geen enkele betekenis.
Een vakman had dat probleem al lang opgelost, die gaat niet vertellen dat het euvel aan tuning of een dumpvalve ligt.

Je schrijft in het andere topic, dat de motor geen enkele hapering vertoont, zowel op benzine als gas.
Daar maak ik uit op, dat er geen problemen zijn met de benzine injectors.
De foutcode 1-1-3 heeft dan volgens mij, met niks anders meer te maken dan met een lambda integrator.
Als dat werkelijk zo is, mag je het hele G3 verhaal zelfs nog in twijfel trekken.

)()()sT

Cijfertjes e.d. doen er inderdaad niet toe, of je nou 270, 300, of nog meer pk hebt, als jij er maar blij mee bent :D
Maar nogmaals: doe je huiswerk even goed over je gasinstallatie, want EIGENLIJK is in de regel alleen Vialle LPi voor een turbomotor geschikt. Met die installatie haal je zelfs meer vermogen op gas als op benzine (mijne doet 274 op benzine en 281 op gas).

Recentelijk ook een nieuw lid met een T-5 met Landi. Het blijkt de auto te zijn van een oud forumlid waar door de verkeerde gasinstallatie heel veel motorproblemen zijn geweest.

Sven850

Citaat van: v40pokemon op 30-12-2010 07:46:32
Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 03:01:37
Welkom hier. Ik had die auto ook te koop zien staan laatst. Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was. Verder super nette auto, enige wat ik apart vond was dat de distributie bij 2 ton vervangen was. Vond dat een beetje een rare km stand voor een ervaren volvo monteur en vraag me af wat daar de reden voor was. Niet om negatief te doen hoor, gewoon benieuwdheid.

Waarom is dat zo raar? Er zijn genoeg mensen die geen 'risico' willen nemen en het ding vroegtijdig vervangen. Er zijn ook mensen die veel langer doorrijden, omdat ze er geen erg in hebben. Overigens is mijn riem vervangen bij 207.000km  ;)

Dat vind ik raar omdat de interval 120.000 is en ik ga ervanuit dat die monteur dat ook weet. Als hij er dan 40.000 eerder gedaan( of 80.000 te laat :P) dan zou ik me afvragen waarom. Koppakking eruit geblazen? Als dat zo is hoe is het dan met de rest van de auto gesteld?
XC40 T4 Recharge

KIM

Welkom RJ.
Je hebt een interessante auto. Misschien komen de kritieken op dit forum wellicht een beetje hard over, maar neem van mij aan deze mensen het goed met je voor hebben.
De mensen die nu hebben gereageerd hebben stuk voor stuk al flinke ervaring opgedaan met LPG en hogere vermogens. Sla hun adviezen niet in de wind en maak gebruik van deze kennis.

Al met al heeft de info op dit forum er voor gezorgd dat in mijn R een LPi installatie is gekomen. Er is hier ook een topic over wie met welke installatie rijdt.

Belangrijkste voor jou is dat je auto lekker en zonder problemen rijdt en blijft rijden. Bij juist gebruik kun je erg hoge kilometerstanden bereiken, zelfs met een getunede 850. Ook over kilometerstanden is en topic trouwens.

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst!

KIM

#26
Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 13:49:07
Citaat van: v40pokemon op 30-12-2010 07:46:32
Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 03:01:37
Welkom hier. Ik had die auto ook te koop zien staan laatst. Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was. Verder super nette auto, enige wat ik apart vond was dat de distributie bij 2 ton vervangen was. Vond dat een beetje een rare km stand voor een ervaren volvo monteur en vraag me af wat daar de reden voor was. Niet om negatief te doen hoor, gewoon benieuwdheid.

Waarom is dat zo raar? Er zijn genoeg mensen die geen 'risico' willen nemen en het ding vroegtijdig vervangen. Er zijn ook mensen die veel langer doorrijden, omdat ze er geen erg in hebben. Overigens is mijn riem vervangen bij 207.000km  ;)

Dat vind ik raar omdat de interval 120.000 is en ik ga ervanuit dat die monteur dat ook weet. Als hij er dan 40.000 eerder gedaan( of 80.000 te laat :P) dan zou ik me afvragen waarom. Koppakking eruit geblazen? Als dat zo is hoe is het dan met de rest van de auto gesteld?

Eerste wat ik doe bij een nieuwe auto, is de distributieriem vervangen. Alleen zo weet ik 100% zeker wanneer deze is vervangen.

edit: tekst onder citaat geplaatst

Sven850

Citaat van: KIM op 30-12-2010 14:00:02
Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 13:49:07
Citaat van: v40pokemon op 30-12-2010 07:46:32
Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 03:01:37
Welkom hier. Ik had die auto ook te koop zien staan laatst. Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was. Verder super nette auto, enige wat ik apart vond was dat de distributie bij 2 ton vervangen was. Vond dat een beetje een rare km stand voor een ervaren volvo monteur en vraag me af wat daar de reden voor was. Niet om negatief te doen hoor, gewoon benieuwdheid.

Waarom is dat zo raar? Er zijn genoeg mensen die geen 'risico' willen nemen en het ding vroegtijdig vervangen. Er zijn ook mensen die veel langer doorrijden, omdat ze er geen erg in hebben. Overigens is mijn riem vervangen bij 207.000km  ;)

Dat vind ik raar omdat de interval 120.000 is en ik ga ervanuit dat die monteur dat ook weet. Als hij er dan 40.000 eerder gedaan( of 80.000 te laat :P) dan zou ik me afvragen waarom. Koppakking eruit geblazen? Als dat zo is hoe is het dan met de rest van de auto gesteld?
Eerste wat ik doe bij een nieuwe auto, is de distributieriem vervangen. Alleen zo weet ik 100% zeker wanneer deze is vervangen.


Even je citaat gefixed :P.
Maar wat jij zegt kan ook gebeurt zijn, zoals ik al zei het is gewoon benieuwdheid hoeft inderdaad niks ergs te zijn.

XC40 T4 Recharge

Wout309t

Mijn riem is bij 120K gedaan en mijn auto staat nu op 200K, maar is wel 8 jaar verder. Dus moet hij binnenkort gebeuren, niks geks aan.
2011 V70 2.0T R-Design MT

Justin-850

Citaat van: capri op 30-12-2010 09:53:30
Eens in een porsche gereden met 310 pk en dat ging heel hard en niet te vergelijken met mijn T-5R automaat met chip die 260 pk heeft.  ???

:eusa_think:

Denk eens aan bakverhoudingen, gewicht, koppel etc. etc. ( al denk ik dat het koppel van de 5 cilinder turbo zeer dicht of zelfs hoger licht dan dat van de 6 cilinder boxer zonder turbo ) En wat helemaal meespeelt, is dat je dichter bij het asfalt zit ;) Ga maar eens in een kart zitten met een snelheidje van 50, dan lijkt het ook of je 100 gaat! :D

Maar, verder.......doe mij dan toch maar die Volvo met 260pk :D