Even voorstellen: 850 T-5 met 300+ PK

Gestart door RJ, 29-12-2010 23:30:46

Vorige topic - Volgende topic

RJ

Sinds afgelopen maandag ben ik de trotse bezitter van een schitterende 850 T-5 uit 1995. De auto is te zien via de volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=wWsl9sKEqec&feature=player_embedded

Hij is officieel getuned naar 305 pk en heeft daarna nog een dump-valve gekregen. Volgens de vorige eigenaar heeft hij nu zo'n 330 pk op benzine.
Ik was bang dat de auto nogal wat te lijden zou hebben gehad, maar ben gaan kijken en rijden en was verkocht. De auto is werkelijk waanzinnig goed onderhouden geweest.

Hiervoor reed ik een 440, ook op G-3, die ik kocht met 273.000 en zonder noemenswaardige problemen naar de 385.000 heb gereden. De laatste tijd liep die echter nog maar op 3 cilinders en dus werd het tijd voor een nieuwe (na de 440 werd het tijd voor een echte Volvo).

Ben blij dat er zo'n actief en enthousiast forum voor dit model bestaat.

0507880

-D©©©L-

Welkom hier !

Kan je ook vertellen wat er allemaal aan de auto gedaan is en wat voor LPG installatie er ingebouwd is ?

ulkeman

welkom

en zonder foto's maar met gelijk een filmpje :eusa_clap:
denk dat een spoiler en een R voorbumper hem ook super gaaf zullen staan.
veel plezier nog op dit forum en dat je maar veel plezier aan je auto mag beleven ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

)()()sT

Aha! Je auto is allang besproken hier ;D

Welkom ;)

RJ

Hij is sneller gemaakt bij GJMENSENtuning in Groningen, daar is het vermogen van origineel af op 305 pk/430Nm gebracht.
Daarna is er een dump-valve geplaatst. Ik zag ook een K&N luchtfilter zitten, dus dat is niet alleen wat meer power, maar ook enkel een kwestie van schoonmaken.

Bij 190.000km is er een Landi LSI installatie geplaatst. Die zit er nu 20.000 km in.

De auto heeft 202.000 op de teller, maar heeft eigenlijk 210.000 gelopen. De klok staat stil. Heb hiervoor een afspraak staan bij Frans Erich in Oosterhout, die schijnt dat in een uurtje te kunnen fixen.

Recent zijn nog de draagarmen (zwak punt heb ik begrepen) en de koppeling vervangen.

Volgens de vorige eigenaar had hij er op zijn GPS 278 km/h mee gereden op de Autobahn. De auto wilde nog wel verder, maar zijn vrouw zou hebben ingegrepen....

Jack v

mooie auto zeg welkom op het forum. die landi lsi is ook al veel besproken hier.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Ludo

Welkom RJ.

Citaat van: RJ op 29-12-2010 23:30:46
De auto is werkelijk waanzinnig goed onderhouden geweest.

Als ik dit lees, en vervolgens dit topic zie:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,46454.0.html

Stel ik me daar toch vraagtekens bij.  :eusa_think:

Jack v

je  bent me weer voor Ludo, ik zocht al om het topic over de Landi inst. waar gister een topic over was.

Jack v

thuur

Kijk maar uit met die gasinstallatie, zoals gezegd.

Draagarmen zijn helemaal geen zwak punt. De originele gaan vaak 2,5 ton mee, maar daar is de prijs dan ook naar..

Welkom!

Gr ;)

mehn

Ik zet in op 280pk op benzine en gesmolten zuigers op LSi ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 30-12-2010 00:47:25
Ik zet in op 280pk op benzine en gesmolten zuigers op LSi ;D

Deugniet!.  :evil:

Ik ben ook nog benieuwd wat er aan hardware is veranderd.

Sven850

Welkom hier. Ik had die auto ook te koop zien staan laatst. Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was. Verder super nette auto, enige wat ik apart vond was dat de distributie bij 2 ton vervangen was. Vond dat een beetje een rare km stand voor een ervaren volvo monteur en vraag me af wat daar de reden voor was. Niet om negatief te doen hoor, gewoon benieuwdheid.
XC40 T4 Recharge

v40pokemon

Citaat van: Sven850 op 30-12-2010 03:01:37
Welkom hier. Ik had die auto ook te koop zien staan laatst. Stond in de advertentie dat de auto door een bekend volvo monteur onderhouden was. Verder super nette auto, enige wat ik apart vond was dat de distributie bij 2 ton vervangen was. Vond dat een beetje een rare km stand voor een ervaren volvo monteur en vraag me af wat daar de reden voor was. Niet om negatief te doen hoor, gewoon benieuwdheid.

Waarom is dat zo raar? Er zijn genoeg mensen die geen 'risico' willen nemen en het ding vroegtijdig vervangen. Er zijn ook mensen die veel langer doorrijden, omdat ze er geen erg in hebben. Overigens is mijn riem vervangen bij 207.000km  ;)