Veel rook uit uitlaat

Gestart door Berserker, 30-12-2010 11:46:41

Vorige topic - Volgende topic

Berserker

Ik heb een vraag, als ik 's morgens mijn auto start en dan weg rijd en dan bij een kruising even stilsta dan rookt mijn auto vreselijk, als mijn auto op temperatuur is later en ik moet weer even stilstaan bij stoplichten of een rotonde oid dan rookt de auto niet meer.
Heeft dit te maken met de kou buiten of is er iets anders aan de hand?
Ik moest wel ongeveer 0,5L koelvloeistof bij vullen en een beetje olie (2 maand geleden ook gedaan voor het laatst en ik rijd elke dag 50 kilometer).

)()()sT

Nou, met dit koude weer is het (als het goed is) gewoon condens. Onze wagens zijn daar dol op.
Sinds ik 2 uitlaten heb is het dubbel zoveel :D

StefanCJ

Hier ook ... Als de motor warm is is het veul minder.

rpakuypers

Mijn 850 laat binnen het Vaticaan soms ook even voor opschudding zorgen maar dat schijnt normaal te zijn ........... en met warme motor is het weer weg.

Groet,
Roger

GJV70

Daarom zit die achterwisser erop bij de v70 ;) zeker op lpg is het net een stoomboot! :)
Roffel Sound Addict

StefanCJ

Citaat van: GJV70 op 30-12-2010 11:50:50
Daarom zit die achterwisser erop bij de v70 ;) zeker op lpg is het net een stoomboot! :)

Wel een mooie stoomboot met dubbele uitlaat!  ;D

GJV70

Citaat van: StefanCJ op 30-12-2010 11:53:07

Wel een mooie stoomboot met dubbele uitlaat!  ;D

Had ik die maar! :)
Roffel Sound Addict

Berserker

ok, ik zie dus dat dat normaal is dan :)
Ik was al bang dat ik een lekke koppakking of kromme kop zou hebben.

Jack v

Citaat van: GJV70 op 30-12-2010 11:54:03
Citaat van: StefanCJ op 30-12-2010 11:53:07

Wel een mooie stoomboot met dubbele uitlaat!  ;D

Had ik die maar! :)
pb wepster maar even, de vakman in uitlaten.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

KIM

Bij de verbranding van brandstof wordt HC (brandstof) omgezet naar o.a. H2O (Water) en CO2 (Kooldioxide).
Als richtwaarde kun je zeggen dat van elke liter benzine een halve liter water gevormd wordt.

Net als bij je eigen adem zie je deze waterdamp in de zomer niet, maar in de winter wel.

ulkeman

is idd normaal heeft denk ik elke auto hier wel als die koud is dat die rookt ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

tackle

Citaat van: KIM op 30-12-2010 12:34:54
Bij de verbranding van brandstof wordt HC (brandstof) omgezet naar o.a. H2O (Water) en CO2 (Kooldioxide).
Als richtwaarde kun je zeggen dat van elke liter benzine een halve liter water gevormd wordt.

Net als bij je eigen adem zie je deze waterdamp in de zomer niet, maar in de winter wel.

en met lpg is dat nog meer, aan de walm uit de uitlaat te zien.

KIM

Ja, dat zit 'm in de samenstelling van de H en de C in HC.

zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Koolwaterstof voor meer info

peteRRR

Maar hoe kom je er nou achter wat een ander met veel rook bedoeld zo op het forum. :eusa_think:

Maar als tie verders goed rijd en de damp ( rook ) gaat weer weg zou ik me niet veel zorgen maken in 1e instantie.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Berserker

Hij rijd verder geweldig.
Met olie peilen geen rare beige smurrie aan mijn pijl stok en ook niet op de vuldop, wel moet ik af en toe wat koelvloeistof bij vullen, maar niet zo dat mijn expansievat compleet leeg is en olie bijvullen valt ook wel mee, wel een benzine lucht als de auto koud is bij mijn uitlaat maar dat verdwijnt ook als de auto op temperatuur is.