Brom, hik, fluctueren en lambdasensor lampje

Gestart door Lucifer, 30-12-2010 14:28:15

Vorige topic - Volgende topic

Lucifer

Hallo allemaal,

In mijn V70 2.5T ligt een Vialle LPI installatie met ringtank.
Als ik de achterbank neergeklapt heb hoor ik soms de pomp bij de tank zoemen/brommen, is dit iets om me druk om te maken of is dit normaal? (Ben nog een LPG leek)
Ook hikt hij heel afentoe een keer, misschien maar eens per paar honderd kilometer maar toch, ook als je gewoon een constante snelheid rijdt. Moet ik me hier druk om maken?
Heeeeel soms fluctueert (mooi woord) het toerantal van de V70 als ik hem net gestart heb, tussen de 300 (bijna afslaan) en 1200 toeren. Heeft hij volgens mij 3x gedaan sinds ik hem heb gekocht 1,5 maand geleden, iemand enig idee waar dit in zit?
Ook ging toen ik hem net had het lambda-sensor lampje branden, is hij al voor terug geweest, ze hebben hem gereset, 1,5 dag later was hij weer branden. Volgens de garage (Hennes te Nijmegen) is dit niks om je druk over te maken, omdat hij op LPG loopt zou hij "valse" berichten geven.... is hier meer over bekend? Hij zit nu nog in de garantie dus kan nu nog kostenloos verholpen worden als er iets mis is.

B.v.d.
Groet Harold

BenC70ES

In de LPG tank zit een pomp, die hoor je normaal alleen brommen/zoemen bij een koudstart als je wagen nog op benzine loopt, bij de overschakeling op LPG zou je het niet echt meer mogen horen.

Van welk MY is je V70? Flucturen van het toerental zou door de electronische gasklep kunnen komen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,14264.0.html

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Lucifer

Hij is van MY '97
Wat je zegt klopt inderdaad, je hoort hem alleen brommen/zoemen bij een koude start als hij nog op benzine loopt, dus dit is niets om me druk over te maken begrijp ik?!

Het fluctueren lijkt hij alleen te doen kort na een koude start... heeft ie de laatste 2 weken niet meer gedaan.

BenC70ES

Dan heb je al zeker geen electronische gasklep.  Even kijken in de andere technische topics dan...

Bij een koudstart hoor je de LPI pomp harder omdat hij druk aan het opbouwen is.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mehn

Af en toe een hikje bij constante snelheid is waarschijnlijk een bevriezings"probleem". Ludo kan daar wel meer over vertellen.

Ik heb dat bij mijn auto ook en is niets om je ongerust over te maken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 30-12-2010 15:04:43
Af en toe een hikje bij constante snelheid is waarschijnlijk een bevriezings"probleem". Ludo kan daar wel meer over vertellen.

Lees even hier in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,29772.0.html
Zoek de tekst met de "snottebel".

;D

Lucifer

Oké, duidelijk, dus niet al te veel zorgen maken om de snottebel-hik! :)

Nu het fluctueren en het lambda-sensor-lampje nog...

Ludo

Citaat van: Lucifer op 30-12-2010 14:28:15
Heeeeel soms fluctueert (mooi woord) het toerental van de V70 als ik hem net gestart heb, tussen de 300 (bijna afslaan) en 1200 toeren.

Ook ging toen ik hem net had het lambda-sensor lampje branden, is hij al voor terug geweest, ze hebben hem gereset, 1,5 dag later was hij weer branden. Volgens de garage (Hennes te Nijmegen) is dit niks om je druk over te maken, omdat hij op LPG loopt zou hij "valse" berichten geven.... is hier meer over bekend?

Voor het resetten, kan je beter eerst de codes uitlezen.
Foutcodes zouden een goeie indicatie geven, waar het euvel zich bevind.
Bij Hennes hebben ze het bij het verkeerde eind.
Een motor met een G3 installatie geeft geen valse berichten.

Hier vind je meer info over het stationair toerental: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17942.0.html