Past 15" cetus velg onder V70AWD?

Gestart door BBS, 30-12-2010 18:22:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BBS

Hoi iedereen,

Even een vraag, ik kan van een medeforum lid een setje 15"cetus velgen overnemen.
De bedoeling is, om daaromheen een setje winterbanden te leggen 195/65/r15.
Dit is slechts voor tijdelijk, omdat ik mij heb laten oml*llen door mijn vrouw. ??? Zij wilde graag winterwielen onder onze nieuwe wagen hebben.
Dus ben ik maar overstag gegaan en op zoek naar winterschoeisel.

Normaal zitten er 205/55R16 banden onder de roffel, maar nu is mijn vraag, passen deze wielen onder de V70 AWD 1997 ??? ???

Alvast bedankt.
Volvoloos....

innocenti

Heb je nu ook lichtmetaal? Of 15" past is afhankelijk van je voorste remschijven. Standaard is 280mm, een V70R heeft 302mm remschijven. Op 280mm remschijven passen 15" lichtmetalen wielen.

Wat voor remmen op een gewone AWD geleverd zijn weet ik niet. Maar dit kan je met 16" velgen vrij makkelijk zien. Als je voorste remklauw bijna tegen de velg zit heb je 302mm remschijven en past het niet. Heb je ruimte tussen de remklauwen en de velgen (vingen moet er tussen passen) dan moet het mogelijk zijn.


)()()sT

.... Dus nee... ;)

15" past niet, sommige 16" lichtmetaal zelfs niet.
16" staal past wel :)

Henk855

Waren Cetus velgen ook niet alleen in 4 gaats uitfevoerd?
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

)()()sT

Nee hoor, wel voor de eerste generatie maar later ook als 5 gaats (alter 1,5 & 2).

Het gaat er dus om dat een R 302 mm. voorschijven heeft en daar past een 15" velg dus niet.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 31-12-2010 23:19:49
Nee hoor, wel voor de eerste generatie maar later ook als 5 gaats (alter 1,5 & 2).

Het gaat er dus om dat een R 302 mm. voorschijven heeft en daar past een 15" velg dus niet.

Maar het gaat hier toch niet om een R?  :eusa_shifty:

BBS

Ik heb geen "R" maar een gewone AWD. Maar door de info alhier verkregen heb ik toch maar besloten om de zelfde bandenmaat aan te schaffen zoals ze er nu ook op zitten, dus 205/55/R16

Nu nog half januari nog een setje Columba's scoren en dan is de wagen helemaal winterklaar.


Alleen wel sneller, dan ik ooit had gedacht... :eusa_doh:

Dank jullie allemaal voor de antwoorden....
Volvoloos....