lichtbeeld mistlampen

Gestart door clemturbo, 31-12-2010 15:51:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clemturbo

Ik heb originele mistlampen op de 850, maar als ik ze aan doe zie ik geen verschil.
En ja ze branden wel.
Als ik de gewone lampen uit doe zie ik wel wat licht, maar een stel kaarsen geeft net zoveel licht.
Is dit normaal :eusa_think:

Groet Clemens

V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

Vulk

Hoe is het met de glazen gesteld?

thuur

Mistlampen zijn qua lichtopbrengst hoogut verblindend voor je medeweggebruikers, vooral op een vochtig of nat wegdek. Zelf heb je er amper wat aan.

En nee, stoer is het zeker niet.


Gr 8)

clemturbo

Glazen weet ik zo niet, hoe die eruit zien.

Bij mistlampen verwacht ik toch wel, als ik ze aanzet, dat er meer licht in de breedte te zien is.
Maar zoals het nu is, zie ik het alleen als optisch verschijnsel, en dat de tegenliggers het zien, maar zelf heb ik er niets aan.
En verblinden van tegenliggers lijkt me ook niet, zou het zo zijn deed ik ze niet eens aan, want ik erger mezelf
steeds als ik de nieuwere auto's tegenkom die die dingen aan hebben staan. Ook zie ik vaak dat er veel lampen verkeerd afgesteld staan.

Hetzelfde geld voor de xenon lampen, als je er zelf mee rijdt is het super, maar als er tegenin moet kijken is het niets.

Groet Clemens
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

Frank76

Na 3 jaar dit topic eens omhoog met een vraag/opmerking.
Ook ik vind de lichtopbrengst van deze mistlampen enorm tegenvallen.
De glazen zijn niet superfraai, maar ik geloof niet dat ik met nieuwe mistlampen een beter beeld ga krijgen.

Dit in tegenstelling tot diverse andere auto's waar ik in heb gereden in het verleden, daar hadden op de polderwegen de mistlampen echt toegevoegde waarde. Een veel breder lichtbeeld.
Of zijn dit verstralers ipv breedstralers?
Heb een V70 van 02-2000.
Hoe zijn jullie ervaringen?
ZOveel mensen zoveel meningen

KIM

Het heeft, zoals Thuur al aangeeft hierboven, geen zin om ze aan te zetten.
Winst is er niet te halen, ook niet met goed glas.

UserID6342

Standaard zijn het 2 kersepitjes die branden dus daar schiet je geen r*k mee op ;D.  Xenon geeft eniged verheldering in de duisternis maar ook niet bar veel.  Maar het scheelt wel.

Frank76

Thuur geeft vooral aan dat mistlampen geen doel hebben behalve irritant voor de medeweggebruiker. Enige nuance daarin is wel op zijn plaats, ik heb namelijk diverse auto's gehad (alle behalve een Volvo) waarbij ze uitstekend dienst doen.
Een misser van Volvo mag ik dus concluderen.
Xenon erin is ff te prijzig.
ZOveel mensen zoveel meningen

KIM

Waarom nuance? Voor onze auto's klopt Thuurs verhaal zonder meer en aangezien we in een on-topic deel van het forum zijn hoef je dit niet als algemeenheid op te vatten.

Overigens is mijn ervaring ook bij andere auto's dat, wanneer je ze mag gebruiken, ze niet doen wat ze beloven. Verstralers zijn overigens geen mistlampen; breedstralers zijn dat wel.

De verlichting van een 850 is aan de voorzijde sowieso een misser  :P
Ik heb er Xenon ingezet om nog wat te kunnen zien voor de auto; de standaard verlichting is ontoereikend.

hertogjan6

bij de nieuwere auto's zijn de mistlampen voorzien van Led en word gewoon gebruikt als stadslicht

ik gebruik ze ook gewoon als stadslicht met led verlichting (het is ook meer voor de looks) ;)

om bijvoorbeeld veel meer lichtbeeld te creeren moet je echt flinke Leds monteren of uiteraard xenon!

bijv. zoiets wel H3 natuurlijk http://www.miniinthebox.com/nl/h7-4-2w-126x3528-smd-6500-7000k-wit-licht-led-blub-voor-in-de-auto-lampen-dc-12v_p402407.html?pos=ultimately_buy_2
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

KIM

Dan zijn het geen mistlampen meer.
Lampen krijgen een typegoedkeurnummer (E-nummer) conform hun gebruik.

hertogjan6

Citaat van: KIM op 31-05-2013 18:09:21
Dan zijn het geen mistlampen meer.
Lampen krijgen een typegoedkeurnummer (E-nummer) conform hun gebruik.
niet iedereen hoeft dat te weten  :eusa_whistle:  ;D
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Turbo-Geek

De mistlampen zijn toch H1 ?
Heb jaren geleden mee gedaan met een groupbuy voor ledlampen voor de mistlampen maar de licht opbrengst was minimaal en dus niet functioneel en zelfs niet voor de looks.
Kan me voostellen dat de leds tegenwoordig veel meer opleveren.


En ja, de mistlampen in de 850 zijn ruk, anders dan voor de looks kan je er niks mee.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

hertogjan6

Citaat van: Turbo-Geek op 31-05-2013 18:15:50
De mistlampen zijn toch H1 ?
Heb jaren geleden mee gedaan met een groupbuy voor ledlampen voor de mistlampen maar de licht opbrengst was minimaal en dus niet functioneel en zelfs niet voor de looks.
Kan me voostellen dat de leds tegenwoordig veel meer opleveren.


En ja, de mistlampen in de 850 zijn ruk, anders dan voor de looks kan je er niks mee.

nee de mistlampen van een 850 zijn H3 ;) (bijna alle verstralers)

maar idd die mistlampen zijn gewoon zo slecht als wat! om alleen dat glas er voor weg te halen moet je die kunstof klipjes afbreken voordat je pas aan de knooi kan ;D en als je die achterste kop wil losdraaien wil de unit waar de lamp in zit ook wel afbreken of mee draaien

maarja dat mag ook wel na 16 jaar ;)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Auk

Volvo heeft anno nu op veel modellen de mogelijkheid tot mistlichten niet meer. Volvo beweert dat de lichtopbrengst van de hedendaagse koplampen goed genoeg is en dat mistverlichting in principe geen meerwaarde hebben.

Vind persoonlijk dat de mistlichten ook niet veel meerwaarde hebben. Heb van al mijn auto's de mistlampen op het laagst afgesteld, heb ze vaak aan staan maar verblind er in dat geval niemand mee.
Auke
Volvo. for life