Jack v en de 850 NBP ( de apk, helaas)

Gestart door Jack v, 30-12-2010 12:50:54

Vorige topic - Volgende topic

Jack v

stuur is netjes hoor. Is een beetje schittering van de flits denk ik. Zo gewoon zie of voel je het niet.

Ach die goldparts zullen in de toekomst wel een andere kleur krijggen denk ik.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

Zo vandaag even een rondje gemaakt met de roffel. Of het verbruik nu beter is kan ik nog niet zeggen wel heb ik het idee dat ie iets zuiniger is volgens de bc. Bij 80km/h op de cc staat ie nu op 6,9L p/100km dit was altijd 7,5.

Wat wel zeer opmerkelijk is is dat de motor heel anders loopt, veel soepeler, makkelijker oppakken en veel minder"hakkerig" op de stand van het gaspedaal.

Misschien heeft iemand van de hoger opgeleiden hier een verklaring voor?

UserID6342

Meest logische verklaring is dat de ECU beter reageert nu, nu hij ook een juist signaal van de koelvloeistofsensor krijgt toegezonden.  Foutieve meting geeft ook foutieve info natuurlijk.  Blijf het een k*tsysteem vinden   >:(

Edit: woordje signaal toegevoegd.

Jack v

Had al zo'n idee Dirk. Maar of dat nu echt zo een groot verschil maakte had ik niet gedacht. Gaande weg de rit werd het beter en beter.
Douwe had het er al eens over dat de 20v vergeleken met zijn 10 v veel ruwer liep. Nu is het gewoon een naaimachientje (hoop niet dat Walter dit leest :eusa_whistle:) dat ook op snelheid gewoon zijdezacht loopt. En dat was voorheen echt wel anders dus een goed mengsel maakt wel degelijk een verschil in loop van de motor.

The Demon

Citaat van: Jack v op 22-04-2012 16:26:24
Had al zo'n idee Dirk. Maar of dat nu echt zo een groot verschil maakte had ik niet gedacht. Gaande weg de rit werd het beter en beter.
Douwe had het er al eens over dat de 20v vergeleken met zijn 10 v veel ruwer liep. Nu is het gewoon een naaimachientje (hoop niet dat Walter dit leest :eusa_whistle:) dat ook op snelheid gewoon zijdezacht loopt. En dat was voorheen echt wel anders dus een goed mengsel maakt wel degelijk een verschil in loop van de motor.
Wat wilde je daarmee zeggen?  :eusa_think:

Groet,
The Demon.

Broabander

Zo te lezen moet ik dat bij mij ook maar snel doen. Heb alles in huis hoor, nieuwe thermostaat, nieuwe sensor, nieuwe boutjes, ben alleen te schijterig om de ouwe boutjes eruit te gaan draaien ;D
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Jack v

Citaat van: Broabander op 22-04-2012 18:51:01
Zo te lezen moet ik dat bij mij ook maar snel doen. Heb alles in huis hoor, nieuwe thermostaat, nieuwe sensor, nieuwe boutjes, ben alleen te schijterig om de ouwe boutjes eruit te gaan draaien ;D
voldoende wd40 en geduld en een goed torx bitje( ik heb er een neiuwe voor gehaald.)

Zoals op de foto te zien kwam die van mij er groen uit ipv messingkleur.

Jack v

Citaat van: The Demon op 22-04-2012 18:47:13
Citaat van: Jack v op 22-04-2012 16:26:24
Wat wilde je daarmee zeggen?  :eusa_think:

Groet,
The Demon.
:D

Broabander

Hmmmm, morgen dan toch maar even een Torx 35 (toch?) halen en bidden tot een hogere macht!

Echter, even een wat praktischere vraag dan waar de profeet me antwoord op kan geven: WD40 zal ik morgenochtend mee beginnen en gedurende de dag een paar keer herhalen, warme motor is dé tip uit 't Nijmeegse, a) welke sleutel/ratel/soort gereedschap heb jij gepakt en b) kun je verder alles (injectording ed) laten zitten om erbij te komen of moet daar ook iets van los?

Jack v

Alles kan blijven zitten. Ik heb er een 1/4 ratelset voor gebruikt en je hebt nodig een torx 40 bitje.
Voor de sensor een sleutel 18/19. Ik heb een leidingsleutel 18/19 das nog makkelijker.

De een zegt warme motor de andere koud. Let wel dat warm aluminium sneller knapt dan koude. Ik heb alles met koude motor gedaan ook om je handjes te branden aan warme onderdelen.

Broabander

Handjes branden ben ik niet zo bang voor, dus verlengstukkie op de ratel, heb qua bitje nog wel een nieuwe torx 40 liggen, stevig erop zetten en in één beweging losmaken, ga m'n best doen! En als ik 'm doldraai, dan gaan we maar boren hé ;)

Jack v

gleufje in de kop slijpen en met een dikke schroevendraaier proberen.

Zorg dan wel voor nieuwe boutjes; het is M7 x 30

Broabander

Boutjes heb ik sowieso nieuw liggen, dus die mogen gerust kapot, als ze maar los komen ;)

UserID6342

Citaat van: Jack v op 22-04-2012 19:18:31
....De een zegt warme motor de andere koud. Let wel dat warm aluminium sneller knapt dan koude. Ik heb alles met koude motor gedaan ook om je handjes te branden aan warme onderdelen.
Leuk die verschillende werkwijzes allemaal want ik weiger het te doen met een koud blok ;D.  Trek die bouten alleen los als de motor echt warm is, anders begin ik er niet eens aan ;D ;D.  Heb gelukkig pas 1x een knapper meegemaakt en dat was bij een koud blok, sindsdien altijd warm demonteren.  Als de bout mocht knoepen, thermostaathuisje heb ik ook nog wel liggen.

Jack v

vanmidaag even op pad geweest om wat materiaal voor het uitlaat projectje. Eerst naar een oudijzerbedrijf hier in de buurt geweest. Daar lagen hele mooie rvs buizen van 1m op de vraag wat zemoesten kosten; "gaat per kg".  ik denk oh je dat gaat geld kosten. maar afijn op de weegschaal dat spul; 10 kg rvs o 60mm  kwanta kosta 4 hele euro's :eusa_shhh:

Maar toen had ik nog geen bochten dus even verder gezocht en deze gevonden; http://www.havingametaal.nl/

die heeft voor mij 1 bocht van 90 gr gemaakt en 2 x 45 gr.+ ik mocht nog wat reststukken uit zoeken. Totale kosten voor 10m rvs buis + bochtstukken 15 euro. En nog een stuk van 63,5 mm rvs buis om een sierstuk van te maken.

Dat moet genoeg zijn om er wat van te maken misschien wel 2 zelfs.