Novo's blog ()

Gestart door Novofine, 02-01-2011 23:37:13

Vorige topic - Volgende topic

Novofine

ook ik zal bij deze maar eens een lijst bij gaan houden met dingen die ik allemaal nog wil gaan doen

ik ben dus Ronald ( Novofine )

en de roffel is mijn eerste auto en zoals ik er nu overdenk zal ik er nog een beste tijd hoofdzakelijk in Noord-Holland in te spotten zijn

Foto's ( na het forum goed door gespit te hebben weet ik nu dat als ik ze niet post dat er een aantal mensen ontstemd zullen zijn dus bij deze)
Foto's zijn van de dealer

In mijn zoek tocht naar een leuke auto een paar autos bekeken op het internet
o.a.
opel vectra
hyundai Excel
vw polo
vw golf
Volvo 440
Volvo 480
Volvo 940
Volvo 960
En ....
De Volvo 850 GLE 2.5 10v

Uiteindelijk bij een auto wezen kijken de opel vectra
Aan de buiten kant redelijke auto met een soort van zeef motorkap zoveel gaten van de roest plekken er in
interieur redelijk wat vies maar een sopje doet wonderen
Tot we bij de koffer bak aan kwamen blijkbaar is deze auto van een hippie geweest want de paddo's groeien op de bekleding van de kofferbak
Kleinigheidje volgens de garage ........... we zijn dus snel weg gegaan
Vlak bij stond ook nog de enige 850 die ik dag gezien we hadden tijd zat dus waarom niet even langs geweest want ja op de foto zag hij er erg goed uit maar ja dat deed de vectra ook
5 minuten later bij de des betreffende dealer
Even rond gekeken in de show room maar daar zegen we hem niet staan
Al snel was de verkoper er bij en die wees ons naar de "opslag showroom" en daar stond hij dan
De auto die ik een paardagen later de mijne kon noemen
Wat een placht auto helemaal gaaf
1 deukje die je alleen met bepaald licht ziet en een paar kleine krasjes die je ook echt moest zoeken
Maar ja wat wil je ook anders als hij vanaf zijn datum eerste toelating 22 maart 1994 tot juni 2010 van een en dezelfde eigenaar is geweest en ook deze meneer erg weg was van Volvo ( heeft hem bij de dealer ingeruild voor een nieuwe v70) en er nog geen 11000 kilometer per jaar me reed( km stand was  171645)
En tijd rond gekeken en eigenlijk meteen verliefd

De woensdag er op af gesproken om een proefrit te maken
Ik het grote gedeelte van de dag gewerkt en mijn pa de auto om 3 uur opgehaald en naar mij toe gereden

Van af mijn werk en test rit gemaakt ( geweldig ) nog even bij onze vaste garage geweest voor een korte check (niks aan het handje op een licht geroeste bumperbalk achter na)

Terug gereden en ik moest en zou hem hebben het liefst de zelfde dag nog
Dus na een kort overleg en puppy oogjes naar mijn lieve vadertje die het bedrag in dat geval even voor moest schieten hebben we hem dezelfde dag nog me genomen ( was niet erg moeilijk om me pa over te halen want ook hij was er helemaal weg van sterker nog ergens in de nabije toekomst word zijn Volvo focus (s40 met ford blok) waarschijnlijk vervangen voor een 850 estate of v70 Classic)

Nu dus trotse eigenaar van mijn eigen auto kwamen de eerste dingen naar boven die ik graag aangepast, gerepareerd, onderhouden zag

Hier onder een lijst met werkzaamheden gedaan, gepland, gewenst deze zal in de loop de tijd nog aangevuld worden

-={motorisch}=-
*Thermostaat vervangen (gedaan)
*Temperatuur gever vervangen (gedaan)
*radiator vervangen
*injectoren reinigen (gelezen dat dit wat vermogen terug zou brengen)
*olie, oliefilter vervangen ( met toevoegingen reinigen op aanraden van onder vaste garage ivm tikken van de kleppen bij koude motor)
*Chippen (mogelijk in de toekomst als ik eens wat mensen heb gesproken die hun 10v hebben laten chippen)
*Cruise Controle (gedaan)

-={exterieur}=-
*Krassen behandelen ( lakstift en kras verwijderaar)
*Bumpers behandelen ( lijnolie?)
*verlicht logo (mischien)
*onderkant roest vrij maken en tectyleren
*Volvo 850 forum stikker( plakken mislukt is nu een volvo 850 stikker met logo geworden )
*Antenne vervangen/verplaatsen
*mee gespoten spiegels monteren (donor auto)
*deurgrepen spuiten / lijn olie'en (eens kijken wat ik er van kan maken

-={interieur}=-
*Lederen bekleding ( als ik dit nog een keer 100% volledig en in knappe staat vind voor een nice price)
*geluid (is al iets onderhanden genomen maar nog niet geheel naar wens)
*multimedia (schermpjes in de hoofd steunen etc nog lang niet zeker maar zou het zeker vet vinden )
*Verlichting in de deuren voor en pendalen
*boord computer inbouwen

En dit is de plek waar ik de info en eventuele expertise van andere forum leden hoop te verzamelen

Dus tot later

0507880

he mooie bak zeg

ben benieuwd naar je idee over je grill :D

Novofine

Citaat van: 0507880 op 02-01-2011 23:40:37
he mooie bak zeg

ben benieuwd naar je idee over je grill :D

ik moet nog even kijken in hoeverre het haalbaar en legaal is
vandeweek even met een bekende van me praten (zit bij de  :police:) en even na vragen of het uberhaupt mag

(kleine hint)

0507880

nee niet  te maken met een M B of een ander auto merk tog

Novofine

Citaat van: 0507880 op 02-01-2011 23:57:36
nee niet  te maken met een M B of een ander auto merk tog

neeeee nee
dat zou heilig schennis zijn

Jeff

Allereerst welkom op het forum. :)

*olie, oliefilter vervangen ( met toevoegingen reinigen op aanraden van onder vaste garage ivm tikken van de kleppen bij koude motor)
De meeste 850's hebben hier last van, als je het boekje van de auto ook doorleest dan zul je zien dat het ook 10 minuten mag duren ;)

*Bumpers behandelen ( lijnolie?)

Super idee, werkt echt perfect dat spul...

Misschien de achterlichten veranderen naar Alter 2, dit staat een stuk netter en chiquer

In ieder geval veel succes en veilige kilometers toegewenst met de 850! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Vulk

Laat die achterlichten maar zo, een alter 1 is het mooist origineel en onverkracht!

Lederen interieur voor een sedan zie je van tijd tot tijd voorbij komen op't forum voor geen geld! Mooie wagen, hou'm zo.

)()()sT

Het is geen alter 1 ;)

Mooie wagen! Wat langer tikken van de klepstoters is bij de eerste generaties idd. normaal  :D

Novofine

ik wist dat het tikken van de kleppen mag maar uiteraard als het weg kan graag vind het toch een naar geluid 8)

garage houder op het dorp is zelf ook erg weg van volvo en kent een aantal tukjes om het tikken weg te nemen volgens eigen zeggen

verder doe ik bijna alle werkzaamheden zelf

over de achter lichten
vervangen stond nog niet in de planning wel een keer van de zomer even uit elkaar halen en de groene alg/aanslag/snot er uit te halen door de glazen in de vaatwasser te doen

zelfde wilde ik met alle andere glazen ook doen om ze weer helemaal mooi te maken ;D

en over veranderingen
ik heb zelf last van een gigantische afgunst tegen tupperware en andere puberale verfraaiingen en dit zal er dus ook niet opkomen

wat ik wel graag nog zou doen is het feit dat als ik ergens aankom iedereen denkt dat ik met papa's auto op stap ben weg nemen
hoe?
dat weet ik nog niet maar daar ga ik nog eens over nadenken ??? (tips zijn welkom)

UserID6342

Citaat van: Novofine op 03-01-2011 08:26:54
ik wist dat het tikken van de kleppen mag maar uiteraard als het weg kan graag vind het toch een naar geluid 8)

garage houder op het dorp is zelf ook erg weg van volvo en kent een aantal tukjes om het tikken weg te nemen volgens eigen zeggen
Die truckjes weten we denk ik hier beter als je garagehouder.  Durf te wedden bijna dat hij begint of met ATF, of met een motorflush / oliewissel voor te stellen.  Als je de klepstoters hoort bij een koud blok, is er helemaal niets aan de hand.  Mag je zelfs een minuut of 10 gewoon horen , dit duurt echt lang hoor als je erop zit te wachten met/bij een lopend blokkie.  Uiteraard moet het geluid verdwenen zijn als de motor warm is.

maruska

koelvloeistofdeksel vervangen door een groene ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Novofine

Citaat van: Dirk342 op 03-01-2011 08:50:18
Citaat van: Novofine op 03-01-2011 08:26:54

Die truckjes weten we denk ik hier beter als je garagehouder.  Durf te wedden bijna dat hij begint of met ATF, of met een motorflush / oliewissel voor te stellen.  Als je de klepstoters hoort bij een koud blok, is er helemaal niets aan de hand.  Mag je zelfs een minuut of 10 gewoon horen , dit duurt echt lang hoor als je erop zit te wachten met/bij een lopend blokkie.  Uiteraard moet het geluid verdwenen zijn als de motor warm is.

het olie peil is nu inderdaad opgevuld met atf olie op aanraden van een collega van me
hier na is het tikken wel veel zachter geworden
maar het olie peil stond ook onder de max streep dus dat zou het ook kunnen verklaren
in totaal is er een kleine 75cl aft ingegaan met lauwe motor (35km gereden en +-3 uur stil gestaan in verwarmde garage) voor dat hij weet op het midden van min en max stond

elianmars

Citaat van: Vulk op 03-01-2011 06:45:35
Laat die achterlichten maar zo, een alter 1 is het mooist origineel en onverkracht!

Lederen interieur voor een sedan zie je van tijd tot tijd voorbij komen op't forum voor geen geld! Mooie wagen, hou'm zo.

Zoals Joost al zegt, geen alter 1  ;)

Maar deze wagen ziet er wel nog heel mooi uit en het zou erg mooi zijn als-ie ook in deze staat blijft. Dus ik houd mijn hart vast over het grill-idee  :eusa_shifty: :eusa_pray:

@ Novo: geen last van herrie met deze banden? Ik heb ze ook ooit onder een wagen gehad en die gingen erg snel cuppen, met bijbehorende herrie. Het leek wel of alle wiellagers gaar waren.

Novofine

Citaat van: elianmars op 03-01-2011 09:41:04
Citaat van: Vulk op 03-01-2011 06:45:35

Zoals Joost al zegt, geen alter 1  ;)

Maar deze wagen ziet er wel nog heel mooi uit en het zou erg mooi zijn als-ie ook in deze staat blijft. Dus ik houd mijn hart vast over het grill-idee  :eusa_shifty: :eusa_pray:

@ Novo: geen last van herrie met deze banden? Ik heb ze ook ooit onder een wagen gehad en die gingen erg snel cuppen, met bijbehorende herrie. Het leek wel of alle wiellagers gaar waren.

oke dan voor dat ik verbannen word van wegen het niet vertellen
als er mensen zijn die zich ook wat met vrachtwagens bezig houden en dan specifiek de mercedes benz actros mp3
dan weten hun dat er op de nieuwe mp3 en leuke nieuwe gadget zit
het logo in de gril is namelijk verlicht

nu is mijn idee om op de sloop even te gaan kijken voor een knap uitzient embleem of hele gril en dan eens te gaan kijken of ik met de vaardigheden die ik bezit het mogelijk is om het embleem zo te modificeren dat ik er met leds het logo dus alleen het zilveren gedeelte van het logo op kan laten lichten
of eventueel het logo volledig zwart maken en dat hij er doorheen schijnt als de leds aanstaan

moet nog even kijken wat ik zelf mooi vind en wat er wel en niet legaal is

hoe zijn jullie ideeën hier over HOT or NOT?

mevita

volgens mij mag je dat gewoon op je auto bouwen alleen wel een schakelaar tussen zetten zodat je het kan uitschakelen als hij op apk moet, of je het aan mag laten tijdens t rijden ben ik me niet zeker van,

gr mevita- die t wel hot vind, ben ledfan ;D