Novo's blog ()

Gestart door Novofine, 02-01-2011 23:37:13

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: Novofine op 06-01-2011 13:49:38
verder heb ik nog een probleempje met mijn ruiten sproeier
elke keer als ik wil sproeien duurt het 4-5 seconde voor dat de vloeistof er uit komt ik dacht aan een lek leidinkje maar korte inspectie laar mij niks zien kan het pompje het probleem ook veroorzaken da t het vloeistof peil zakt of moet het echt het slangetje zijn

@Darth verder: Terugslagklepje stuk. Dat vind je tussen de sproeikopjes.

Gr 8)

hathü

Citaat van: ulkeman op 06-01-2011 18:08:14
lijn olie wel met mooi weer doen
en opletten waar je de doek bewaard die wil in de brand vliegen op een warme plek

Op een koude plek en in elkaar gefrommeld gaat een doek met lijnolie dankzij de broei die onstaat  ook spontaan in de fik.

Novofine

zo weer eens een update van mij

ondertussen zijn er weer een aantal plannen bij gekomen en heb ik ook weer een vraag voor het forum

binnenkort ga ik mijn 2de roffel ophalen
jaja nog geen 4 maanden een rijbewijs en mijn 2de roffel straks voor de deur

het idee met die 850 is om hem volledig te demonteren en de bruikbare onderdelen op te slaan
het ideale aan de auto is dat hij de zelfde kleur is en ik dus meteen al de mee gespoten spiegels al over kan zetten
moet alleen nog een dag zien te regelen dat ik hem op kan halen en een verzekering voor een dag of een week hooguit (tips zijn welkom)

ook heb ik nog weer een paar vraagjes
vraag 1:
mijn vader heeft een oude amerikaan
met dat wij deze opgingen halen 3 jaar terug zat er achter bij het differentieel een versleten kruis koppeling waardoor ja als je gas gaf of gas losliet een bonk(je) voelde hoorde doordat deze door schoot/verdraaide op de ruimte die hij gekregen had

nu hem ik min of meer vanaf de koop van de huidige 850 dit gevoel ook al en mijn beperkte auto kennis doet mij denken dat de vervanger van de kruis koppeling op mijn auto de homokineet is
klopt dit?
en zo ja is het mogelijk om dit met de onderdelen van een 854 2.5 20v over te zetten op een 854 2.5 10v

ook vind ik een boord computer toch wel een leuk hebbe ding en ik zou dus graag zo'n ding in bouwen  maar aangezien ik vogels het forum een alter 1.5 heb welke moet ik inbouwen en hoe zou ik dit kunnen controleren

verder heb ik ook de volvo 850 (forum) stikker ook mijn achter ruit geplakt jammer genoeg bleef de m half aan het papiertje plakken en was opeens spoorloos verdwenen en foru  stond zo stom dus het is nu een volvo 850 stikker geworden

nou ik hou jullie op de hoogte over de andere auto en mocht iemand iets nodig hebben van een 854 2.5 20v uit 1992 let me know

thuur

Het schokken bij lastwissel kan van homokineten met speling komen, maar slappe of gescheurde motorsteunen komt veel vaker voor.

Gr ;)

850 T-5 STEFAN

Mooie bak hoor, erg netjes ziet hij eruit. Beter dat je de ruimte en mogelijkheid hebt om een donor850 te strippen! Volgens mij had ik je al wel 's gepost hier op het forum, toen omtrend die meeting bij de mac in hoorn. Dat moest ik helaas afzeggen. Waar woon je in n-holland?.. hier (obdam en omstreken) ken ik maar weinig 850liefhebbers eigenlijk.. :)    groet stefan

Novofine

Citaat van: 850 T-5 STEFAN op 18-01-2011 18:33:45
Mooie bak hoor, erg netjes ziet hij eruit. Beter dat je de ruimte en mogelijkheid hebt om een donor850 te strippen! Volgens mij had ik je al wel 's gepost hier op het forum, toen omtrend die meeting bij de mac in hoorn. Dat moest ik helaas afzeggen. Waar woon je in n-holland?.. hier (obdam en omstreken) ken ik maar weinig 850liefhebbers eigenlijk.. :)    groet stefan

ik kom uit wieringerwerf
kijk even of je de volvo 50 (forum stikker zit zitten als je een gle tegen komt en dan weet je dat ik het ben

en ja de ruimte is puur geluk
bij ons op de schiet vereniging ( ben sport schutter rustig maar) zijn een hoop mensen met iets meer geld/land dan gemiddelt
en op die manier doe ik gebruik maken van mijn omgeving
een van de bekende heeft dus een garage box deluxe edition met brug en alles er op
en een andere bekende is boer en die heeft schuur ruimtezat

dus op die manier is het geluk

850 T-5 STEFAN

:) ik zal een toetertje geven als ik je zie rijden..
Zeker relaxt ja die kennissen met klusruimte! Heb dat ook wel maar dat moeten echt dagklusjes zijn en geen langer durende projecten. Als hobbyist heb je natuurlijk altijd wel genoeg ideeën die je zou willen uitwerken dus een (eigen) ruimte zal er in de loop der tijd wel (moeten) komen :). Grappig dat je sportschutter bent, me schoonpa doet het ook, misschien zit hij wel op dezelfde vereniging(nico c.).. Spreek je man, veel roffelplezier!

Novofine

Zo weer even een update
Vandaag naar Breda geweest voor het repareren van de ontvanger van het alarm en CV
De hele essentie van de aftands bediening (iets op afstand kunnen doen) was geheel weg
Ab tegen het raam en dan soms nog een aantal keer moeten drukken voordat hij open gaat

Om 9:30 hier uit Wieringerwerf vertrokken onderweg nog een maat van me opgepikt en toen snel door naar Breda
Ik had om 10-11 uur afgesproken maar dat was redelijk mislukt hiervoor nog mijn excuus snix
Dus 12uur waren we op bestemming
Al snel kwam ik er achter dat ik met mijn plattelandse kennis zijn huis niet ging vinden dus maar even gebeld
En daar was de man van de dag

Even de auto verplaatst naar waar zijn auto stond en toen is hij voor mij aan de slag gegaan
Nog even wat foto's gemaakt
Aangezien de ruimte dusdanig krap is dat het toch geen doen is om er met zijn 2en me bezig te gaan

oude ontvanger los nog even een foto voor de volgorde van de draden

Zelf wilde hij liever niet met zijn gezicht op het forum dus bij deze heb ik dat niet gedaan
Maar na al met al na 3 kwartier tot een uur zat het er weer in en wat een genot
Net thuis nog even getest en ik hem zeker een goede 50 meter bereik
Echt heerlijk ergens volgende week de andere Volvo erbij ophalen en toch maar eens gaan kijken wat ik daar me doe
Van steeds meer mensen krijg ik elke keer weer het advies de koppeling te vervangen en weer door te verkopen dus misschien toch maar weer eens overna gaan denken
In ieder geval bedankt snix en tot de volgende update

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Novofine

weer eens een verzoek om hulp

nadat snix een opmerking maakte over een geluid uit de motor ruimte ben ik eens gaan denken
ik heb het daar voor 2 keer eerder gehoord maar heb zelf de link nog niet eerder gelegd maar
misschien ben ik toe aan een nieuwe koppeling
de eerste keer dat ik het geluid gehoord heb reed ik door een hele smalle straat met aan bijde kanten geparkeerde auto's
dus rustig door de straat rijden en af en toe de koppeling er bij gebruiken waar ik opeens een schurend geluid hoorde
daar na een hele tijd niks meer gehoord
overigens vind ik het geluid heel veel lijken op het aandraaien van een wat oudere bankschroef
gister in Breda hoorde ik het dus weer en ik kom net bij mijn werk vandaan ( ja over werken hoort er bij)en toen hoorde ik het weer
even wat geprobeerd en het geluid hoor ik alleen wanneer ik heel rustig de koppeling oplaat komen bij het schakelen vanuit laag toeren van 1 naar 2 en van 2 naar 3
ook kwam ik er thuis achter dat het induwen van het pedaal zelf ook met enig gepiep gepaard gaat

nu hoop ik natuurlijk dat er iemand zal zeggen dat het met een boutje van 2 euro opgelost is maar dat zal wel niet zo zijn
dus de vraag:
hoeveel kosten alle onderdelen inclusief preventief te vervangen onderdelen (ik heb wat gelezen over keringen) bij elkaar en zijn er hier mensen op het forum die hier een hele dag voor mij me bezig zouden willen zijn tegen betaling
zelf heb ik wel wat sleutel ervaring maar omdat ik 1) niet bekend ben met de 850 en 2) zelf niet het vertrouwen heb dat ik het zonder hulp red wil ik het dus graag met iemand doen doe het vaker gedaan heeft

UserID6342

Dennis850estate is jouw man hierover ;D  PB 'm maar even

)()()sT

Is vast je druklager, gaan een schurend geluid maken terwijl de plaat zelf wel nog goed is.
Ik heb er 2 jaar mee gereden en toen voor een vakantie met sleurhut toch maar de koppeling laten vervangen.

snix

Yep het klonk inderdaad als het aandraaien van een bankschroef die wat olie mist. Of als een amateur op een vuvuzela. Dennis heeft bij mij de koppeling ook gemaakt. Maar het lullige is dat als je dat allemaal gaat los maken je niet alleen het lager gaat vervangen denkik. Materiaal (de koppeling) voor jou 10v kost tussen de 125 en de 150 euro. En nog wat kleinigheden als bakolie ed.. En dan de arbeid doe je het zelf dan vrij weinig en als dennis het doet... Moet je hem ff vragen wat dat kost.

Succes verder en ik hoop dat je ondanks dit nog heel veel plezier van jou alarm gaat hebben.

Groetjes Snix

Novofine

zo vandaag roffel 2 opgehaald ik zal van het weekend nog wat fotos  en een verhaaltje te schrijven maar nu eers even een vraag
naast het dashbord display rechts zit een rood lamje waarom drand deze ?

elianmars

Citaat van: Novofine op 29-01-2011 12:30:50
zo vandaag roffel 2 opgehaald ik zal van het weekend nog wat fotos  en een verhaaltje te schrijven maar nu eers even een vraag
naast het dashbord display rechts zit een rood lamje waarom drand deze ?

Startonderbreker/alarm dat niet werkt zoals het hoort?