Geheugen bestuurdersstoel weigert dienst...

Gestart door BBS, 03-01-2011 19:54:41

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Hallo Allemaal,

In onze nieuwe roffel de V70AWD heeft ook een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.
De stoel verstelling werkt prima zowel naar voor als naar achter. Ook de rugverstelling en stoelverwarming werken prima.
Alleen als ik de stoel wil programeren naar een bepaalde stand en deze door middel van het geheugen wil verstellen gebeurd er helemaal niks. :(
Ook niet als ik het knopje in blijf drukken.
Ik krijg de indruk dat de geheugen module gewoon niet wordt aangestuurd/geen spanning.

Wie heeft er een idee waarom het geheugen niet wil werken? of wie weet hoe ik de boel kan controleren cq nameten?
Ik wil het geheugen graag gebruiken omdat ik en m'n meissie bijna anderhalve kop in lengte schelen ::)

Hellup!.....

Bert Jan (BBS)
Volvoloos....

thuur

Knopjes zullen wel vervuild zijn, worden immers zelden gebruikt. Een goed aantal keer stevig schakelen (in/uit) en dan zijn ze meestal weer gangbaar. Verder heb je uiteraard gekeken of alle zekeringen in orde zijn..

Gr ;)

Teddy81

Ik heb hetzelfde probleem. Heel irritant. Ben benieuwd wat de oplossing is.
Bij mij doet de passagierskant het wel, maar de bestuurderskant niet.
Zou je de besturingsunit om kunnen wisselen? Links naar rechts en andersom?

BBS

Dat paneeltje met het geheugen erop, is dat nog los te bestellen bij de dealert?
Zo ja weet iemand het nummer daarvan?
Volvoloos....

thuur

Je kunt wel het paneeltje met de knoppen even omwisselen, past fysiek niet is elektrisch echter gelijk. Dacht ik toch :D

Gr 8)

Fatsenco

Ik loop ook al heel lang met dit zelfde probleem, echter lees ik nooit een directe oorzaak
of hoe het is opgelost?
Heb zelf alles omgegooid van rechts naar links zonde resultaat.
Uitlezen is de enige optie die overblijft.
Of heeft iemand in de tussentijd een oplossing gevonden.
Hoor het graag.........

Gr, André
(Fatsenco)
Volvo V70 R AWD (Laser Blue Pearl / Two tone)'00
Volvo V70 2.5 10V LookalikeanR (Nautic Blue Pearl)'98
Volvo 855 T5-R (Cream Yellow)'95