Budget850 stelt zich voor

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:16:10

Vorige topic - Volgende topic

budget850

Al een jaar of 15 Volvo rijder. Mijn andere Volvo rijdt op LPG en dat is de reden dat die geschorst is. Ik rij nu maar maximaal 5000 km per jaar en dan is het niet de moeite......

Omdat het leven zonder eigen auto tot mijn beschikking ook maar armoede is, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Via een poging om een Zweedse belastinbvrije auto uit Zweden te halen (die Zweden maken het veeeeel te lastig als je alles volgens de regels wilt doen), kort kijken naar 107 en Aigo, kwam een 850 op mijn pad. Een 850 van 300 euro wel te verstaan:

Een Alter 1, 854, 305K op de teller met wat ongewenste geluiden van de koppeling en een wiellager. Maar ook met een wegenbelasting van "maar" 54 euro per maand. Heel iets anders dan de 104 die ik gewend was. Daarnaast de verzekering voor minder dan de helft, dat laat wat budget over om de auto weer in APK staat te krijgen.

En daarmee is ook de uitdaging duidelijk:

Een 850 rijden met een budget.

Kan dat, of zijn het geldeters?

Het startbudget heb ik gesteld op 500 euro. Daarvan is 300 weg.
Wiellager en waarschijnlijk draagarm moeten waarschijnlijk gebeuren.
Als de koppeling het begeeft, gaat de auto naar de sloper. Misschien komt er dan nog wat van de 300 terug. Locatie om de auto zelf in delen te verkopen heb ik trouwens niet.

Na aanschaf en het eerste noodzaeklijk onderhoud (max 200) mag de auto niet meer dan 100 euro per maand kosten.  

Dus:
100-53 wegenbelasting= 47
47-17 verzekering=30 aan onderhoud per maand.
En dan ben ik nog niet eens handig,  laat staan superhandig.

Als ik het zo optel is een huurauto goedkoper.....

Maar ja, dat is geen 850!

In de webdagboek (blog) afdeling zal ik proberen verslag te doen van mijn pogingen om een 850 op een budget te rijden.

Daar zal ik ook de eerste foto's posten.

Jack v

wel een hele grote uitdaging: maar

het podium is van u :eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

ulkeman

ik zal het topic zeker volgen.
en mocht de koppeling het begeven heb ik er wel belang bij ;D

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Ludo

Citaat van: budget850 op 03-01-2011 22:16:10
Ik rij nu maar maximaal 5000 km per jaar

Na aanschaf en het eerste noodzakelijk onderhoud (max 200) mag de auto niet meer dan 100 euro per maand kosten. 

Dus:
47-17 belasting=30 aan onderhoud per maand.
En dan ben ik nog niet eens handig,  laat staan superhandig.

Volgens mij ga je het niet redden.
De brandstof ben je vergeten, dat is al snel een tankje per maand.
:eusa_doh:

Jack v

Citaat van: Ludo op 03-01-2011 22:47:44
Citaat van: budget850 op 03-01-2011 22:16:10
Ik rij nu maar maximaal 5000 km per jaar

Na aanschaf en het eerste noodzakelijk onderhoud (max 200) mag de auto niet meer dan 100 euro per maand kosten. 

Dus:
47-17 belasting=30 aan onderhoud per maand.
En dan ben ik nog niet eens handig,  laat staan superhandig.

Volgens mij ga je het niet redden.
De brandstof ben je vergeten, dat is al snel een tankje per maand.
:eusa_doh:
69x €1,50=€105,-p/m
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

budget850

HIER trouwens dat blog.

Tankje per maand haal ik niet. Half tankje....

UserID6342

Met alle respect, maar als ik zo auto zou moeten / willen rijden, ging ik fietsen, pffffffffff.

Een auto kost gewoon geld en een Volvo ook. Gebruik je het toiletpapier ook aan 2 kanten of word dat het volgende topic ? ;D

elianmars

5000 kilometer per jaar. Een hogere score dan 1 op 10 zal je niet halen. 5000:10=500. 500 x € 1,55 (gemiddelde landelijke adviesprijs is € 1,64) = € 775.  

€ 775 : 12 (maanden) = € 64,58.

Wegenbelasting is per maand € 47.

Verzekering? Hoef je die niet te betalen?

Zelfs zonder onderhoud ga je al ruim over die 100 euro heen.........

FGG

Je kan volgens mij niet prive voor 100 euro per maand auto rijden. Zelfs geen klein doosje. Als ik uit ga van minimaal 1000kg ben ik sowieso al 38 euro per maand kwijt aan belasting. Zelfs bij 1:20 en 5000km komt daar nog 31 euro aan brandstof bij. Dan zit je al op 69 euro. Dan heb je nog 31 euro over om het apparaat te verzekeren en onderhoud te plegen. Gaat niet lukken. :eusa_snooty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

budget850

Zie het als een streven, met als grote variabele de kilometers. Het zijn er maximaal 5000.
Minder km, minder onderhoud, minder benzine.

musty

Freakybaby

Leuk streven... En succes ;D

Wees welkom, hoewel het bij elkaar scharrelen van onderdeeltjes dan wel weer wat km's oplevert, en die roffel ook niet goed voor het verbruik is...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

budget850

Als ik ver moet rijden, kan ik gelukkig wel een V70N op lpg lenen!  :eusa_dance:

antraciet

Citaat van: budget850 op 09-01-2011 23:24:19
Als ik ver moet rijden, kan ik gelukkig wel een V70N op lpg lenen!  :eusa_dance:
valsspeler  ;D