Budget850 stelt zich voor

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:16:10

Vorige topic - Volgende topic

budget850

Al een jaar of 15 Volvo rijder. Mijn andere Volvo rijdt op LPG en dat is de reden dat die geschorst is. Ik rij nu maar maximaal 5000 km per jaar en dan is het niet de moeite......

Omdat het leven zonder eigen auto tot mijn beschikking ook maar armoede is, ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Via een poging om een Zweedse belastinbvrije auto uit Zweden te halen (die Zweden maken het veeeeel te lastig als je alles volgens de regels wilt doen), kort kijken naar 107 en Aigo, kwam een 850 op mijn pad. Een 850 van 300 euro wel te verstaan:

Een Alter 1, 854, 305K op de teller met wat ongewenste geluiden van de koppeling en een wiellager. Maar ook met een wegenbelasting van "maar" 54 euro per maand. Heel iets anders dan de 104 die ik gewend was. Daarnaast de verzekering voor minder dan de helft, dat laat wat budget over om de auto weer in APK staat te krijgen.

En daarmee is ook de uitdaging duidelijk:

Een 850 rijden met een budget.

Kan dat, of zijn het geldeters?

Het startbudget heb ik gesteld op 500 euro. Daarvan is 300 weg.
Wiellager en waarschijnlijk draagarm moeten waarschijnlijk gebeuren.
Als de koppeling het begeeft, gaat de auto naar de sloper. Misschien komt er dan nog wat van de 300 terug. Locatie om de auto zelf in delen te verkopen heb ik trouwens niet.

Na aanschaf en het eerste noodzaeklijk onderhoud (max 200) mag de auto niet meer dan 100 euro per maand kosten.  

Dus:
100-53 wegenbelasting= 47
47-17 verzekering=30 aan onderhoud per maand.
En dan ben ik nog niet eens handig,  laat staan superhandig.

Als ik het zo optel is een huurauto goedkoper.....

Maar ja, dat is geen 850!

In de webdagboek (blog) afdeling zal ik proberen verslag te doen van mijn pogingen om een 850 op een budget te rijden.

Daar zal ik ook de eerste foto's posten.

Jack v

wel een hele grote uitdaging: maar

het podium is van u :eusa_clap: