Volvo op een budget.....

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:22:36

Vorige topic - Volgende topic

ulkeman

der zit nu de orginele 2300 cc motor in carberateur versie.

vind het te traag dus komt er een 2900 cc injectie blok in

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pwaes

turbo is makkelijker...

budget850

Lijkt me nog heel wat werk, of valt dat wel mee?

ulkeman

valt mee. je moet kunnen sleutelen en er beetje kijk op hebben,

alleen dat is ver boven je budget ;)

er komt een cosworth blok in van ford.

afdeling dalfsen

Justin-850

Citaat van: budget850 op 09-05-2011 10:18:42
Onderhoudsvrij vast niet. Maar wegenbelastingvrij is al een mooie winst.
Serieus, ik weet niet wat financieel gezien verstandiger is:
- Een mooie 850 kopen die in orde is en die in orde houden
- Een 850 kopen die nog het nodige werk nodig heeft
- Een motorrijtuigenbelastingvrije 740 kopen en die op de weg houden

Wat me in de laatste optie wel aanspreekt is dat je de mogelijkheid hebt om voor puur de inbouwkosten op gas te gaan rijden. Dat maakt de terugverdientijd heel erg kort. Verzekering is nog weer net goedkoper dan van een 850.

@Ulkeman, wat voor motor zit er in de 740 en wat ga je erin zetten?

Nou, die tweede optie kun je dus doorstrepen want dat heb je in feite al....... Hierdoor kun je dus ook de 1e & 3e optie doorstrepen want een goede en mooie 850 kopen en IN ORDE HOUDEN kost veul.... En een belastingvrije 740 op de weg houden is zoals gezegd ook prijzig...

Gezien je 200,- voor de auto geboden hebt gehad, en alles wat je meer geboden krijgt naar het forum gaat kun je dus straks nog niks.....heb je alleen helemaal geen auto meer ;)

200,- is er na twee weekenden stappen ook al doorheen..... ( in sommige gevallen dan he ;D )

Ik zou zeggen: Lap deze alter 1 weer op, maak hem netjes en rij met veel plezier verder in deze lekkere roffel ;)

Gr. Justin

EDIT: Stephan heeft het hierboven over je budget, wat is je budget als ik vragen mag?  :eusa_whistle:

ulkeman

justin hij heeft geen budget als er al niet eens 50 euro aan remmen afkan :eusa_wall:

afdeling dalfsen

Justin-850

Citaat van: ulkeman op 09-05-2011 15:22:12
justin hij heeft geen budget als er al niet eens 50 euro aan remmen afkan :eusa_wall:

Jaa, precies....... Maarja, dat hadden we aan het begin van dit topic al wel gezegd volgens mij ;)

budget850

Er is een verschil tussen wat ik wil en kan uitgeven.....

Die remmen is vrees ik maar het topje van een grotere ijsberg.

Maar wie maakt me los van deze 850?

rpakuypers

Begin maar rond de 4.000 tot 6.000 neer te lappen voor een exemplaar, en koop er dan meteen een lasapparaat bij en een cursus lassen.

Groet,
Roger

ulkeman

Citaat van: rpakuypers op 09-05-2011 15:59:18

Begin maar rond de 4.000 tot 6.000 neer te lappen voor een exemplaar, en koop er dan meteen een lasapparaat bij en een cursus lassen.

Groet,
Roger

duitland helft van het geld ;) in nederland zijn ze idd de hoofdprijs ja.

trouwens ik heb nog een belastingvrije sierra te koop staan belang bij?

afdeling dalfsen

rpakuypers

Citaat van: ulkeman op 09-05-2011 16:00:58

Da's pas een exclusief exemplaar want ik ken maar een enkel exemplaar dat de oldtimerleeftijd heeft gehaald !

Groet,
Roger

ulkeman

Citaat van: rpakuypers op 09-05-2011 16:10:02
Citaat van: ulkeman op 09-05-2011 16:00:58

Da's pas een exclusief exemplaar want ik ken maar een enkel exemplaar dat de oldtimerleeftijd heeft gehaald !

Groet,
Roger

inderdaad een apart exemplaar het gaat om deze trouwens.

2 liter motor belasting vrij en de vraagprijs valt mee.
voor me info pb maar

afdeling dalfsen

pwaes

Citaat van: budget850 op 09-05-2011 15:43:24
Er is een verschil tussen wat ik wil en kan uitgeven.....

Maar wie maakt me los van deze 850?

welke ijsberg dan? je kan toch weer een jaar rijden? Je gaat NO WAY voor 200 euri's ook maar iets normaals vinden, al helemaal geen belastingvrije 740 of zoiets. Been there, done that.

budget850

Citaat van: pwaes op 09-05-2011 17:05:06
Citaat van: budget850 op 09-05-2011 15:43:24

welke ijsberg dan? je kan toch weer een jaar rijden? Je gaat NO WAY voor 200 euri's ook maar iets normaals vinden, al helemaal geen belastingvrije 740 of zoiets. Been there, done that.

De ijsberg van mankementen. Ik vrees rubbers, ophangingen, en meer.
Het feit dat ik 200 euro voor deze auto wil hebben komt alleen maar door de aanschafprijs, de huidige staat en mijn vrijgevigheid natuurlijk.

Mijn hele idee was om te kijken of het lukt om een 850 op een vooraf vastgesteld budget te rijden. Er is niets zo makkelijk als extra geld in iets pompen. Zoals een garageman het zei: geld uitgeven is makkelijk, verdienen is lastiger.
Het is mij door gebrek aan handigheid, eigen sleutelruimte, tijd om op onderdelenjacht te gaan, niet gelukt om de auto weer apk klaar te hebben binnen dat budget. Dat er in de auto nog wel iets nuttigs schuilt voor iemand die daar geen gebek aan heeft, dat wil ik wel geloven. Maar ik vind geen setjes met remklauwen en schijven voor 50 euro. Iemand die dat wel kan vinden, vindt dit waarschijnlijk het koopje van de week. Die wens ik er veel plezier mee.

Wat mij betreft, ik ga voor de 740. Nog steeds met een budget in gedachten. Een ander budget, dat we, maar door de afwezigheid van wegenbelasting blijft er toch meer over voor onderhoud.

Dat is nou net het kenmerk van ijsbergen, je ziet alleen het topje.

animalT5R

Je geeft zelf aan dat je de 850 ''door gebrek aan handigheid'' weer wegdoet,en nu komt er een 740 die je op de weg wilt houden met een budget...
Je zal hoogstwaarschijnlijk een beste kerel zijn,maar hou die blog lekker op het 700 register...
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....