Volvo op een budget.....

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:22:36

Vorige topic - Volgende topic

budget850

Was alleen een antwoord op de vraag wat ik hierna wenste te kopen. Zou niet durven om jullie lastig te vallen met mijn 740 ervaringen.

Ludo

Citaat van: budget850 op 10-05-2011 17:50:50
Wat mij betreft, ik ga voor de 740. Nog steeds met een budget in gedachten. Een ander budget, dat we, maar door de afwezigheid van wegenbelasting blijft er toch meer over voor onderhoud. 

Oke, ze kosten geen drol, en daar begint het probleem dan ook steeds weer mee.
Wat is dan die kleine som extra, om eender welke Volvo te onderhouden?.  :eusa_doh:

michel500

ik heb een grotere remmenset gekocht, en houd dus een nette set remmen over, mag voor een budget prijsje weg.

laat maar wat horen als je interesse hebt.

gr
Michel
V70 N T5 2001 automaat
hiervoor
850 20v 1996 LPG->V70RAWD 1997->V70 2.0T5 1997 LPI

Jack v

Je had beter voor het budget wat je had een tweede 850 ernaast kunnen zetten en dan gewoon de goede dingen overbouwen had je een jaar kunnen rijden voor minder geld dan je nu uitgegeven hebt en de onderdelen die je niet had gebruikt had je weer wat op kunnen verdienen door ze hier aan te bieden of op mp. Daar had je je budget voor volgend jaar alweer gehad.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

budget850

@ Ludo: ik snap je vraag niet, of is deze retorisch?
@Michel500: dank voor het aanbod, maar de 850 gaat weg, vanwege de kosten die ik niet ken.
@Jack v: klinkt goed, als je de ruimte hebt om twee auto's naast elkaar te zetten. Die ruimte ontbreekt bij mij.

MVeldhuis

Waarom breng je de wagen niet even langs een forumlid in de buurt die een beetje technisch is zodat hij je kan zeggen wat de staat van de auto is?
Mijn ervaring is namelijk dat als je een 850 helemaal tip top wilt hebben het best veel kost, maar aan de andere kant fietsen die maffe wagens wel elk jaar probleemloos door de apk met 0,0 onderhoud.
Het lijkt me dus erg stug dat er uberhaupt een ijsberg is.
Ik denk dat jij gewoon van die auto af wilt en dat je voor jezelf een reden zoekt om dat ding weg te doen.

Begrijp ons niet verkeerd, we proberen je alleen maar te behoeden voor wat volgens mij een 740 fiasco gaat worden.
Alles wat je als redenen aanvoert tegen de 850 heeft de 740 nog 10x zo erg, zo'n auto is echt een pak duurder om op de straat te houden.
De wegenbelasting die je bespaart helpen wel iets, maar als je zelf niet kunt sleutelen en/of geen plek hebt dan is een 740 echt heel, heel erg duur in onderhoud.

Ludo

Citaat van: budget850 op 10-05-2011 18:27:01
@ Ludo: ik snap je vraag niet, of is deze retorisch? 

Eigenlijk wil ik zeggen, dat voor niks de zon op gaat.  ;D
Een Volvo onderhouden kost nu eenmaal geld.
Als dat met zo'n beperkt budget moet, ben je gewoon totaal verkeerd bezig.
Dat is niks persoonlijks, maar een conclusie die hier maar al te vaak langskomt.  ;)

UserID6342

Bovendien, denk nu even niet dat een 740 / 760 goedkoop rijden is want dan vergis je je eigen echt.  Ik heb en een 760 die ik aan het opknappen ben en je wilt niet weten hoeveel geld daar al inzit, zeker als je het goed wilt doen zoals ik.  Daar koop je nu een hele dikke 850 R voor !!  Dan is een 'gewone' 850 echt goedkoper rijden, geloof me.  Er zijn hier zat jongens op het forum te vinden met en een 740 en een 850 en die zullen je hetzelfde vertellen.

Dat beetje voordeel wat je 'uitspaart' aan wegenbelasting is te verwaarlozen aan het onderhoud, etc.  Zo probleemloos zijn de 740's nu ook weer niet hoor, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.  Maar dat geld voor de 850 ook.

Met alle respect, als ik nu zie hoe je bezig bent geweest met de 850 en eventueel wilt doen met de 740, adviseer ik je gewoon om te gaan fietsen, zoals ik wel vaker doe.  Is vele malen goedkoper als Volvo rijden.

grijzev70tdi

Citaat van: Dirk342 op 10-05-2011 21:33:59
Bovendien, denk nu even niet dat een 740 / 760 goedkoop rijden is want dan vergis je je eigen echt.  Ik heb en een 760 die ik aan het opknappen ben en je wilt niet weten hoeveel daar al inzit als je het goed wilt doen.  Daar koop je nu een hele dikke 850 R voor !!  Dan is een 'gewone' 850 echt goedkoper rijden, geloof me.  Er zijn hier zat jongens op het forum te vinden met en een 740 en een 850 en die zullen je hetzelfde vertellen.

Dat beetje voordeel wat je 'uitspaart' aan wegenbelasting is te verwaarlozen aan het onderhoud, etc.  Zo probleemloos zijn de 740's nu ook weer niet hoor, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.  Maar dat geld voor de 850 ook.

Met alle respect, als ik nu zie hoe je bezig bent geweest met de 850 en eventueel wilt doen met de 740, adviseer ik je gewoon om te gaan fietsen, zoals ik wel vaker doe.  Is vele malen goedkoper als Volvo rijden.
of klein fiatje gaan rijden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

ulkeman

spreek ook uit eigen ervaring, heb zelf dus ook een 740 en een 850,
de 740 is echt duurder als de 850 hoor veel meer gebreken en onderhoud terwijl er toch echt minder in gereden word ( nog geen 5000 in het jaar )

je bent niet handig zeg je koop dan wat anders een klein toyotatje een starlet ofzo die rijden altjd.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

pwaes

Ik wil inderdaad ook alleen maar aangeven dat een 740 niet goedkoop is.

Wij hebben hier de 850, een 740 (tic) en een 240 (tic project). Gezien het onderhoud aan de auto's ben je (zoals Dirk ook aangeeft) zeker niet goedkoper uit met een 740, danwel 240. Ga er vanuit dat zodra je iets loshaalt/vervangt bij een 240/740, alles eromheen vaak ook verrot / slecht / versleten is. Ze sleutelen wel makkelijk, maar aangezien je geen tijd / ruimte / technisch inzicht hebt, moet je ook dit uitbesteden. Dan scheelt het dus niets.

740's rijden ook 1 op 10 ongeveer, net zoals de 850's. Die 6 tientjes wegenbelasting per maand aan onderhoud is een goede gedachte, maar ik denk niet dat je er daar mee komt.

MarkoC70T5

Citaat van: grijzev70tdi op 10-05-2011 21:35:28
Bovendien, denk nu even niet dat een 740 / 760 goedkoop rijden is want dan vergis je je eigen echt.  Ik heb en een 760 die ik aan het opknappen ben en je wilt niet weten hoeveel daar al inzit als je het goed wilt doen.  Daar koop je nu een hele dikke 850 R voor !!  Dan is een 'gewone' 850 echt goedkoper rijden, geloof me.  Er zijn hier zat jongens op het forum te vinden met en een 740 en een 850 en die zullen je hetzelfde vertellen.

Dat beetje voordeel wat je 'uitspaart' aan wegenbelasting is te verwaarlozen aan het onderhoud, etc.  Zo probleemloos zijn de 740's nu ook weer niet hoor, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.  Maar dat geld voor de 850 ook.

Met alle respect, als ik nu zie hoe je bezig bent geweest met de 850 en eventueel wilt doen met de 740, adviseer ik je gewoon om te gaan fietsen, zoals ik wel vaker doe.  Is vele malen goedkoper als Volvo rijden.
Ja dat is echt perfect. Naast mijn volvo heb ik voor dagelijks vervoer een Fiat seicento en die kost mij tot nu toe maar 30 euro in de maand voor verzekering en wegenbelasting. En op 15000km per jaar nog geen 300 euro. al jaren achter een.
Going broke in style. 
Soms mis ik de Volvo wel tot ik de V8 start.

mevita

Citaat van: MarkoC70T5 op 11-05-2011 12:42:29

Ja dat is echt perfect. Naast mijn volvo heb ik voor dagelijks vervoer een Fiat seicento en die kost mij tot nu toe maar 30 euro in de maand voor verzekering en wegenbelasting. En op 15000km per jaar nog geen 300 euro. al jaren achter een.
hier ook een fiatje cabrio voor erbij
gr mevita

elianmars

Citaat van: MarkoC70T5 op 11-05-2011 12:42:29

Hier nog één met een Seicento. Kost niet veel, rijdt altijd (weinig klachten en goedkoop onderhoud).

budget850

Grappig al die fiat rijders die hier uit de kast komen. 

Dank voor alle adviezen, ik stel die zeker op prijs. Fietsen naar mijn werk doe ik al, het gaat juist om die weekend kilometers.

Er is nu interesse in de 854 voor het mooie bedrag van 201 euro. We zullen zien wat ervan komt.