Volvo op een budget.....

Gestart door budget850, 03-01-2011 22:22:36

Vorige topic - Volgende topic

budget850

Dat is inderdaad het plan. Enige probleem is dat ik dan de banden eraf moet halen, en erweer op.
Kun je dat zelf met een bandenlichter?

Maar als iemand nog een paar mooie velgen (4 gaats) heeft liggen......  :eusa_clap:

Jack v

Maar als iemand nog een paar mooie velgen (4 gaats) heeft liggen......  :eusa_clap:
[/quote]En dat kost weer meer dan poedercoaten
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

budget850

Dat hangt nogal van de vraagprijs af  ;)

elianmars

Citaat van: budget850 op 09-01-2011 13:32:08
Dat is inderdaad het plan. Enige probleem is dat ik dan de banden eraf moet halen, en erweer op.
Kun je dat zelf met een bandenlichter?

Maar als iemand nog een paar mooie velgen (4 gaats) heeft liggen......  :eusa_clap:

Niet zelf met de banden gaan kloten. Als je de randen verziekt kun je ze weg gooien.

Je kunt wel de lucht uit de banden laten lopen en de band wegdrukken van de rand met bijvoorbeeld blokjes hout.

Jack v

Citaat van: budget850 op 09-01-2011 13:37:10
Dat hangt nogal van de vraagprijs af  ;)
buiten je budget

budget850

Citaat van: elianmars op 09-01-2011 13:38:32
Niet zelf met de banden gaan kloten. Als je de randen verziekt kun je ze weg gooien.

Je kunt wel de lucht uit de banden laten lopen en de band wegdrukken van de rand met bijvoorbeeld blokjes hout.

KLinkt goed, dat ga ik maar eens proberen!

pwassink

Citaat van: budget850 op 09-01-2011 13:28:48
Nee...   :eusa_naughty:

Dan worden de velgen meer geld waard dan de rest. En dat is zeker niet de bedoeling.

Gewoon wachten tot hij doorgerot is dan,  weet je iig zeker dat tie lek is ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

budget850

Citaat van: pwassink op 09-01-2011 14:10:03
Citaat van: budget850 op 09-01-2011 13:28:48
Nee...   :eusa_naughty:

Dan worden de velgen meer geld waard dan de rest. En dat is zeker niet de bedoeling.

Gewoon wachten tot hij doorgerot is dan,  weet je iig zeker dat tie lek is ..  :eusa_whistle:

Inderdaad, jij begrijpt het tenminste! Bij voorkeur geen preventief onderhoud, pas als het kapot is.

UserID6342

Citaat van: Jack v op 08-01-2011 19:23:56
de moer ook niet vastlijmen maar de vertanding van de aandrijfas in het lagerhuis, dit voorkomt dat hij in de toekomst gaat klapperen/knarsen.
[/quote]Is echt niet nodig bij een roffel Jack, als je het allemaal maar echt goed vastzet.  heb er ondertussen hier nu al zoveel gedaan en ik gebruik nergens locktite bij.  Niet bij de naafmoeren, niet bij de wiellagerbouten, gewoon helemaal niet.

Jack v

ah oke Dirk, ik heb het de laatste keer wel gewoon gedaan. Maar als er niemand is die het doet zal het dus wel meevallen.

EdenAli

Citaat van: budget850 op 09-01-2011 12:33:29
Hier wat foto's van de budgetwagen.
Aan de buitenkant eigenlijk maar twee dingen die niet zo prachtig zijn: de velgen zijn nogal geroest, de achterklep is flink verweerd.

http://img259.imageshack.us/img259/2423/voorkantsmallh.jpg

http://img218.imageshack.us/img218/4236/klep2small.jpg

http://img29.imageshack.us/img29/6788/voorkant3small.jpg

http://img820.imageshack.us/img820/1023/zijkantsmall.jpg

Lijnolie heb ik nog wel ergens staan, dus die cosmetische behandeling krijgt de wagen nog.
geef de kleurcode eens ik ken er nog 1 die volgens mij nog een achterklep heeft liggen in dezelfde kleur

Thijs T5

Kijk dat is iemand die een doel voor ogen heeft!!!

Als het tegen de tijd van een bandwissel aan zit te komen bandjes erafhalen. Netjes opschuren en met een spuitbusje van de action een keurige nieuwe laag eroverheen :):)

Leuk project en knap dat je je niet laat verleiden om grote bedragen in je auto te pompen!!!

Groet Thijs

EdenAli

Citaat van: Thijs T5 op 09-01-2011 18:59:49
Kijk dat is iemand die een doel voor ogen heeft!!!

Als het tegen de tijd van een bandwissel aan zit te komen bandjes erafhalen. Netjes opschuren en met een spuitbusje van de action een keurige nieuwe laag eroverheen :):)

Leuk project en knap dat je je niet laat verleiden om grote bedragen in je auto te pompen!!!

Groet Thijs

Doe ik al bijna 5 jaar
gewoon zoeken en evt ruilen

budget850

Citaat van: EdenAli op 09-01-2011 18:50:13
Hier wat foto's van de budgetwagen.
Aan de buitenkant eigenlijk maar twee dingen die niet zo prachtig zijn: de velgen zijn nogal geroest, de achterklep is flink verweerd.

geef de kleurcode eens ik ken er nog 1 die volgens mij nog een achterklep heeft liggen in dezelfde kleur
[/quote]

Zou leuk zijn (maar niet echt nodig).
Ik zal morgen eens kijken.. Een donkerblauwe kleur, is alles wat ik nu kan zeggen.

budget850

Wat mij trouwens meer stoort dan de achterklep (cosmetisch weer), is de bovenkant van het dashboard.

Hoe de vorige eigenaar dit heeft klaargekregen weet ik niet....

Zonder dat ik dit tot een bedeltopic wil maken: ik hou me aanbevolen als iemand nog een bovenkant dash heeft liggen. Idealiter met dashboardkastje, wat dat zit nu met dikke schroeven min of meer vastgezet.