timing nokkenassen

Gestart door bart, 06-04-2004 12:46:57

Vorige topic - Volgende topic

bart

Bij het vernieuwen van de riem bij dealer stond het volgens hun 1 tandje fout (te laat) Hebben ze gecorrigeerd en moet dus nu goed zijn..
De auto loopt nu na de beurt slechter, boven de 4000rpm ok, eronder inhouden bij vollast, toch verzekeren ze me dat er verder niets is veranderd en timing goed is door de merktekens op te lijnen.
Maarja wat is het dan ?? Ik twijfel...
Bij een andere dealer laten checken en die heeft ook nog wel twijfels en adviseert om het helemaal wer vanaf 0 te timen, krukas-nokken assen en speciaal gereedschap.  Er moet aardig wat losgehaald worden ontstekings kant
Hoe lang duurt zoiets ? Ik denk niet dat dit iets is voor de sleuteldag ( tenzij iemand dat een fluitje van een cent vindt....) ;D

ed

Zo lastig is het niet. Als de merktekens op de nokkenas gelijk staan met de merktekens op de kap, en de krukas op TDC, kan er niks fout zijn.
Waar dat speciale gereedschap voor nodig is weet ik niet.
Als de timing een tandje fout staat gaat hij meestal niet stotteren, maar bij een bepaald toerental slechter trekken.
Is prima te doen op de sleuteldag.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ben123

als de merktekens met de kap gelijk staan wil dat niet zeggen dat het goed staat.
De nokkenastandwielen kunnen er op verschillende manieren op namelijk,
dus er is wel degelijk speciaal gereedschap nodig om ze op tijd te zetten.
een kaliber is ervoor!
dit even om misverstanden te voorkomen!

Reitse

Volgens mij zijn er bij deze klus twee niveaus (maar corrigeer maar als ik onzin typ)

niveau 1: alleen de D-riem wordt losgehaald, daar is het op tijd zetten alleen een kwestie van de nokkenassen en krukas met de merktekentjes uitlijnen

niveau 2: de tandwielen worden van de nokkenas losgehaald, daar zal wel apart gereedschap voor zijn...

Of probeer ik nu echt met een botte bijl cement te mixen...

bart

Tijdens sleuteldag timing weer gecheked, moet goed staan volgens de merktekens. Tand wielen zijn volgens dealer niet van de nokken assen geweest, dus daaraan zou het niet moeten liggen. Indien dit wel gebeurd zou zijn dan heb ik begrepen zoals Ben melde dat er dan wel speciaal gereedschap nodig is..
gr Bart