Help! Hoe Guard II uitschakelen?

Gestart door Mr Rens, 04-01-2011 18:00:15

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: snix op 05-01-2011 10:59:12
Helaas...

Guard II wordt geprogrammeerd met een programmeerbox die bij de dealer ligt. Bovenstaande beschrijving geldt voor het lock - unlock systeem.
pertinente onzin !

snix

Citaat van: Dirk342 op 05-01-2011 20:58:52
Helaas...

Guard II wordt geprogrammeerd met een programmeerbox die bij de dealer ligt. Bovenstaande beschrijving geldt voor het lock - unlock systeem.
pertinente onzin !
Gast doe es rustig...
Keer meegemaakt dat het op die manier niet ging. Ik had inderdaad iets minder scheel in vadis moeten kijken voordat ik het bericht plaatste dan had ik het gezien.
Zal even een passende rectificatie plaatsen.  >>>KLIK<<< Toch ben ik van mening dat je hier wel iets anders mee om mag gaan en niet iemand meteen als idioot te beschouwen. Mijn reactie op het onderwerp was deels uit eigen ervaring. Met de oplossing die ik aandroeg was het hem gelukt.

edit: link aangepast

Mr Rens

Maar hoe krijgen we het systeem nou weer aan de praat? Heb nieuwe batterijen, maar helpt niet. Hoe kan ik nu inlezen zonder zekering 6? Zodra ik de zekering terugplaats begint de hele ellende opnieuw, want dan gaat het alarm direct aan.

Of kan ik inlezen terwijl het alarm afgaat?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

snix

Citaat van: Mr Rens op 08-01-2011 13:48:46
Maar hoe krijgen we het systeem nou weer aan de praat? Heb nieuwe batterijen, maar helpt niet. Hoe kan ik nu inlezen zonder zekering 6? Zodra ik de zekering terugplaats begint de hele ellende opnieuw, want dan gaat het alarm direct aan.

Of kan ik inlezen terwijl het alarm afgaat?

Vond dit nog ergens op het forum het resultaat ervan niet gevonden. Zelf lijkt het me sterk dat je het alarm zo kan uitschakelen maar het is het proberen waard.
Dus oordoppen in. Zekering 6 terug en onderstaande volgen.
Zou dat niet werken heb ik het gevoel dat mijn pertinente onzin zoals het is verklaard door dirk toch werkelijkheid gaat worden. Met de programmeerbox die in het document eerder beschreven staat kun je ab's inleren of het alarm nu armed is of niet.

Citaat van: mdl op 04-02-2010 18:00:06
Ik heb het handboekje gevonden en dat meldt:

Het alarm uitschakelen zonder afstandbediening:
-ontgrendel portier met sleutel
-alarm gaat af gedurende ongeveer 30 seconden.
-zet het contact aan binnen 10 sec nadat alarm is gestopt
-Het alarm is nu uitgeschakeld.

Misschien het proberen waard als zek. 6 er gewoon in zit.
EDIT: Als je dit hebt gedaan de eerste stappen van het document volgens 5x aan-uit enz. Om de ab weer in te leren

Mr Rens

Heb ik allemaal al geprobeerd afgelopen week, heb dat documentje zelf ook. Helpt allemaal niet. Ik probeer de ontvanger te pakken te krijgen, hoe ziet deze er uit? Ik zie niets zitten wat er op lijkt achter het dashboardkastje.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Mr Rens

Ik lees ergens iets over een relais 210/211. Heeft dat met het alarm te maken? Waar zit dat kreng?

Jeff

De kap bij je pedalen weg halen en je ziet hem vanzelf zitten. Heb ook al aangegeven dat je daar misschien eens naar moet kijken, misschien is die wel stuk namelijk of werkt die niet meer goed. ;)

Voor als nog zou ik hem der even uithalen, en na een tijdje weer terug plaatsen om te kijken of het dan wel weer werkt, zo niet dan heb je misschien je relais stuk.
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Jeff

Citaat van: snix op 06-01-2011 14:47:15
Citaat van: Dirk342 op 05-01-2011 20:58:52
Helaas...

pertinente onzin !
Gast doe es rustig...
Keer meegemaakt dat het op die manier niet ging. Ik had inderdaad iets minder scheel in vadis moeten kijken voordat ik het bericht plaatste dan had ik het gezien.
Zal even een passende rectificatie plaatsen.  >>>KLIK<<< Toch ben ik van mening dat je hier wel iets anders mee om mag gaan en niet iemand meteen als idioot te beschouwen. Mijn reactie op het onderwerp was deels uit eigen ervaring. Met de oplossing die ik aandroeg was het hem gelukt.

edit: link aangepast
Reageer der zelf dan ook niet zo happig op!
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Mr Rens

Citaat van: Jeff op 08-01-2011 14:54:12
De kap bij je pedalen weg halen en je ziet hem vanzelf zitten. Heb ook al aangegeven dat je daar misschien eens naar moet kijken, misschien is die wel stuk namelijk of werkt die niet meer goed. ;)

Voor als nog zou ik hem der even uithalen, en na een tijdje weer terug plaatsen om te kijken of het dan wel weer werkt, zo niet dan heb je misschien je relais stuk.

Kiek um goan, ga ik dat eens ff proberen. Danku

Mr Rens

Zo relais er uit, zat wel een beetje verstopt achter wat stekkers en kabelboompjes. Zag dat hij er niet helemaal goed in zat (losgetrilt denk ik) Dus hopen dat hij nog goed is

Mr Rens

Maar nog kan ik de ontvanger van de AB niet vinden, heeft iemand daar een foto van? Ik zie niks zitten wat er op kan lijken achter het dashboardkastje

snix

Ontvanger is het relais zie hieronder.

Radio-ontvanger:
De in de regeleenheid ingebouwde sensor voor het radiosignaal gebruikt de kabel in de rechter achterklepschakelaar als antenne.

Achter het dashboardkastje zit de ontvanger van het lock unlock systeem, welke jij niet hebt.

Mr Rens

Oke, en die achterklepschakelaar zit in de achterklep?? Of waar moet ik dat zoeken? Het tijdelijk verwijderen van het relais heeft overigens geen effect gehad. Iemand nog zo een op de plank liggen voor weinig?

snix

Citaat van: Mr Rens op 08-01-2011 16:57:18.
Oke, en die achterklepschakelaar zit in de achterklep?? Of waar moet ik dat zoeken? Het tijdelijk verwijderen van het relais heeft overigens geen effect gehad. Iemand nog zo een op de plank liggen voor weinig?
Wat wil je daar gaan doen?? Daar heb je volgens mij niet veel te zoeken om jou probleem op te lossen. Relais moet ik nog wel ergens hebben. Welke kleur heeft die van jou zwart groen bruin of iets anders ??

Mr Rens