Reservoir Stuurbekrachtiging zweet/lekt

Gestart door bkop, 04-01-2011 22:01:34

Vorige topic - Volgende topic

bkop

Bij mijn V70 Diesel ('98) lekt het Reservoir van de Stuurbekrachtiging op de dynamo.

Is dit een bekend euvel of exemplarisch (een woord dat je niet vaak hoort  ;) )

Moet ik dan het hele reservoir vervangen of iets anders, het niet te zien zonder los te halen.

Ik ben benieuwd naar raadgevingen. Alvast bedankt.

Brt

Jack v

Het zal bij een aansluiting van een slang zijn. Even ontvetten en schoonmaken en goed  kijken. Niet te lang mee wachten als de slang barst heb je een groter probleem, voor jou veiligheid en anderen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

thuur

Is de bovenkant ook vettig? Dan even een nieuw dopje halen bij de dealer.

Lekkage aan de onderkant komt eigenlijk niet voor, of je zou al een slangklem of koppeling los hebben zitten.

Gr ;)

cas

Citaat van: thuur op 04-01-2011 22:13:01
Is de bovenkant ook vettig? Dan even een nieuw dopje halen bij de dealer.

Lekkage aan de onderkant komt eigenlijk niet voor, of je zou al een slangklem of koppeling los hebben zitten.

Gr ;)

bij mij was het groene pakkingringetje wat beschadigd op een of andere manier en is de gehele hoge drukleiding nogal verroest waardoor de beide draaiende delen aan elkaar zijn gekoekt, niet los te krijgen :-( heb gelukkig al een nieuwe slang van Volvomio. Maar is een klus van heb ik jou daar om die naar het stuurhuis te krijgen...

Overigens schijnt de dynamo de werking van atf niet al te fijn te vinden, dus wacht niet te lang!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....