onderdelen en gereedschap carterontluchting

Gestart door Gompiev70xc, 05-01-2011 14:21:35

Vorige topic - Volgende topic

Gompiev70xc

Deze week ben ik begonnen om me voor te bereiden op het vervangen van de carterontluchting. Dat schijnt bij een MY2000 iets anders te zitten dan bij de wat oudere versies, waarvan diverse werk- en onderdelenbeschijvingen op dit forum en ook verder op internet staan.
- Zo moet de snelkoppeling van de benzineleiding die door het inlaatspruitstuk is geweven, losgemaakt. Geen idee hoe dat moet. SBV zou daar een tooltje voor hebben bedacht.
- navraag bij Svala Prinsenhof leerde dat ik daar ongeveer €300 - €350 kwijt zou zijn aan de benodigde onderdelen (potje, slangen en klemmen).  :eusa_shifty:
Véél meer dan dat ik elders op het forum lees (bedragen van zo'n €130 kan ik me herinneren). Bij IPD verkopen ze een complete set http://www.ipdusa.com/Volvo-S70V70-P80/Engine/PCV-System/PCV-1999-2000-Turbo/p-128-364-861-4159/ voor 238 dollar. En dan moet het nog verzonden worden... Zijn er nog andere opties? :eusa_think:

Groet;
G.

mevita

thuur

Slang A, C en G kun je herbruiken (goed doorspoelen), H bestel ik alleen nieuw bij vroegere motoren (modificatie op hoogte van potje F). Koper ringen heb je absoluut nodig, F en inlaatspruitstukpakking ook altijd nieuw bestellen (F kost meer tijd aan schoonmaken dan een nieuwe). Slangklemmen krijg je ook bij de bouwmarkt, ook in RVS, maar zal qua prijs niets uitmaken.

Gr 8)

Gompiev70xc

ha Thuur!
dank voor je advies. klinkt veel aangenamer dan dat van vele anderen die het hebben over verbrokkelende slangen waarvan het schoonmaken geen zin heeft of niet kan wegens kapot..! of hebben ze het dan over de vacuumslangen?
Enneh.. ik krijg maar geen advies over het ontkoppelen van die rare brandstofleiding die door het inlaatspruitstuk loopt.. zou een truukje voor zijn?!

groet;
Govert

animalT5R

Citaat van: Gompiev70xc op 11-01-2011 19:44:16
ha Thuur!
dank voor je advies. klinkt veel aangenamer dan dat van vele anderen die het hebben over verbrokkelende slangen waarvan het schoonmaken geen zin heeft of niet kan wegens kapot..! of hebben ze het dan over de vacuumslangen?
Enneh.. ik krijg maar geen advies over het ontkoppelen van die rare brandstofleiding die door het inlaatspruitstuk loopt.. zou een truukje voor zijn?!

groet;
Govert
Bedoel jij de fuelrail die er bovenop zit ?
Plaats eens een foto anders.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Sbv

ha Thuur!

groet;
Govert
Het is als je het ziet een heel simpel systeem. Je hebt bijv dit nodig
http://www.v70xc.com/forums/showthread.php?t=14422

Ik heb zelf wat gemaakt van een fiets onderdeel. Eigenlijk dien je 2 metalen weerhaakjes naar binnen te drukken en dan trek je de leiding zo los. Je kan ook wat tobben met een paar kleine schroevendraaiers

Gompiev70xc

Sbv

Als je een klein busje maakt wat je net over je brandstofleiding heen krijgt ben je er, dat heb ik dus gedaan en dan ben je zo klaar. Stripje metaal rond zien te buigen dus

thuur

ha Thuur!

Daar worden voornamelijk de vacuumslangen mee bedoeld inderdaad.

Gr ;)

Jaco S

Ik heb slang C toen de tijd wel vervangen bij mij. Ik weet niet waarom wel, ik weet wel het de duurste slang was. F zijn de kosten volgens mij ook niet voor een nieuwe.
En vergeet zeker de koper ringen niet, wij hadden het over het hoofd gezien en na 2 dagen begon die opeens vloeistof te lekken.