Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 11-12-2011 13:47:29
Citaat van: elianmars op 11-12-2011 13:44:45
In het S60 D5 topic wordt ook nog gesproken over een hydraulische motorsteun die kapot kan zijn, waardoor er druk verloren gaat.

TCV(part 30637251) hebben we niet vervangen, maar degene die de vacuumpotten bediend

Bij mij zit er een andere op dan deze, dus niet 30637251

Motor steun kan je testen in Vida, deze doen wel iets daar het geluid anders wordt als je in Vida dit activeert.

TCV ergens lenen of gelijk maar een andere bestellen

@Jasper ? zou jij deze eens willen kijken of dit werkt bij Arjen ? dan kunnen we die eventueel uitsluiten

Wat bedoel je? TCV uitwisselen? Waar zit dat ding?  :eusa_shifty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

Citaat van: elianmars op 11-12-2011 20:12:51
Geen idee waar die Denso sensor voor is, maar dat is geen tcv.

Het is een  Load air pressure transmitter volgens google

antraciet

vond dit ook nog;

Nadeel van de fout codes is dat de ene het gevolg van de andere kan zijn. 2120 is brandstof signaal, 6805 turbodruk. Mocht er een drukpiek zijn voorgekomen dan kan het zijn dat de computer dit niet meer kon bijregelen met de brandstof en daardoor een code heeft gegeven alhoewel ik dit zelf nog nooit gezien heb.
Mocht er een brandstof probleem zijn kan het zijn dat de computer een X druk bij een X brandstofwaarde wil zien, de brandstof ook in de juiste waarde zal aansturen maar toch ziet dat deze niet tot de juiste waarde komt. De turbodruk kan dan te hoog zijn voor de brandstofwaarde met een foutmelding tot gevolg. De druk melding zie je wel vaker in combinatie met een ander probleem. Zelfde voor het lambda signaal. De turbodruk regelventielen, TCV, willen na een X kilomters wel problemen geven door smeer in de druk leidingen. Dit smeer komt weer van de carter ventilatie. De TCV zal dan langzamer gaan reageren of blijven hangen. Mocht dit gebeuren dat zal de computer eerst een weg zoeken om er omheen te werken en wil dit niet dan gooit hij de kraan dicht, noodloop noemt men dit ook wel. De druk is dan minimaal, gaspedaal reaktie sloom en in sommige situaties is er een toerental begrenzing.

Waar het probleem zit..

Inhouden is een bekende. Zou ergens om en nabij de 3500 toeren moeten zitten. Hier is een software update voor de injectie computer voor uitgegeven.
Het kan ook aan de brandstofdruksensor liggen welke in de injector galerij zit. Dit is een electronische sensor i.p.v. een mechanische regelaar op de oudere modellen. Deze sensor geeft aan de brandstof computer door welke druk in de galerij aanwezig is. Deze opzet doet iets anders z'n werk dan oudere systemen en kan behoorlijk variaties in druk in heel korte tijd realiseren. Misschien dat de sensor te langzaam z'n werk doet.

De TCV druk regelaar kan ook het probleem zijn plus de druk leiding vanaf het turbo compressor huis naar dit ventiel. (De rood gecodeerde leiding) Vroege R's konden een probleem hebben bij de nippel waar de leiding op zit bij het compressorhuis, nippel rand was te scherp. Moet ook een technisch rapport van te vinden zijn bij de dealer. Een nieuwe nippel of afronden van de bestaande en een nieuwe leiding zou dan de oplossing kunnen zijn.

Nummer 1, waar ik eerst naar zou kijken, is de luchtmeter. Reinigen kan, ook het luchtfilter checken. Rotdingen kosten nieuw bijna 400 Euro trouwens...
Let wel dat de computer even tijd nodig heeft om waarden in te leren dus de kans bestaat dat de motor even goed z'n werk doet maar vervolgens toch weer de problemen naar boven komen.

En dan natuurlijk de bougie pluggen etc, het meer standaard werk. Mocht je vaak 't zelfde merk brandstof tanken dan zou je nog een tijdje een ander merk kunnen proberen.

Is dit allemaal tiptop in orde dan kun je over een chip gaan nadenken. Het is natuurlijk makkelijk op niets te zeggen en een chip er in te zetten om vervolgens de tuner naar het probleem te laten zoeken maar zo werkt dat niet. Ook grote kans dat de tuner de chip er weer uit trekt met de opmerking om terug te komen wanneer de auto 100% in orde is.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes!

grijzev70tdi

Hmmm, gaat zo te lezen over een benzine. Niet over een diesel.

antraciet

Ja klopt maar blijkbaar zelfde toerental dus misschien toch softwarematig aan te passen?

grijzev70tdi

Dan moet je even met de dealer bellen. Durf het zo niet te zeggen.

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 11-12-2011 20:47:52
Citaat van: Sbv op 11-12-2011 13:47:29
Citaat van: elianmars op 11-12-2011 13:44:45
In het S60 D5 topic wordt ook nog gesproken over een hydraulische motorsteun die kapot kan zijn, waardoor er druk verloren gaat.

TCV(part 30637251) hebben we niet vervangen, maar degene die de vacuumpotten bediend

Bij mij zit er een andere op dan deze, dus niet 30637251

Motor steun kan je testen in Vida, deze doen wel iets daar het geluid anders wordt als je in Vida dit activeert.

TCV ergens lenen of gelijk maar een andere bestellen

@Jasper ? zou jij deze eens willen kijken of dit werkt bij Arjen ? dan kunnen we die eventueel uitsluiten

Wat bedoel je? TCV uitwisselen? Waar zit dat ding?  :eusa_shifty:
Kijk even naar de link die ik wat eerder neergezet heb, daar kan je de plaats van diverse componenten kijken. Zo te zien ergens nabij de inlaat/EGR

grijzev70tdi

Aah dank. Heb even gekeken, maar moet toch wel vrij simpel uit te wisselen zijn

antraciet

@ marcel. De sensor rechts engine mount's control valve hebben  Sander en ik uitgewisseld

elianmars

Citaat van: antraciet op 11-12-2011 22:24:29
http://i43.tinypic.com/3531dvo.jpg

@ marcel. De sensor rechts engine mount's control valve hebben  Sander en ik uitgewisseld

En ik bedoel de turbo control valve, tcv dus. Probeer die eens uit te wisselen.

antraciet

Citaat van: elianmars op 11-12-2011 22:28:34

En ik bedoel de turbo control valve,  dus. Probeer die eens uit te wisselen.

Gaan we doen bij de volgende ontmoeting  ;)

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 11-12-2011 22:29:33

@ marcel. De sensor rechts engine mount's control valve hebben  Sander en ik uitgewisseld

ooow?  ;D

antraciet

Citaat van: antraciet op 11-12-2011 22:29:33

Tenminste als die van Sander past

Sbv

Nee ik heb een andere, heb ik al opgezocht in Vida anders zou het geen probleem zijn.

antraciet

Ga morgen waarschijnlijk de rooie ophalen en kijk dan wel ff bij Jasper  ;)  :eusa_shhh:  :evil: