Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

grijzev70tdi

Jammer, ik vanaf woensdag lekkereen week naar Zweden, naar het WRC :eusa_dance:. Dus ander moment kan wel ;).
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

@ Sander Wil graag meeten om te kijken waar het vandaan komt En ik wil wel onder de auto gaan hangen  ;) Duidelijker  :D

elianmars

Citaat van: antraciet op 07-02-2011 23:50:22
Citaat van: elianmars op 07-02-2011 23:48:41
Heb je nou nog niet twee andere bouten er in gedraaid?  ::) ;D

Die bouten komen die in datgene waar je tegenaan kijkt als je de banden eraf haalt? Heb het gevoel dat het  ralle kopjes schakelstangen zijn oid  ???

(Foto is van Roetmobiel, om het duidelijk te maken)

Precies in het midden. Je stalen velgen hoeven er niet eens af, want daar zit geen naafdopje op. Je kunt zo de oude bouten er uit draaien en de nieuwe er in.

Echt, voordat ik die bouten er in had gedraaid, dacht ik dat mijn versnellingsbak gaar was, zo'n geluid was het. Toen las ik op het Volvo-forum over deze bouten en hoopte dat de herrie over zou zijn met die dingen.
En zowaar, dat was de oplossing!

Het zou mooi zijn als dat ook de oplossing voor jouw irritatie zou zijn  :eusa_pray:

antraciet

Citaat van: elianmars op 07-02-2011 23:56:55
Citaat van: antraciet op 07-02-2011 23:50:22
Citaat van: elianmars op 07-02-2011 23:48:41
Heb je nou nog niet twee andere bouten er in gedraaid?  ::) ;D

Die bouten komen die in datgene waar je tegenaan kijkt als je de banden eraf haalt? Heb het gevoel dat het  ralle kopjes schakelstangen zijn oid  ???

Precies in het midden. Je stalen velgen hoeven er niet eens af, want daar zit geen naafdopje op. Je kunt zo de oude bouten er uit draaien en de nieuwe er in.

Echt, voordat ik die bouten er in had gedraaid, dacht ik dat mijn versnellingsbak gaar was, zo'n geluid was het. Toen las ik op het Volvo-forum over deze bouten en hoopte dat de herrie over zou zijn met die dingen.
En zowaar, dat was de oplossing!

Het zou mooi zijn als dat ook de oplossing voor jouw irritatie zou zijn  :eusa_pray:

Ga ze meteen bestellen  :eusa_pray:

grijzev70tdi

Is Arendsen al open dan?

antraciet

elianmars

grijzev70tdi

antraciet

Citaat van: grijzev70tdi op 08-02-2011 00:01:14
Bijna het zelfde :eusa_liar:

Meestal bestelen ze mij als ik iets bestel   ;D

grijzev70tdi

Komt me aardig bekend voor ;D

Sbv

Als je toch bij Arendsen bent, vraag eens voorzichtig of men een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Baksteun hebben we al gedaan. overige motorsteunen zouden eerder meer resonantie moeten geven. Veerpootlager zou je wel moeten horen kraken uiteindelijk. Wiellagers hoor je wel zingen. Reactie stangen hoor je klepperen op onverhardeweg.

Is het enkel bij opschakelen of ook bij terug schakelen?

Snellebaksteen

Ik heb het ook hoor met de D5. Alleen bij bruusk opschakelen een "klonk". Als ik rustig en normaal doe is er niks aan de hand, als ik een petje in een golf wil laten schrikken en ik haal flink door in de versnellingen danm hoor ik het wel.
Ik zal binnenkort die bouten eens vervangen, kost vast de wereld niet en wie weet helpt het.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Sbv

Jullie kunnen wel een klonk meeting houden  ;D

antraciet

Citaat van: Sbv op 08-02-2011 07:21:13
Als je toch bij Arendsen bent, vraag eens voorzichtig of men een idee heeft wat het zou kunnen zijn. Baksteun hebben we al gedaan. overige motorsteunen zouden eerder meer resonantie moeten geven. Veerpootlager zou je wel moeten horen kraken uiteindelijk. Wiellagers hoor je wel zingen. Reactie stangen hoor je klepperen op onverhardeweg.

Is het enkel bij opschakelen of ook bij terug schakelen?

Het is enkel bij opschakelen en duidelijker te horen aan pass.zijde

antraciet

Arendsen gebeld met de kloink vraag  Ze zeiden dat het zou kunnen liggen aan de subframerubbers maar voor een echte diagnose moet er een monteur mee rijden. Morgenmiddag dan maar even langsgaan .Toen ik vroeg om de bouten had hij iets over "heb je daar een brief van Volvo-Nederland over gehad"?