Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Dat zag ik ook ja, Misschien dat hij nog een update kon krijgen. Maar goed ik ga morgen ff langs de dealer moet wel kunnen vertrouwen op de auto. En ja heb de 850 ook nog, maar weet je heo zwaar zo'n N is als je hem alleen van de oprit af moet duwen  :eusa_wall: :eusa_wall:

grijzev70tdi

Heb niks over een update kunnen vinden. Was er eigelijk al een beetje bang voor dat je bij de dealer terecht kwam. zij zijn bijna de enige die echt in het systeem kunnen komen. Wij kunnen alleen in de motor komen, verder ook niks.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

En rekenen ze elke update apart, dus zeg maar radio = kassa . Tellerunit = kassa. Binnenspiegel=kassa etc?

grijzev70tdi

grijzev70tdi

Heb je de teller er toevallig nog uit gehad of de stekker er wel goed in zit? Ze hebben wel eens mee gemaakt in ruurlo dat een draadje niet helemaal fijn in de stekker zat. Was als ik het goed heb een bruine. Dit is je massadraad geloof ik ;)

antraciet

nee nog niet gedaan maar zou dat het totaal aan rare kuren veroorzaken dan?

grijzev70tdi

Maar heb je toch ook? klok waar niks van klopt, dimt uit zich zelf. Kan met massa te maken hebben.
Teller draai je er met 5 minuten uit

antraciet

Ga vanavond na 22.00 wel ff kijken ;) Brr koud :(

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 08-03-2011 20:02:06
Heb niks over een update kunnen vinden. Was er eigelijk al een beetje bang voor dat je bij de dealer terecht kwam. zij zijn bijna de enige die echt in het systeem kunnen komen. Wij kunnen alleen in de motor komen, verder ook niks.

Dat heb ik ook. Ik heb een uitleesapparaat, maar kan alleen in de motor. Foutcodes van de motor zijn te wissen. Verder niks.

antraciet

Plastic klepje voor de tellerunit kun  je eruit halen door stuur op de laagste stand en dan met beleid eruit trekken daarna 4x torx toch? en moet de + van de accu eraf tijdens dit werkje?

grijzev70tdi

Ja inderdaad, zijn volgen mij 2 torxen, maar kunnen er ook 4 zijn. Durf het niet te zeggen. + hoeft er niet af, zolang je maar zorgt dat je auto NIET op contact zet.
Als pa nou eens ff thuis komt met de D5 kan ik ff kijken voor je hoe het zit >:(

gltman

plastic kap bovenaan losnemen naar je toe halen en bovenste kapje van stuurkolom klikken, komt vanzelf mee als je de kap rond de tellerbak los neemt.

zit met vier torx 25 vast, het niet aanslaan komt niet uit je tellerklok, auto loopt ook zonder communicatie met de tellerklok , zit in een ander gedeelte CAN netwerk dan de motor etc.

wat doet hij precies op het moment dat hij niet start?? gaat de motor wel rond maar slaat deze niet aan??
kan zijn dat ik er over heen heb gelezen, die andere problemen van je met dat grootlicht lampje en die klok die verkeerde tijden aanneemt zit wel in je tellerklok, deze zijn (mits nog niet verprutst) nog wel te repareren.

en wat je zei over die dimlichten die niet meer reageren, blijven deze ook branden nadat je de auto van contact hebt gehaald, of bedoel je hiermee dat deze blijven branden in alle standen terwijl deze op contact staat??

antraciet

Als hij niet wil starten draait ie 1x rond daarna alleen tiketiketik van de startmotor. Verlichting kun je niet uitschakelen ook niet met de draaiknop als hij op kontakt staat oftewel het laatste uit jouw post

gr Arjen

grijzev70tdi

Citaat van: gltman op 08-03-2011 20:53:05
het niet aanslaan komt niet uit je tellerklok, auto loopt ook zonder communicatie met de tellerklok , zit in een ander gedeelte CAN netwerk dan de motor etc.

Hadden maandje geleden ook V70N (2,4T  girltronic) en die deed nik zonder tellerklok hoor. Of dat moet anders zijn omdat het girltronic is en Arjen z'n auto handbak

antraciet

Nog even een quote uit het volvo-forum

Ik herken het probleem van een achteruit lopende klok (zie link) echter had ik daardoor geen problemen met de accu.
Misschien is je accu niet leeg maar verstoord een defecte tellerunit je canbus electronica waardoor de auto "denkt" dat je accu leeg is Confused

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=37094&highlight=ets1