Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Citaat van: grijzev70tdi op 24-10-2011 22:01:10
Hebben niet echt goed getest dan die accu. Of je hebt lekstroom

Zijn waarschijnlijk prutsers want de vorige keer zou de accu ook nog goed zijn. Echt niet dus. Daarbij komt dat monique 's morgens op de auto moet kunnen vertrouwen. Kwam trouwens een klant bij Snuuf die vertelde dat hij afgelopen zaterdag 6  :o accu's van de v70 had vervangen

grijzev70tdi

Van 1 V70? Is ie goed bezig geweest ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

antraciet

antraciet

Volgende week maar ff het interieur verfraaien. Het leer heeft een poetsbeurt nodig (iemand tips?). De pookknop en hoes moeten vervangen worden. Iemand ervaring met de adverteerder op Mp die hoezen aanbiedt voor 9,80? persoon uit Vlaardingen. Deze dus: http://link.marktplaats.nl/496442581 En de beschermkap op de motor trilt , maar eens even kijken wat daar aan te doen. Verder vandaag een potje op m'n tafel gekregen waarvan ik de herkomst niet wist. Bleek een reservoir te zijn voor vloeistof om het roetfilter te reinigen. Nu is mijn vraag of zoiets ook onder een N zit?? Verder geen problemen meer gehad met niet starten. O ja vorige week zag ik ineens dat er ook een lampje voor de richtingaanwijzer in het instrumentenpaneel zit. Nooit gewerkt , nooit gezien  ;D. Wordt misschien toch eens tijd om het te laten repareren. Las iets over Ets1?

groet Arjen

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 27-10-2011 21:42:33
En de beschermkap op de motor trilt , maar eens even kijken wat daar aan te doen.

Waarschijnlijk de rubberen dopjes niet goed zitten. Even er af halen en goed doen.

Citaat van: antraciet op 27-10-2011 21:42:33
Verder vandaag een potje op m'n tafel gekregen waarvan ik de herkomst niet wist. Bleek een reservoir te zijn voor vloeistof om het roetfilter te reinigen. Nu is mijn vraag of zoiets ook onder een N zit??

Misschien achteraf ingebouwd. Bij ons zit hij er wel onder. Maar reinigingsvloeistof heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk. Hoeft volgens mij ook niet gereinigt te worden. Je moet het een een beetje zien als een katalysator.

Sbv

aftermarket roetfilter hoeft niets mee gedaan te worden schijnt.

antraciet

Aha. Ik weet dat onder de mijne een aftermarket zit. Vroeg me alleen af of bij af fabriek er wel zo'n potje zit. Zou ergens bij de benzinetank zitten (bij renault iig)

grijzev70tdi

Geen idee hoelang hij er bij ons onder zit. Denk met  een paar jaar geleden met die actie van Volvo dat je hem er voor niks onder kon zetten. Dacht dat er nog wel een formulier bij zat :eusa_think:

Je kunt even snel kijken of hij er onder zit, zit ongeveer in het midden van de auto.

zoiets, maar dan zonder die leidingen (dit is MY 05)

Edit: ik zie dat je het al weet ;D

antraciet

die leidingen zijn toch van de lambdasondes?

grijzev70tdi

Dacht dat het met het renegeren (ofzo) van het roetfilter te maken heeft. Geeft soms wel problemen heb ik gehoort

antraciet

grijzev70tdi

Sbv

Dat is een filter wat ik eronder heb zitten met af fabriek zo een brandstof zuiper. leidingen zijn druk leidingen om drukverschil over filter te meten

grijzev70tdi

en aan de hand daarvan het filter te reinigen? Brandstof verbruik is met achteraf roetfilter ook meer hoor. We komen nauwelijks aan de 1000 km op een tank. Meestal 850 a 900. En rijden dan redelijk netjes. De TDI was zuiniger. Weet niet waar jullie op uit komen?

Taranis

Voor 850 kilometer teken ik direct. Vanmorgen ging na 710 km (waarvan 680 km met fluwelen voetje en 30 km ~200 km/h) het lampje branden. Dat is ongeveer een zuinigheidsrecord voor mij ;D