Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Lijkt erop dat ik morgen helaas alleen uit het verre oosten kom, of er moet zich nog een liefhebber aanmelden die mee wil rijden  ::)

grijzev70tdi

Ik moet inderdaad afhaken, het is voor mij niet verstandig om te gaan, ik moete dinsdag om 8 uur weer op mijn stage zijn, dus dat gaat niet goed komen ben ik bang :-\ :'(
Sorry :eusa_silenced:

Succes morgen! ;)

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Vanavond zijn de dakrails erop gezet en tevens schonen filters en olie erin. tot slot nog de baksteun deels vervangen daar deze wat gaar was.

Todo draagarmen aan de voorzijde.

Het was gezellig Arjen, Richard, Bouke en Marcel

knoopie

was weer lonend met elkaar, dakstrips die er al bijna op zaten toen ik kwam,olie verversen met een oliefilter die zeer makkelijk los kwam  :eusa_whistle:

hoop dat je goed bent aangekomen t'was leuk elkaar weer gezien te hebben.
sterkte met je arm!
ene bedankt voor de versnapperingen jongens!

;)

elianmars

Zo, ik ben weer thuis  ;D

Vanavond de N onder handen genomen. Om 19:15 uur was ik er helemaal klaar voor. Om 19:30 uur kwam Sander binnen, maar Arjen liet even op zich wachten  :eusa_think:
Om iets voor 20:00 uur kwam Arjen dan toch aanrijden  ;D
Hij was een afslag te ver gereden en moest bij de volgende afslag keren (tijd voor nieuwe navigatie cd's?  ;D) en daarna naar mijn huis gereden, waar ik dus niet meer was  :eusa_shifty:

Reinier zou ook komen, maar zijn vrouw is ziek thuis gekomen, dus dat was helaas een N minder voor de deur  :-\
Beterschap voor je vrouw, Reinier  ;)

We zijn begonnen met de dakrails. De lijsten er af getrokken (waarbij de helft van de kunststof klemmen afbrak) en de gootjes schoon gemaakt. Wat een vuil verzamelt zich daarin, zeg......
Arjen en ik waren al enthousiast een dakrail aan het vastschroeven, toen Sander opmerkte dat het misschien handiger zou zijn om eerst de daklijsten weer terug te plaatsen  :eusa_doh: ;D

De bestaande daklijsten hebben we afgezaagd. Ik heb mijn oude daklijsten gebruikt voor de maat. Dat was toch wel handig.
Nadat de lijsten er weer op zaten, hebben we de dakrails gemonteerd. Omdat er een aantal klemmetjes was afgebroken, heb ik hier en daar de lijst vast gelijmd en gefixeerd met ducttape. Mooie R-striping, volgens Arjen  ;D

Sander heeft het luchtfilter vernieuwd en was nog lekker aan het tobben om het deksel van de luchtfilterbox weer terug te monteren  ;D

Ondertussen was Bouke binnen gelopen. Ik wist niet dat hij zo komen, dus dat was wel een leuke verrassing  :D

Sander en Arjen hebben in de tussentijd ook nog "even" het interieurfilter vernieuwd. Dat zit reuze handig weggestopt in een bak, ergens bij de voetenruimte van de bijrijder.
Na veel gepiel is het uiteindelijk toch gelukt.

Toen hebben we de wagen opgekrikt en op assteunen gezet. Omdat Arjen af en toe een "kloenk" hoort tijdens het rijden en er op het Volvo-forum werd geadviseerd om te kijken of de rubbers onder de veren nog wel aanwezig zijn, wilden we de wielen er af schroeven.
Het zou verstandiger geweest zijn om eerst de wielbouten even te lossen, voordat de wagen omhoog gezet werd. En al helemaal omdat die bouten met ca. 450 Nm waren vastgedraaid.
Gelukkig kwam ook Richard binnen lopen, dus die mocht zich ook uitleven op de bouten  :eusa_whistle:
Na veel bloed, zweet en tranen konden de wielen er af. Sander wierp een blik op de draagarmen en constateerde dat het geen overbodige luxe zou zijn om de draagarmen te vervangen, of er nieuwe rubbers in te persen. Dat laatste mag van mij gebeuren als ik op vakantie ben, want ik heb er een trauma aan overgehouden  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik had intussen de carterplug er uit gedraaid en voor het eerst ging de olie er uit zonder een druppel te knoeien  :o :o Normaal gaat alles net naast het teiltje, of loopt mijn mouw in, maar deze keer ging het perfect.

Sander lag onder de wagen, op zoek naar het oliefilter. Niet te vinden...... We zagen wel iets wat op het deksel van het oliefilter leek, maar dat zat voor aan het blok, met de dop omhoog. Na Vadis geraadpleegd te hebben, bleek dat inderdaad het oliefilter te zijn.
De dop daarvan is los te draaien met een dop 36 (of iets in die richting) en niet met de mooie dop die ik voor mijn oliefilter heb gebruikt.
Een dop 36 hadden we niet, dus dan maar geprobeerd met een waterpomptang. Niet los te krijgen. Een moordenaar wilde het ook niet doen, dus op zoek naar een bahco.
Geen één bahco te vinden, terwijl ik er echt een paar moet hebben liggen  :eusa_think:
Na heel lang zoeken ging er ineens een lampje bij me branden. Ze lagen bij mij thuis  :-[ Ik ben in de afgelopen kerstvakantie bij Ronald geweest om een paar leidingen af te doppen in zijn badkamer en heb toen de bahco's meegenomen. Daarna ben ik doorgereden naar België.
Eenmaal weer thuis, heb ik ze uit de auto gehaald en in de hal gelegd. Mijn vrouw is toen zo vriendelijk geweest om ze op te ruimen, waardoor ik er nooit meer aan heb gedacht om ze mee terug te nemen naar de zaak  :eusa_doh:

Maar goed. Zelfs met de bahco wilde de dop nog niet los gaan  :eusa_wall: Uiteindelijk hebben we de oliepeilbuis gedemonteerd om er beter bij te kunnen en na heel veel kracht zetten ging de dop dan toch los  :eusa_dance:
Er zit nu dus weer verse olie in het blok, met een mooi nieuw filtertje.

Sander had een gezellig onderonsje met Arjen, onder de wagen. Het bleek dat de versnellingsbaksteun helemaal gaar was. Om dit (tijdelijk?) op te lossen, hebben we de kleine bus vervangen door het powerflex-gedeelte, dat ik nog had liggen. Ik ben benieuwd of er nu verschil is te voelen en of misschien de "kloenk" wel verdwenen is.

Na nog even gekeuveld en wat gedronken te hebben is iedereen rond 23:30 uur weer richting huis gegaan. Het was weer een leuk avondje kloten klussen  ;D

Bedankt voor de gezelligheid, mannen!  ;)

De trotse bezitter met zijn N:

Goh, wat zit dat interieurfilter op een handige plaats:

Iemand nog interesse in een paar stukjes daklijst?

De dakrails en de R-striping:

Het onderonsje:

Zouden ze bij de dealer ook met vijf man olie verversen?  ;D

Toch nog één echte Volvo aanwezig!  :eusa_angel:

Jeff

Haha geweldig mooi verslag, mooi dat alles toch nog goed gekomen is! :)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

antraciet

Zo ben dr weeer truste ;D

elianmars

Citaat van: antraciet op 25-01-2011 01:08:06
Zo ben dr weeer truste ;D

Ah, ik kan met een gerust hart naar bed, nu ik weet dat je thuis bent  ;D

Nog een kloenk gehoord onderweg?  :eusa_pray:

antraciet

kloenk is nu duidelijker aanwezig  ::) met schakelen

elianmars

Citaat van: antraciet op 25-01-2011 01:12:46
kloenk is nu duidelijker aanwezig  ::) met schakelen

Ah, dat is goed nieuws!  :D

NOT!!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik ga toch denken dat het de bouten in de wielnaven zijn, die ik heb vervangen door de gemodificeerde bouten. Ik had ook een kloenk, die ik vooral hoorde tijdens het overschakelen.

antraciet

Zal van de week wel even kijken .Maar niet voordat ik iedereen en vooral Marcel heb bedankt voor de gastvrije onthaal met koffie en koeken. En ik kom zo nog een keer van het roken af. In de auto wordt niet gerookt in de werkplaats niet  ;D

Hartelijk bedankt aan iedereen die geholpen heeft  :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_clap:

knoopie

zo je hebt aardig de gang er in gehad arjen
fijn dat je goed bent aan gekomen en merk je verschil?

:eusa_snooty:

elianmars

Dit zijn de bouten die ik heb gemonteerd (onderdeelnummer 30714142) :

Met de wielen die je er nu onder hebt, is het een klusje van niks. Je kunt er nu zo bij. Oude bouten er uit en nieuwe er in.

antraciet

In mn arm wel  :eusa_wall: De rest zal morgen blijken als ik weer door het achterhoekse landschap tuf ;)

knoopie

en de bouten zitten echt niet zo vast hoor...... :eusa_whistle: