Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

elianmars

Pfff..... Ik ben het zat. Ik ga douchen en lekker pitten. Tot later, mannen!  ;)

antraciet

ik ook truste enne  :eusa_clap: :eusa_dance:

grijzev70tdi

Mooi verslag! Vond het jammer dat ik er niet bij was. Enne het oliefilter.. je moet het even weten? Maar is dat bij sander zijn auto zijn auto niet precies het zelfde? :-\ Hebben jullie eerst olie afgetapt of eerst het filter los gedraait? Beter is om eerst het filter los te draaien en dan de olie af te tappen, anders blijft er een klein beetje oude olie achter in het filterhuis.
Interieur filter vind ik juist erg makkelijk vervangen bij deze volvo's. Paar torxjes los en kun hem er vlot uit halen ;)

Mooi dat de dakrails er op zit, viel het mee of was het meer werk dan gedacht?

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Sbv

Bij mij is het inderdaad hetzelfde, alleen nog geen olie gewisseld. We hebben eerst de olie afgetapt alleen het zat een beetje erg vast, lees geen 25 nm maar 350 nm ofzo. Het interieur filter die eruit kwam was de achterste, we hebben nu de voorste vervangen. Ik weet even niet wat wat is, maar je hebt keuze uit 2 stuks. Het zal er niet mee te maken hebben dat het geen origineel Volvo filter was

grijzev70tdi

Dat het schroefdraad nog heel was!

Sbv

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2011 18:32:25
Dat het schroefdraad nog heel was!
Zag er nog prima uit.

Mocht je je nog eens vervelen, Arjen heeft nog wat nieuwe draagarmrubbers nodig  ;D

grijzev70tdi

Is het niet handiger/goedkoper om er nieuwe draagarmen onder te zetten?? Want die rubbers zijn echt  :eusa_wall: om er in te krijgen.  Al hoe wel het met een pers wel aardig gaat.

Vervelen nooit ;D Altijd wel iets te doen

Groet Jasper

Sbv

We hebben het advies gegeven om de complete armen te vervangen

reneetje

Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

Zonder ervaring te doen in een uurtje per kant.....

Tja wat is dan makkelijker/goedkoper..... 8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

antraciet

Ik typ niet zoveel vandaag lees wel mee ;)

gr Arjen

grijzev70tdi

Citaat van: reneetje op 25-01-2011 18:48:11
Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

makkelijker: complete draagarm, maar dat is een geheel volgens mij met de fuseekogel, dus die vervang je dan ook gelijk
Goedkoper: rubbers

Het aan jou Arjen

Groet Jasper

Sbv

Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

Zowel voor als achter zijn redelijk op.

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 25-01-2011 19:24:00
Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

Zowel voor als achter zijn redelijk op.

Dus complete arm is beter en uiteindelijk ook goedkoper. Weet zo niet wat een complete arm kost. Hangt er natuurlijk ook van af of je origineel of imi wil

elianmars

De originele rubbers misschien wel, maar de powerflex toch zeker niet. Man, wat heb ik daarmee lopen tobben. Voor mij echt nooit meer. Dan maar wat meer kwijt voor complete draagarmen.