Antraciets N blogje titans en spoiler gescoord

Gestart door antraciet, 05-01-2011 15:31:22

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2011 18:22:48
Hebben jullie eerst olie afgetapt of eerst het filter los gedraait? Beter is om eerst het filter los te draaien en dan de olie af te tappen, anders blijft er een klein beetje oude olie achter in het filterhuis.
Interieur filter vind ik juist erg makkelijk vervangen bij deze volvo's. Paar torxjes los en kun hem er vlot uit halen ;)

Mooi dat de dakrails er op zit, viel het mee of was het meer werk dan gedacht?

Groet Jasper

Wat bedoel je met "er blijft een klein beetje oude olie achter"? We hebben het filter losgedraaid, terwijl de carterplug er nog uit was. De olie was nog steeds aan het nadruppelen. Dan kan er toch geen olie meer achterblijven?
Bovendien was ik bang dat de olie er bij het filter uit kwam zetten, als we niet eerst aftapten  :eusa_shifty:

Het interieurfilter paste niet lekker (imitatie), dus het dekseltje wilde er niet goed meer op gaan.

De montage van de dakrails ging eigenlijk wel goed. Het was alleen jammer dat er een aantal klemmetjes was afgebroken. Volgende keer maar zorgen dat er wat nieuwe klemmetjes klaar liggen.

Ik vind trouwens dat Arjen een behoorlijk bedrag heeft moeten neertellen voor de onderdelen. Ik ging er vanuit dat het voor die (als ik het goed heb) 118 euro origineel spul zou zijn, maar het was allemaal imitatie. Ook het merk olie had ik nog nooit van gehoord. Ik weet niet meer welk merk het was. De lege verpakking is de vuilnisbak in gegaan en die is vandaag geleegd.

antraciet

antraciet

onderdelen waren van het merk knecht Olie  eurol ;)

reneetje

Citaat van: Sbv op 25-01-2011 19:24:00
Citaat van: reneetje op 25-01-2011 18:48:11
Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

Zonder ervaring te doen in een uurtje per kant.....

Tja wat is dan makkelijker/goedkoper..... 8)
Zowel voor als achter zijn redelijk op.

Hmmm, achter ook dus?

Vreemd , dat zie je niet vaak , is ook een heel ander rubber.

Heb de mijne vervangen met een km stand van 170 dkm , en de achterste rubbers waren in nieuwstaat , terwijl de voorste al mooi versleten waren, vooral rechtsvoor , waar ook de fusee kogel veel speling vertoonde..... ::)

Edit,

Met achterste bedoel ik dus het achterste rubber van de draagarm voor
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

grijzev70tdi

Citaat van: elianmars op 25-01-2011 20:00:54
Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2011 18:22:48
Hebben jullie eerst olie afgetapt of eerst het filter los gedraait? Beter is om eerst het filter los te draaien en dan de olie af te tappen, anders blijft er een klein beetje oude olie achter in het filterhuis.
Interieur filter vind ik juist erg makkelijk vervangen bij deze volvo's. Paar torxjes los en kun hem er vlot uit halen ;)

Mooi dat de dakrails er op zit, viel het mee of was het meer werk dan gedacht?

Groet Jasper

Wat bedoel je met "er blijft een klein beetje oude olie achter"? We hebben het filter losgedraaid, terwijl de carterplug er nog uit was. De olie was nog steeds aan het nadruppelen. Dan kan er toch geen olie meer achterblijven?
Bovendien was ik bang dat de olie er bij het filter uit kwam zetten, als we niet eerst aftapten  :eusa_shifty:

Het interieurfilter paste niet lekker (imitatie), dus het dekseltje wilde er niet goed meer op gaan.

De montage van de dakrails ging eigenlijk wel goed. Het was alleen jammer dat er een aantal klemmetjes waren afgebroken. Volgende keer maar zorgen dat er wat nieuwe klemmetjes klaar liggen.

Ik vind trouwens dat Arjen een behoorlijk bedrag heeft moeten neertellen voor de onderdelen. Ik ging er vanuit dat het voor die (als ik het goed heb) 118 euro origineel spul zou zijn, maar het was allemaal imitatie. Ook het merk olie had ik nog nooit van gehoord. Ik weet niet meer welk merk het was. De lege verpakking is de vuilnisbak in gegaan en die is vandaag geleegd.

Nee dan kan het wel, de olie. Sommige bedrijven doen eerst de oude olie aftappen, carter weer dicht maken, nieuwe olie erin en dan pas het filter vervangen. Maar zo kan het ook uiteraard.
Eurol is goede olie, gebruiken het ook wel eens als de Bulk op is. Ik gebruik over het algemeen altijd imitatiefilters, MANN-FILTERS.
En 118 euro vind ik ook wel een hoop geld voor paar filters en 6 L olie. Als het orgineel volvo was oke, maar imitatie wel veel.

Groet Jasper
Grolsch, het klinkt al lekkerder

elianmars

Citaat van: reneetje op 25-01-2011 20:13:01
Citaat van: Sbv op 25-01-2011 19:24:00
Citaat van: reneetje op 25-01-2011 18:48:11
Nieuwe draagarmrubbers kosten 46 euro p/stuk , oude rubber verwijder je best met een luchtbeitel, nieuwe  pers je erin met de bankschroef.

Zonder ervaring te doen in een uurtje per kant.....

Tja wat is dan makkelijker/goedkoper..... 8)
Zowel voor als achter zijn redelijk op.

Hmmm, achter ook dus?

Vreemd , dat zie je niet vaak , is ook een heel ander rubber.

Heb de mijne vervangen met een km stand van 170 dkm , en de achterste rubbers waren in nieuwstaat , terwijl de voorste al mooi versleten waren, vooral rechtsvoor , waar ook de fusee kogel veel speling vertoonde..... ::)

Edit,

Met achterste bedoel ik dus het achterste rubber van de draagarm voor

Sander bedoelt ook het achterste rubber. Ik heb zelf gezien dat in ieder geval dat rubber van de rechter draagarm gescheurd is.

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2011 20:37:10

En 118 euro vind ik ook wel een hoop geld voor paar filters en 6 L olie. Als het orgineel volvo was oke, maar imitatie wel veel.

Groet Jasper

Dat bedoel ik  ;)

Wat betreft de olie, ik geloof best dat Eurol goede olie is. Ik had er alleen niet eerder van gehoord.

grijzev70tdi

Citaat van: antraciet op 25-01-2011 20:01:36
http://www.elferink.nl/nieuwdeel.php?M=24&O=1

Ik zou zeggen, complete draagarmen. Als alle rubbers niet fijn meer zijn (of gescheurd) ben je het geld ook kwijt. 46x 4= 184 euro
En 2x 95 = 190. Voor 4 euro kun je niet liggen klooien met rubbers.  Plus dat je nu ook een nieuwe fuseekogels hebt. Is ook wat waard. Die zullen ook niet erg fris meer zijn na 300.000 kilometer.

Groet Jasper

grijzev70tdi

Oow was weer te snel met andwoorden, fuseekogels zijn gewoon los :eusa_wall: Zijn alleen draagarmen zonder kogels!

Sbv

fusekogels dien je weer los te bestellen. Ik was voor originele draagarmen met wat korting 125 kwijt per stuk en rubbers zijn origineel ca 75 euro per draagarm en dan dien je deze er nog in te persen of te laten persen. bij mijn V70 heb ik de draagarmen compleet vervangen en ook gelijk fusee kogels en buitenste stuurkogels

grijzev70tdi

Citaat van: Sbv op 25-01-2011 20:52:08
fusekogels dien je weer los te bestellen.

Ik zag het ja

antraciet

dat wordt sparen voor een volgende minimeeting ;) ;D

grijzev70tdi

Heb je die rubberjes om de veer nog gedaan?

elianmars

Citaat van: grijzev70tdi op 25-01-2011 20:59:07
Heb je die rubberjes om de veer nog gedaan?

Die zaten er nog om. De nieuwe liggen nu bij mij in de kast  :eusa_whistle:

grijzev70tdi

Probeer zaterdag even te kijken of ze bij ons wel onder zitten, hij kraakt af en toe wel heel erg. Net over een veer verschiet.