knak en kopellingspedaal op de bodem

Gestart door macdriver, 05-01-2011 16:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Piet

Ook geen olie te zien bij je koppelingspedaal (lekke hoodcilinder)?

dennis850estate

Citaat van: macdriver op 05-01-2011 20:08:27
auto lekt geen olie en remolie staat op max

Hoofdcilinder gaat bijna niet stuk, hydraulische lager in de bak wel. Lekkage kan even duren omdat het eerst uit de beschermhoes van het lager moet lopen en daarna naar beneden door het vliegwielhuis. De hoeveelheid is niet groot. Probeer te ontluchten, misschien lukt dat zelfs al niet meer

Jack v

dan zou het peil toch al gezakt moeten zijn Dennis? Ik heb meer het idee dat er iets afgebroken is.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Piet

#18
Gaat er somber uitzien dus.
Er is niet veel meer bij MY 1999 wat kan afbreken vrees ik als ik zo naar de plaatjes in VADIS kijkt.
Voor de zekerheid (beetje met de moed der wanhoop) zou ik toch nog ff naar de hoofdcilinder kijken, maar Dennis is hier wel de deskundige bij uitstek wat betreft koppelingen, ik ben bang dat hij wel eens gelijk kan hebben met die werkcilinder die tevens als druklager fungeert bij jouw auto.

dennis850estate

Citaat van: Jack v op 05-01-2011 20:16:35
dan zou het peil toch al gezakt moeten zijn Dennis? Ik heb meer het idee dat er iets afgebroken is.

Zitten weinig mechanische delen in die kunnen breken. Alleen de leiding van hoofdcilinder naar slaaf gaat wel 1ns stuk. Daarom eerst alles uitwendig controleren op lekkage.

Piet

Hoe oud (in km) is de koppelgsplaat/ drukgroep eigenlijk?

macdriver

naar mijn weten 3ton maar ik moet de boekjes effe na pluizen en anders weten ze het wel bij volvo

macdriver

#22
Citaat van: dennis850estate op 05-01-2011 20:20:21
Citaat van: Jack v op 05-01-2011 20:16:35
dan zou het peil toch al gezakt moeten zijn Dennis? Ik heb meer het idee dat er iets afgebroken is.

Zitten weinig mechanische delen in die kunnen breken. Alleen de leiding van hoofdcilinder naar slaaf gaat wel 1ns stuk. Daarom eerst alles uitwendig controleren op lekkage.
het is nu te donker om diverse dingen te controleren en hij gaat morgen naar de dealer dus ik houd jullie op de hoogte
Ben bang dat het een hoop geld gaat kosten  :eusa_wall:
iedereen bedankt voor de snelle reacties  :eusa_clap:
oh ja die leiding waar je het over hebt loopt ie van koppelingspedaal naar de bak?

Piet

Als de bak er dan toch onderuit zou moeten en de koppeling heeft er 3 ton opzitten zou ik de drukgroep en plaat ook maar gelijk vernieuwen. En ook de achterste kruksskeerring vervangen.

macdriver

als de bak er onder vandaan moet dan doen we dat zeker weten een maal los is los en dan gelijk alles maar

The Demon

Citaat van: Piet op 05-01-2011 21:08:05
Als de bak er dan toch onderuit zou moeten en de koppeling heeft er 3 ton opzitten zou ik de drukgroep en plaat ook maar gelijk vernieuwen. En ook de achterste kruksskeerring vervangen.
mee eens Dat kost aan onderdelen de wereld niet, en als het toch losligt.....

Groet,
The Demon.

macdriver

zo het er nu naar uitziet valt het mee  :eusa_dance:
Er schijnt iets afgebroken te zijn aan het pedaal
Ga de auto zo halen en dan horen jullie meer

macdriver

achter het koppelingpedaal zit een asje en die was afgebroken  ???
Ik vroeg of het wel vaker voor kwam maar ik was de 1e waar het bij was gebeurt bij deze dealer
De rest is gecontroleerd en was allemaal in orde
De schade valt gelukkig mee dit keer  ;D

Jack v

Mooi dat het idd daar bij gebleven is, scheelt weer aardig in de knip.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

pcdaaf

Hallo allemaal,
Dan ben ik vandaag de 2e en dat precies 1 uur voor start vakantie. Precies hetzelfde; asje van koppelings pedaal eigenlijk losgebroken. Asje zit door het pedaal heen en is aan de 1zijde vastgelast.
Via Anwb en een auto bedrijf Apeldoorn was ik gelukkig na een uur of 2-3 weer op de weg. Asje is nu aan beide zijden vastgelast en hopenlijk heeft het nu een sterkere verbinding dan voorheen.
Groeten,
Ewald