knak en kopellingspedaal op de bodem

Gestart door macdriver, 05-01-2011 16:36:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

macdriver

rij effe naar de winkel en knak koppelings pedaal op de bodem
begreep dat er geen kabel inzit dus wat nu?
volvo begint al over een reparatie van 750 euro???? ivm dat de bak er onder vandaan moet
is er iemand die dit ook al heeft meegemaakt en wat meer kan vertellen
mvg rene(het gaat om een v70 diesel uit 99)

The Demon

Koppelingscylinder lek?

Groet,
The Demon.

macdriver

zit deze in de versnellingsbak?
er is geen olie onder de auto te vinden want dat vroeg de dealer ook

Jack v

ik denk dat de veer bij je koppelingspedaal geknapt is deze trekt het pedaal normaal terug. Even de schopplaat weghalen dan kun je et wat beter zien
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

macdriver

hoe bedoel je dat
ben in zijn 2 omdat ie nog rolde terug gekomen en thuis sloeg ie gelijk af
pedaal ligt helemaal op de grond en als ik hem naar me toe haal blijft ie staan alleen effe aantikken en hij ligt weer op de grond(geen druk meer op het pedaal dus)

Jack v

en eer zit nog wel olie in het reservoir?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

macdriver

als je de remolie reservoir bedoeld ja tot de max zonder dat ie bijgevuld is geweest

Piet

zie http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,45480.15.html

Citaat van: Jack v op 11-11-2010 22:37:21
Vandaag toch ma even na de dealer gereden voor een second opinion, wat bleek: topje van duwpennetje van hulpcilinder afgebroken, dit geeft dat schrapende/piepende geluid. hierdoor werd de slag korter,wat het hogere aangrijpingspunt verklaarde.  Scheelt weere een bom duiten, dank voor alle tips en steun :eusa_clap:

Jack v

dan is denk ik de gafffel afgebroken dan moet iddd de bak erachterweg. Als je voor de auto gaat staan en je kijkt naar de bak zie je aan de voorkant van de bak de hulpcilinder zitten daar zit de gaffel aan vast die de koppeling bediend.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Jack v

K*t Piet heeeft gelijk dat kan ook nog, dat was bij mij gebeurd.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

macdriver

he piet bedankt voor de link
koppeling werd wel eerst wat lichter qua druk en daarna viel ie tijdens het indrukken ineens weg tegen de bodem (moet de bak er nu onder vandaan?)

Jack v

Kijk even naar mijn laatste post Mac en controleer dit even en het linkje wat Piet aangeeft dat was idd bij mj gebeurd het pennetje wat tegen de gaffel duwt is van kunststof die willen weleens afbreken.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

dennis850estate

MY 99 heeft geen gaffel meer, maar een inwendig druklager  ;D

Als het hydraulische druklager lek is kun je dit zien door onder de auto te kijken. De vloeistof komt dan onder uit het koppelinghuis gedruppeld. Je kunt proberen nog een keer te ontluchten, maar ik ben bang dat dat niet meer helpt en de bak er af mag


Piet

#13
Ik zou de bak nog maar even laten zitten.
Ik zou eerst het hydraulische systeem maar es controleren mogelijkheden:
-lekke hoofdcilinder (zit achter je kopplingspedaal aan de andere kant van het schutboard)
-lekke werkcilinder (zit aan de voorkant op koppelingshuis tegen motor aan in een ring vast met een borgveer, je ziet hem zo zitten als je rechts onder het inlaatspruitstuk kijkt)
-tip van stang uit werkcilinder gebroken.

Het eerst lichter worden van het pedaal lijkt mij op een wegvallen van de oliedruk te wijzen.

(Edit: MY 1999 blijkt een en ander dus toch wat vervelender te kunnen zijn)

macdriver

#14
auto lekt geen olie en remolie staat op max
auto reed hiervoor prima en ook geen rare bijgeluiden met schakelen cq koppelen het is zo in eens gebeurt