Inbouwen afstandsbediening centrale deurvergrendeling

Gestart door VolvoHans, 07-04-2004 11:18:30

Vorige topic - Volgende topic

VolvoHans

Mijn volvo 850 is niet voorzien van een AB voor de CV. Dit zou ik graag inbouwen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Jacco850

Hallo Hans, als je ff met de zoek funktie zoekt op " inbouwen cv" dan kom je in een hoop berichten.
In bericht 29 staat het beschreven.
Grtn Jacco ;)

Edwin

Citaat van: VolvoHans op 07-04-2004 11:18:30
Mijn volvo 850 is niet voorzien van een AB voor de CV. Dit zou ik graag inbouwen. Heeft iemand ervaring hiermee?

Hans, koop alsjeblieft niet het systeem wat d.m.v. het plaatsten van een kastje (de ontvanger) achter het dashboardkastje zo op een stekker aan kan sluiten!!! Ik heb dit in mijn vorige 850 ook gehad en ben er bijna blijvend GEKKNETTERCRAZYGESTOORD van geworden!!! Bijna...
Of een orgineel Volvoalarm erinbouwen of naar een goede autoelectronica inbouwcentrale gaan. Laatste optie kost minder dan de Volvo AB èn je hebt er knipperende lichten bij (bij volvo niet).
Suuk7

gr. Edwin.  8)

ronkuh

Ik wilde net gaan uitleggen hoe je de originele Volvo AB (voor 96 euro)achter het dashboardkastje kunt inbouwen toen ik het bericht van Edwin las om dat vooral NIET te doen.....
Ik heb het namelijk vandaag toevallig in mijn eigen auto ingebouwd en het werkte direkt, en goed ook. :)
Edwin, wat mankeerde er dan aan jouw AB? (wat kan ik misschien nog verwachten??
Inbouwen stelt in ieder geval niets voor doordat het al is voorbedraad.

mark20v

Wellicht is een startonderbreker van asn een optie? Je hebt dan een tweevoudige onderbreking, de eerste voor de startmotor en de tweede voor de motorelektronica. Daarnaast stuurt deze centrale ook de richtingaanwijzers aan en kun je via de centrale je eventuele cv aansturen. Kosten rond de 150 euro (materiaal).

mark
Volvo separates men from the boys  

Edwin

Citaat van: ronkuh op 09-04-2004 23:22:46
Ik wilde net gaan uitleggen hoe je de originele Volvo AB (voor 96 euro)achter het dashboardkastje kunt inbouwen toen ik het bericht van Edwin las om dat vooral NIET te doen.....
Ik heb het namelijk vandaag toevallig in mijn eigen auto ingebouwd en het werkte direkt, en goed ook. :)
Edwin, wat mankeerde er dan aan jouw AB? (wat kan ik misschien nog verwachten??
Inbouwen stelt in ieder geval niets voor doordat het al is voorbedraad.

Hoi Ronkuh,

Dit systeem AB + kastje (jij praat alleen over AB maar ik neem aan dat je ook dat kastje bedoelt) werkte bij mij niet. Ik had heb ij aanschaf v/d auto bij de dealer gelijk in laten bouwen (fl. 350,=/€ 160,=!!) en gelijk al toen ik de auto ophaalde weigerde die +  de lampen knipperde niet! Maargoed, die lampen heb ik later zelf geregeld maar dat systeem...... Om een lang verhaal kort te maken ik heb er twee keer een nieuw systeem ingehad en twee was het echt niks, tig batterijwissels en tig keer niets! Mijn klacht was dat ie het gewoon willekeurig deed, dan weer wel dan weer niet. Meestal een keer of 10 achter elkaar wel en dan gewoon weer niet. Zelfs niet als ik naast de auto stond. Daarom mijn wellicht ietwat overdreven reactie. Nu heb ik het GAII alarm van Volvo met AB en die heeft nog nooit gehaperd in twee jaar tijd! Maar misschien heb ik twee maandagproducties gehad....
Ik ben benieuwd of de nieuwe eigenaar er ook nog last van heeft. (is een Regent Read Pearl 850 sedan 10V met T5 velgen. LZ-GG-**) Clublid?

Als jouwe wel werkt is dat in ieder geval mooi toch? Veel plezier ermee.

gr. Edwin.  8)

VolvoHans

96 euro? Is dit bij een volvo-dealer aangeschaft? Heb een prijsopgave van Euro250,- incl inbouwen gekrijgen. Dit prijsverschil is wel erg hoog.

Hans

ronkuh

Lijkt mij inderdaad wel erg hoog ! Het ding zelf (ontvangst/stuurmodule en 2 x afstandsbedieningkje) kost bij Volvo echt € 96,= ex btw. De aansluitingen zijn voorbedraad (althans in mijn '93 GLE) en bevinden zich achter het dashboardkastje. Dat betekent ca. 10 torx schroefjes losdraaien van kastje en onderbeplating, module installeren en aansluiten, kastje en onderbeplating weer monteren en klaar ! 15 minuten werk?
Nadeel misschien is dat de RAW inderdaad niet knipperen. Voordeel is dat het zeer makkelijk te monteren is en een origineel Volvo part is