Opgelicht op Mp

Gestart door EdenAli, 07-01-2011 14:22:16

Vorige topic - Volgende topic

Philip850

Om wat voor bedrag gaat het?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Rob850turbo

voordat je iets koopt op internet eerst ff goed bij google kijken naar  naam en  email adres. (daar heb je nu niets meer aan)

Spin!

Dat doe ik ook altijd, eerst een soort communicatie opbouwen zodat je een email hebt die niet via marktplaats is verzonden, en dan google ik de naam en email even. Momenteel zijn er 2 speakers onderweg voor de hoedenplank van een sedan...heb niks kunnen vinden, maar ik vind het toch spannend.

Vrees dat het spijtig is van je geld...leergeld noemde ik het toen ik een keer niks verstuurd kreeg.

www.vm-parts.nl

Jack v

Als ik handel doe via mp vraag ik altijd om een prive tel.nr (geen 06)en dan even terugbellen naar dat nr.
Willen ze dat niet geven of hebben ze geen vaste lijn dan gaat het niet door of ik rijd erheen, mits dat niet te ver weg is want zelfs dan kun je nog aan de verkeerde deur staan.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

niwesa

Altijd aangifte bij de politie doen. Mij is het zelfde overkomen vorig jaar. Direct aangifte gedaan en 4 maanden later had ik het bedrag terug.

Politie kan de persoon achterhalen aan de hand van de bankgegevens. Als er meerdere aangiftes zijn is de kans het grootste dat je je geld terug krijgt.
Verkoopt helaas zijn mooie V70

Sven850

Politie doet best moeilijk, er moeten inderdaad meerdere mensen zijn die aangifte doen. Ik heb namelijk een keer koplampen besteld voor 300 euro ofzo en kreeg een buitenspiegel voor een polo :eusa_think:

Ben toen ook naar de politie gegaan omdat die vent de koplampen niet wilde sturen en ook mijn geld niet terug wilde sturen. Toen zeiden ze dat er wel aangifte gedaan kan worden maar dat als er niet meerdere mensen zijn dat je waarschijnlijk niks terug krijgt. Ik heb het toen uiteindelijk via ebay voor elkaar gekregen.
XC40 T4 Recharge

henry classic v70

Citaat van: Jack v op 07-01-2011 17:01:49
Als ik handel doe via mp vraag ik altijd om een prive tel.nr (geen 06)en dan even terugbellen naar dat nr.

Dat doe ik ook meestal.
Ik heb ook wel eens pakketjes laten opsturen en ze vervolgens bij ontvangst pas te betalen, mijn argument is dan dat de versturende partij het adres al heeft en dat er nog wel eens verkopers zijn die hun handel niet opsturen na betaling...........
Welwillende verkopers doen hier vaak niet moeilijk over.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Jack v

Citaat van: henry classic v70 op 07-01-2011 20:23:19

Dat doe ik ook meestal.
Ik heb ook wel eens pakketjes laten opsturen en ze vervolgens bij ontvangst pas te betalen, mijn argument is dan dat de versturende partij het adres al heeft en dat er nog wel eens verkopers zijn die hun handel niet opsturen na betaling...........
je kan het ook ondr rembours doen dan betaal je de postbode, het nadeel voor de verkopende partij is dat deze enkele weken op zijn geld moet wachten.

vlovlo850

Citaat van: Sven850 op 07-01-2011 17:42:24
Politie doet best moeilijk ...

Ik begrijp wat je bedoelt ... Echter de politie heeft maar te doen en uit te voeren waarvoor ze door ons betaald wordt ... Namelijk een aangifte opnemen. Dat ze er geen zin hebben maakt niet uit, dan maken ze maar zin. Zonder aangifte kun je helemaal niets en het is niet aan de burgerij om op zoek te gaan naar andere slachtoffers. Daarvoor komen de dames en heren maar eens van hun achterwerk. Idioot land is dit aan het worden, moet ook niet gekker worden.

elianmars

Daarom koop ik zulke dingen ook niet via Marktplaats, of ik ga het zelf ophalen. Tijdje terug wilde ik een frontje voor mijn Nokia N75 via MP aanschaffen, maar ik vertrouwede het toch niet. Een paar dagen later was de verkoper van MP verdwenen (had een hele lijst met advertenties staan).

Als je kunt betalen via PayPal, ben je verzekerd voor dit soort dingen en krijg je meestal je geld terug.

-D©©©L-

Citaat van: Jack v op 07-01-2011 20:26:41

Dat doe ik ook meestal.
je kan het ook ondr rembours doen dan betaal je de postbode, het nadeel voor de verkopende partij is dat deze enkele weken op zijn geld moet wachten.

Rembours zendingen zijn er voor de zekerheid van de verkoper, niet van de koper.

Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 07-01-2011 20:39:37

Dat doe ik ook meestal.

Rembours zendingen zijn er voor de zekerheid van de verkoper, niet van de koper.

Hoezo? Als koper betaal je pas als je het pakketje in handen hebt (wel effe kijken of er geen kei in zit in plaats van een gsm). Biedt meer zekerheid dan geld overmaken en maar hopen dat er iets wordt opgestuurd.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jack v

Citaat van: -D©©©L- op 07-01-2011 20:39:37

Dat doe ik ook meestal.

ik, maak het eerst  open voor ik betaal voor hetzelfde geld krijg je lege verpakking

Easterboy

Daar kan de postbode ook errug moeilijk over doen, open maken alvorens je tekent voor ontvangst.

The Demon

Nee hoor, want je tekent voor ontvangst van de goederen in goede staat en dan moet de verpakking open.

Groet,
The Demon.