goed werkende accu leeg, geen lekstroom?

Gestart door maarten-rademakers, 08-01-2011 13:00:39

Vorige topic - Volgende topic

maarten-rademakers

Heren,

Een tweetal vragen:

Ten eerste loopt mijn accu tegenwoordig leeg. De ANWB starthulp heeft me nu al verschillende malen moeten bezoeken... Als ie een nacht staat heeft ie de volgende ochtend net genoeg stroom om de startmotor 1 maal te laten draaien.
Dit is de situatie: een goed werkende (nieuwe) accu,geen lekstroom, dynamo is ok, startmotor doet het prima.
Het enige wat ik nog niet getest heb is lekstroom wanneer de auto op slot staat. Wellicht centrale deurvergrendeling? Iemand een idee over de oorzaak van dit probleem?

Ten tweede als ik de auto open met de ab dan verwelkomt de volvo mij met de binnenverlichting die gaat branden. Als ik de portier open dan brandt de voeten verlichting en het lampje in de deur. Zoals het hoort. Als ik de deur sluit en de auto op contact zet en dan de bestuurders deur open brandt de binnen verlichting niet maar de voeten en deur verlichting wel. Dit gebeurt bij alle portieren behalve de achterklep.

Iemand een idee?   

Bedankt!

LPGLE

proef lampje plaatsen tussen min pool en ( gedemonteerde) massa kabel .

alle zekeringen opschrijven , welke waar zit , of een foto maken .

Alle zekeringen eruit halen .

Dan moet als het goed is het proeflampje NIET branden . omdat je geen verbruikers hebt .

Als je één voor één de zekeringen terugplaats , en elke keer kijkt of het proeflampje aan/uit is , dan kan je aan de hand van wanneer het proeflampje aan gaat al zien in welke "groep" je het moet zoeken .

Richard V70

houd er wel rekening mee dat de radio en clockje sowieso stroom verbruiken. Staar je daar niet op blind

LPGLE

daarom ook een proefLAMPJE ipv een ledje gebruiken .

Aan de felheid van de lamp zie je echt wel of je goed zit of niet ;)

enneh , let op , deuren dicht !