Deurrubbers vervangen, plastic lipje?

Gestart door Mr Rens, 08-01-2011 13:28:42

Vorige topic - Volgende topic

Mr Rens

Hallo, ik dacht mijn zaterdagmiddag eens nuttig te besteden door de deurrubbers te gaan vervangen (idd die aan de deur zitten, niet in de stijl) Maar ze zitten vast met plastic clipjes, hoe krijg ik die er op een christelijke manier af?

mvg
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

KIM

Na ze beide afgebroken te hebben is het me zelfs niet gelukt het pennetje dat achterblijft op een normale manier te verwijderen.
Dus ik ben ook benieuwd.

Mr Rens

Zitten idd erg vast, heb er verder nog maar niet aangezeten. Beetje frunikken met een schroevedraaier levert iig niets op
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

MVeldhuis

Wil je er eens een foto van maken?

KIM

Mr Rens

Waar zit dat dan? Ik heb alleen die kleine dingen van 1,5 cm lang nogmaar gezien

KIM

Op de plaats waar het rubber van de verlijmde toestand overgaat naar de gehaakte / geklemde toestand. Thv het raam aan de voorzijde van de achterdeur.

Maar kennelijk bedoel jij dus deze:

Daar moet je het pennetje van doordrukken, dan kun je het clipje er uit trekken. Je zul alleen het pennetje ergens onder in de deur moeten opvissen...

-D©©©L-

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2008 17:33:42

• 100 x 9133073 (clip voor rubber motorkap en deurrubber) - besteld voorraad Gereed
  • 20 x 9133047 deurrubberclip LA-RA - besteld voorraad Gereed

KIM

UserID6342

Die lipjes / klemmetjes, krijg je er eigenlijk niet fatsoenlijk af (althans het is mij nog nooit gelukt met al die 850's niet)  laat ik het anders formuleren, je krijgt ze er wel af, maar zijn niet meer her te gebruiken dus zul je nieuwe voor moeten halen...

Vulk

Gisteren er één afgehaald en hergebruikt.

Pinnetje erdoor duwen met een drevel, klipje er uit nemen, pinnetje zoeken in de deur. (Is heel klein en van plastiek).
Ik moet er wel bijzeggen dat de deur niet meer in de wagen zat...

UserID6342

Citaat van: Vulk op 09-01-2011 12:31:46
Gisteren er één afgehaald en hergebruikt.

Pinnetje erdoor duwen met een drevel, klipje er uit nemen, pinnetje zoeken in de deur. (Is heel klein en van plastiek).
Ik moet er wel bijzeggen dat de deur niet meer in de wagen zat...
En moet je dit zoeken voorstellen met het raammechaniek er nog in, de plastic meuk onderin de deuren er nog in, etc.  oftewel niet te herbruiken :)  Kosten nieuw dacht ik iets van 1.10 per klemmetje compleet bij de dealer.

arjen850

Weet via KIM dat het herbruiken idd kan, bij mijn R heb ik ze allemaal weg gebroken en vernieuwd..
1,10€ krijgt wel ineens een andere demensie als je voor 60-70€ klemmetjes haalt ;)
Die grotere heb ik geprobeerd heel te houden, bij mij braken ze beide omdat ze totaal niet meer flexibel waren door ouderdom..

Mr Rens

Lekker duurzaam die clipjes dan!

KIM