Ring tank leeg maken

Gestart door jacques1967, 09-01-2011 10:32:31

Vorige topic - Volgende topic

jacques1967

Goedendag,

Ik heb nog een auto met defecte cilinderkop , de motor loopt dus niet meer.  Ik kan dus NIET de motor laten lopen en op deze wijze het lpg op verbruiken.

Nu zit er in deze auto een lpg g3 systeem in die ik eruit wil halen. Het is nog een verdampersysteem
Het systeem is uit 2007. In deze auto zit een ring tank die bijna nog voor 80 % gevuld  is. Wat is de beste/veiligste manier om de tank leeg te maken? Is dus een ringtank ZONDER pomp.

Misha

:)

Stuur forumlid 'Snellebaksteen' eens een PB, die heeft daar ervaring mee.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

nieuwe_arjan

Hoi, je hoeft de tank niet leeg te maken om hem uit te bouwen. Gewoon de leidingen los, blaast wel even maar dat is alleen gas uit de leidingen.
Tank legen heb ik door een LPG inbouw-boer laten doen, 25 euro. Tank gebracht en twee dagen later weer opgehaald. 35 liter vloeibaar gas afblazen in de steeg leek mij niet z'on goed idee  :angel:
Pomp of geen pomp maakt niet uit. Aan/in de vul aansluiting zit een klep en de "motorslangen" hebben een klep die dicht zit als er geen spanning op staat.

UserID6342

En hoe dacht je dat die inbouwer de tank leegmaakt ?

nieuwe_arjan

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2011 14:28:48
En hoe dacht je dat die inbouwer de tank leegmaakt ?

Die draait de vlotter los..... MAAR die heeft waarschijnlijk niet zulke 'lastige' buren  :police:

Wout309t

Nee, die koppelt hem aan zijn eigen gasbak en laat JOU daarvoor 25€ lappen i.p.v. andersom.. ;D
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Citaat van: Wout309t op 09-01-2011 14:59:17
Nee, die koppelt hem aan zijn eigen gasbak en laat JOU daarvoor 25€ lappen i.p.v. andersom.. ;D
Als het een 'nette' is wel ja en als het een andertypje is (van alles gasboeren die ik ken) draaien idd gewoon de vlotter of vulnippel eruit en klaar... is leeg met een tweetal minuten

Vulk

Hou er rekening mee dat LPG zwaarder is dan lucht en dus niet zomaar vervliegt.
Kan zich ophopen in de koffer of een riolering in de buurt, ...

henry classic v70

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2011 20:22:28
Als het een 'nette' is wel ja en als het een andertypje is (van alles gasboeren die ik ken) draaien idd gewoon de vlotter of vulnippel eruit en klaar... is leeg met een tweetal minuten

Jij had toch ook nog een paar andere methodes Dirk?
1 daarvan was dat Ron voorlopig geen kapper meer nodig had......... :evil:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

UserID6342

Dirkie is grote vriendjes met zijn slijptol, Ron nu iets minder ;D :evil:

jacques1967

De auto rijdt vooralsnog weer en gaat ingeruild worden. Dus alles blijft gewoon zitten. Ter vervanging komt er over een paar maanden een 2e Volvo bij voor de vrouw, een laatste type 440 op benzine, en aangezien momenteel met een bedrijfswagen gereden wordt en 2 auto,s die stil staan momenteel onnodig is wachten we nog even. Dus topic kan gesloten worden. Dank voor de info.

tackle

Citaat van: Dirk342 op 09-01-2011 20:22:28

sigaretje durrbij......