nokkenas sensor

Gestart door md09, 10-01-2011 19:14:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: md09 op 11-01-2011 22:43:04
hallo mede forummers, heb net geprobeerd uit te lezen en te resetten maar gaat niet lukken, weet niet hoe het komt maar lukt niet? het ledje licht zachtjes op als contact op II staat!!

Klinkt als een startblokkering die niet uitgeschakeld is..


Gr :eusa_think:

md09

is een staronderbreker standaard dan, zat wel een alarmsirene in maar die is er al een half jaartje geleden uitgeknipt!
Kun je die startonderbreker ergens omzeilen of doorverbinden?

gr Martin

Hommel26

ik heb hetzelfde probleem met mijn 850 glt uit 93 ik heb inmiddels de krukas sensor vervangen daarna de bobine en ga nu aan de nokkenas sensor begiggen dan zou het goed moeten zijn maar inderdaadook stilvallen uit het niets en dan soms wel soms niet aanslaan dat soort dingen

md09

ok hij loopt nu weer, heb nokkenassensor en vliegwiel sensor vervangen door andere(gebruikte) ook het brandstof hoofdrelais bij radiateur bedrading gerepareerd, nu proberen uit te lezen en te resetten!! hij viel nl wel weer even uit maar alles beter dan helemaal geen geroffel. hoop straks meer te kunnen vertellen over uitlezen en of extra storingen. gr martin

thuur

Citaat van: md09 op 12-01-2011 08:11:13
is een staronderbreker standaard dan, zat wel een alarmsirene in maar die is er al een half jaartje geleden uitgeknipt!
Kun je die startonderbreker ergens omzeilen of doorverbinden?

gr Martin

In dat geval: uitlezen met draaiende motor.


Gr ;)

md09

ok hij loopt weer en heb hem uitgelezen, diverse code's deze gereset( ja lukte nu) en weer laten lopen toen geen fout code's meer. weer stukje gereden maar helaas viel weer een paar keer uit!!  Uitlezen en was 1-2-1! denk LMM maar weer even gezocht op forum en ahv thuur op diverse leeds toch maar weer 103 overbrugd. nu weer gereden en valt niet uit dus denk dat het toch het relais is. had hem gesoldeerd maar zal wel niet goed gegaan zijn. nu maar even een tijdje zo rijden en hopen dat het het relais is ivm euro's thanks iedereen en zeker dit forum. Ik ga dit weekend even wat foto's uploaden gr martin uit den bosch. als er nog ideeën zijn hoor ik het graag.

thuur

Citaat van: md09 op 12-01-2011 12:58:06
ok hij loopt weer en heb hem uitgelezen, diverse code's deze gereset( ja lukte nu) en weer laten lopen toen geen fout code's meer. weer stukje gereden maar helaas viel weer een paar keer uit!!  Uitlezen en was 1-2-1! denk LMM maar weer even gezocht op forum en ahv thuur op diverse leeds toch maar weer 103 overbrugd. nu weer gereden en valt niet uit dus denk dat het toch het relais is. had hem gesoldeerd maar zal wel niet goed gegaan zijn. nu maar even een tijdje zo rijden en hopen dat het het relais is ivm euro's thanks iedereen en zeker dit forum. Ik ga dit weekend even wat foto's uploaden gr martin uit den bosch. als er nog ideeën zijn hoor ik het graag.

Fijn om te horen. Een tip vwb de bespaarde euro's heb ik wel voor je:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22757.0.html


Gr :D

md09

je hebt gelijk, deze maand even krap maar volgende maand ga ik zeker doneren cq donateur worden!! weet alleen nog niet hoe dat werkt gr mart

Geert-Jan

Citaat van: md09 op 12-01-2011 13:19:34
je hebt gelijk, deze maand even krap maar volgende maand ga ik zeker doneren cq donateur worden!! weet alleen nog niet hoe dat werkt gr mart
Zie deze link Forum Donatie!  ;)

Volvo850Club lidnr.0504409

md09

helaas valt toch weer uit om de zoveel tijd!!!
Dus niet relais 103, zal dan toch LMM zijn denk ik, of heeft iemand nog een ander idee.

gr Martin

cas

Citaat van: md09 op 12-01-2011 19:57:21
helaas valt toch weer uit om de zoveel tijd!!!
Dus niet relais 103, zal dan toch LMM zijn denk ik, of heeft iemand nog een ander idee.

gr Martin

ik heb nog een LMM liggen, maar luisterd nogal nauw, post even het nummer dat er op staat. mocht het t zelfde zijn mag je hem wel proberen.

LMM zou echter wel een melding geven lijkt mij... maarja. er gebeuren wel meer rare dingen. al gedacht om toch het brandstof relais eens te vervangen voor een echte goeie? of ben je erg zeker van je soldeerwerk  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Hommel26

hier op het forum staan de codes van de obd1 heb ik vanochtend ook gedaan (om 5 uur !) werkt perfect heb de storing opgezocht onderdeel vervangen en roffelen als een nieuwe !

ik heb in een paar weken tijd de bobine de BDPsensor en de Nokkenassensor vervangen en tot nu toe blijft hij lopen als 1 van die drie het is verdwijnt je signaal voor een vonk bij mij als ik hem dan op contact zette sprong mijn toerenteller omhoog

misschien dat je daar iets aan kunt zien nu blijfthij gewoon op de naald als ik m op contact zet

Grtn

mevita

Citaat van: Hommel26 op 12-01-2011 23:24:15
hier op het forum staan de codes van de obd1 heb ik vanochtend ook gedaan (om 5 uur !) werkt perfect heb de storing opgezocht onderdeel vervangen en roffelen als een nieuwe !

en wat voor code had je dan en welk onderdeel heb je vervangen dan, buiten de 3 eerder genoemde
gr mevita

md09

#28
Citaat van: cas op 12-01-2011 23:20:29
Citaat van: md09 op 12-01-2011 19:57:21
helaas valt toch weer uit om de zoveel tijd!!!
Dus niet relais 103, zal dan toch LMM zijn denk ik, of heeft iemand nog een ander idee.

gr Martin

ik heb nog een LMM liggen, maar luisterd nogal nauw, post even het nummer dat er op staat. mocht het t zelfde zijn mag je hem wel proberen.

LMM zou echter wel een melding geven lijkt mij... maarja. er gebeuren wel meer rare dingen. al gedacht om toch het brandstof relais eens te vervangen voor een echte goeie? of ben je erg zeker van je soldeerwerk  ;)

De storing is 1-2-1, en heb relais weer eruit gehaald en een draadje doorverbonden

dacht dat LMM voor T5 allemaal hetzelfde waren. zal vanavond thuis eens kijken voor het nr. ps in welke buurt woon je ik in Den Bosch

gr Martin


cas

Citaat van: md09 op 13-01-2011 12:10:38
Citaat van: cas op 12-01-2011 23:20:29
Citaat van: md09 op 12-01-2011 19:57:21
helaas valt toch weer uit om de zoveel tijd!!!
Dus niet relais 103, zal dan toch LMM zijn denk ik, of heeft iemand nog een ander idee.

gr Martin

ik heb nog een LMM liggen, maar luisterd nogal nauw, post even het nummer dat er op staat. mocht het t zelfde zijn mag je hem wel proberen.

LMM zou echter wel een melding geven lijkt mij... maarja. er gebeuren wel meer rare dingen. al gedacht om toch het brandstof relais eens te vervangen voor een echte goeie? of ben je erg zeker van je soldeerwerk  ;)

De storing is 1-2-1, en heb relais weer eruit gehaald en een draadje doorverbonden

dacht dat LMM voor T5 allemaal hetzelfde waren. zal vanavond thuis eens kijken voor het nr. ps in welke buurt woon je ik in Den Bosch

gr Martin



den haag  ;)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....