Vervangen koplampen 850 van 1994.

Gestart door hagen63, 12-01-2011 13:59:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hagen63

Beste forumlezers, mijn koplampen zijn aan vervanging toe.
De firma Winparts levert orgineel nieuwe units maar ook de z.g. Angel eyes.
Graag maak ik gebruik van jullie kennis en ervaring met het gebruik van die Eyes.
Alvast bedankt,
Paul Hagendoorn.

)()()sT

Dat ligt eigenlijk gewoon aan je smaak....

Je hebt:
- originele;
- heldere in chroomkleur (licht dus);
- heldere donker;
- angel eyes waar de knipper en lampunit één zijn.

Ik vind die angel-eyes om te  :eusa_sick:

rovelra


hagen63

Dank voor jullie reakties, maar wat is de lichtopbrengst van angel-eyes t.o.v. gewone lampen? Is angel eyes xenon en kan ik de bestaande stekkers zo aansluiten?
Ik ben maar een leek en op mijn 72e ben ik ook niet meer zo handig.
Wel ben ik nog steeds gek met mijn ROFFEL die ik al 10 jaar heb en wil er nog jaren mee doorrijden!

Bouke

Alle stekkers zijn weer te gebruiken en als je er xenon in wil zal je er een xenon set bij moeten kopen en monteren,maar dat kan iedereen hoor ;) ;)

UserID6342

In mijn bescheiden mening is de lichtopbrengst van angeleyes in vergelijk met de standaard verlichting van een 850 ver beneden niveau.  Let wel, ik praat hier over halogeen units.  Met Xenon word dit beduidend verbeterd, maar dat geld ook als je Xenon in de standaard koplampen zet.

hagen63

Hartelijk  dank voor jullie reakties.
Het zullen wel nieuwe standaard units worden.
Nu maar eens uitzoeken hoe je hier dan xenos in kunt bouwen.

UserID6342

Niet voor mij natuurlijk en heb ze overigens ook niet meer liggen, maar waarom geen goede gebruikte monteren ?  Scheelt echt een mep qua geld en dan heb je de Xenon verlichting er ook meteen bij en dan nog geld in de zak ook.  Het vervangen van de koplampen stelt niet veel voor, slechts 3 schroefjes en 1 veertje per kant.  Het inbouwen van de Xenon idem, als je de koplampen eruit hebt, zet dan meteen de Xenon lampjes er al vast in voor het inbouwen.  Werkt iets makkelijker.  Een keer langskomen kan ook en bouwen het hier wel even om.

Boogie

Ik ben waarschijnlijk ook toe aan nieuwe units denk ik.
Ga deze week nog even mijn lampen en de lenzen schoonmaken, maar heb hier weinig vertrouwen in.
Iemand ervaring met immitatielampen?
het zal altijd beter zijn als nu. En de prijs via winparts.nl valt best mee 124 euro excl. versturen.

ulkeman

weet niet waar je woont maar er zijn genoeg forummers die je willen helpen met inbouwen met xenon.

hier mag je ook gewoon langskomen ;)


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

KIM

Lenzen kun je beter niet schoonmaken; daar worden ze alleen maar slechter van.
Het koplampglas kan wel een keer in de afwasmaschine. Je hoeft er de unit niet voor uit te halen dan, alleen het lijstje onder de koplamp en al die clips waarmee het glas vast zit.

Yits (Razorx) heeft imitatielampen omgebouwd met behulp van originele Volvo lampen. Volgens Yits is met name de behuizing van imitatielampen ronduit slecht. Hij heeft dus de spiegel en het glas van een imitatielamp gebruikt.
Ik vond het er erg mooi uitzien.

hagen63

Beste forummers, hartelijk dank voor jullie bijdragen en ook de mogelijkheid van hulp krijgen.
Ben toch nog maar eens gaan rondzoeken en kwam uit bij de firma RING.
Via Halfords verkopen zij o.a. autolampen.
Bij Halfords in Cruquius (Haarlemmermeer) hebben ze mij de Ring 'xenos H1, 55watt aangeraden.
Kosten €29.95, passen in de normale fitting en geven volgens opgave 100 0/0 meer licht.
RING geeft 1 jaar garantie en van Halfords mocht ik ze terugbrengen als ze niet bevallen.
Als dat geen service is!
Ga ze vanavond uitproberen en jullie horen het resultaat.
Met Roffelgroet, Paul H.

hagen63

Beste forummers, ik zou nog even het resultaat melden van de inmiddels gemonteerde Ring 'xenos-lampen.
Ik sta verbaasd van de lichtopbrengst. Boven verwachting goed. Ik wacht dus nog maar even met het vervangen van de koplampen zelf.
Met roffelgroeten, Paul.

ulkeman

je zou keer het glas aan de binnenkant kunnen schoonmaken dat scheelt al enorm


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

elianmars

Citaat van: ulkeman op 22-01-2011 01:27:38
je zou keer het glas aan de binnenkant kunnen schoonmaken dat scheelt al enorm

En dan alleen het glas. Niet aan de reflectoren gaan zitten!