raar geluid

Gestart door jorrit83, 12-01-2011 19:54:25

Vorige topic - Volgende topic

jorrit83

Hey hoi,

Bij mijn v70 uit 99 hoor ik tijdens het rijden links voor een ligt klapperend geluid wat zou dat kunnen zijn?

gr jorrit

antraciet

kunstgebit  ;D Nee even serieus Klapperend als in versleten schokbreker of anders?

Richard V70

veerpotlagers, fusekogels, stuurkogel, stabilisatorstang

thuur

Stabilisator endlink is de meest voorkomende rammel.

Gr 8)

cas

wanneer hoor je het rammelen,  op draaisnelheid, hobbels, bij remmen, optrekken constant bij wat voor snelheid dan ook.  ik had laatst homokineet, dat was echt een klappend geluid, als een klap met klein hamertje op een plank ( ja beetje rare omschrijving maar dat is t eerste dat in me opkwam)

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

jorrit83

Hoi

Het is een ligt klapperend geluid op hobbel wegen (straatklinkers,kinderkopjes) voor de rest nergens last van,niet met optrekken,hoge snelheid of wat dan ook.

Gr Jorrit

UserID6342

Zoals al door Thuur genoemd, hoogstwaarschijnlijk je endlinks gaar.

cas

Citaat van: Dirk342 op 13-01-2011 10:15:20
Zoals al door Thuur genoemd, hoogstwaarschijnlijk je endlinks gaar.

in dat geval.....  zo duur zijn die dingen niet, en makkelijk zelf te replacen  :)   heb nog een zeer KORTE verstelbare set in verpakking over van XYZ. maar je zult wel normale nodig hebben  ;)

jorrit83

misschien heel domme vraag maar waar zitten die dingen?

gr jorrit

cas

verticale stangen, even uitsturen volledig en dan zie je ze vanzelf zitten. je kan er wat aan morrelen, wellicht voel je de speling al  :eusa_angel:

jorrit83

zijn het die stangen van een cm of 25a30? recht achter het wiel?  ik kan er niet heel goed bij (om speling te voelen) maar aan 1 kant is er waarschijnlijk al een vervangen want die heeft een andere kleur...Iik moet zo toch maar de bandenboer voor een prop (lekke band) en uitlijnen misschien kan hij er even maar kijken....(als die daar verstand van heeft)

gr jorrit

UserID6342

Zou eerst die endlink vervangen en dan pas uitlijnen, scheelt je kosten...

Richard V70

als je de endlinks aan één kant los haalt kan je ook goed speling voelen in die kogels

cas

Citaat van: Richard V70 op 13-01-2011 16:54:04
als je de endlinks aan één kant los haalt kan je ook goed speling voelen in die kogels

dingen zijn vrij kwetsbaar, en niet al te duur. extra stevige 50 ps. en normale... iets minder? zou het gewoon doen, is ergens een regulier onderhouds punt toch.....

Richard V70

persoonlijk zou ik ze gewoon vervangen. Niet duur en makkelijk zelf te doen, maar goed........dat zou ik doen  :angel: